FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 11. 2024, svátek má Hubert Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo Jeden příspěvek | Celý strom
Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 17:22
miki_pilot
Během letu z Toronta do Lisabonu se uvolnila hadice přívodu paliva a vyprázdnila všechny nádrže. Následovalo 150 kilometrů klouzavého letu a dramatické přistání na Azorských ostrovech.
Tedy já nevím, ale pokud jste se dívali nebylo vám divné, že piloti konstatovali strátu paliva až s vysazením prvního motoru?? Do té doby to vlastně hlavně kapitán přikládal nepřesným údajům počítače. A co záložní ukazatele??? Připadá mi to divné.
6413 B / 250 x 167 / 26a3538fd92619e37a173dc5192bfbf0.jpg
 

Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 17:27
Buenos Aires   
Mě taky, asi to tam v té době Airbus neměl, To nechápu
 

Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 17:29
Buenos Aires   
To by se Bulíkovi asi nepřihodilo ?-)
 

Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 18:19
Willhelm   
No tohle přesně ne, ale stačí si najít na netu pár informací o kluzáku z Gimli (Gimli Glider) a nebudeš se stačit divit co všechno se může stát. Na kluzák z Gimli jsem já osobně narazil v době kdy jsem se zajímal o funkce RA turbíny... (RAT). V češtině je info třeba na wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider
 

Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 18:23
Tragédie v JRD
http://www.lkpr.info/takeoff/nehody/ch6.htm

velmi solidni popis z jineho zdroje ...
 

Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 21:49
miki_pilot
Je prostě neskutečné,že v dnešní moderní době se zjiťuje stav v nádržích přepočtem (analogicky) a není to zálohováno HW ukazateli (byť i orientačními). To by přeci skutečně do takové situace nedošlo. Zlatá např. Z-42 co je v nádrži je i na budíku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 22:13
Lowmick   
Konkretne tyhle Zliny bych nezminoval, u Z142 se mi zasek ukazatel nadrze a po pristani kdyz to zacalo drncat rucicka spadla na 10 litru...

U Z-x26 je to lepsi, tam to vidis primo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 22:31
roastbeef
Ad zlin: zase to nemáš před sebou mezi přístrojema a pro kontrolu musíš kouknout ven. Osobně mi to dělá trochu problémy (né že bych snad někdy zapomněl)ale přece jenom budíky před sebou kontroluju rychlým pohledem pořád, kdežto na ty křídla.... Ale když je v tom člověk sám tak to letí a letí a letí a nežere a nežere a nežere ... (Z126)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   17. 1. 2007 / 23:09
Jaakov   
Zas je to vtipnější a pohodlnější při tankování konvema Viď Lowmicku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   18. 1. 2007 / 17:41
Lowmick   
To bylo u stopetky? To myslim jeste slo, ale jednou jsem takhle behal pro natankovani Z43 (nastesti jen vnitrni nadrze, ale i to je kolem 130litru a s 10litrovou konvi to neni zrovna fajne ).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo   18. 1. 2007 / 08:31
Rychlokvaška
Nemusíš mít strach, v dnešní moderní době se měří množství paliva přesnými metodami (většinou kapacitní měření několika sondami), které jsou jednak mnohem přesnější než klasické plováky, a také netrpí změnou hodnoty při manévrech, zasekáváním, měří skutečné množství paliva v kg/lb a nikoliv v proměnných objemových jednotkách a navíc jsou doplněné přesnými fuel flow metery, totalizerem, atd.
Pilot tak v každém okamžiku ví zná nejen okamžité množství v nádržích, ale taky specifickou spotřebu, okamžitý a celkový průtok každým motorem, spotřebované palivo vs zbytek v nádržích a z dotho detekované nesrovnalosti a další parametry.
I přesto se ale (zejména na delších letech) pro jistotu provádí manuální výpočtová kontrola na základě známé spotřeby motorů v daných režimech a okolním vzduchu, doby letu a zůstatku v nádržích a na základě té kontroly lze odhalit i velmi drobné nuance jako např. blížící se poruchu motoru, zvýšený odpor draku, apod., ale samozřejmě zejména rozdíl mezi úbytkem v nádržích a motory spotřebovaným palivem. Hlavní je ale samozřejmě to, aby byla posádka schopna kontrolovat počítač, protože přece jenom, to palivo je tam to nejdůležitější, zvlášť když je člověk nad vodou.

Výše uvedené příklady se ale týkaly závad měřící soustavy, resp. úniku paliva a to přece neznamená, že "v dnešní moderní době se zjiťuje stav v nádržích přepočtem (analogicky) a není to zálohováno HW ukazateli (byť i orientačními). "
 

Re: Letecké katastrofy ... když dojde palivo - simulace ve FS   18. 1. 2007 / 11:59
Milan Lisner   
Pri hledani informaci o Gimli glideru jsem narazil na tuhle stranku:

http://www.herbert-brendel.business.t-online.de/00brendel/04flusim/gimli/gimli1.htm

kde resi take simulaci te udalosti ve FS:

http://www.herbert-brendel.business.t-online.de/00brendel/04flusim/gimli/gimli5.htm
http://www.herbert-brendel.business.t-online.de/00brendel/04flusim/gimli/screenshots/shots1.htm
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ