| | | Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 17:22 | |
| | Během letu z Toronta do Lisabonu se uvolnila hadice přívodu paliva a vyprázdnila všechny nádrže. Následovalo 150 kilometrů klouzavého letu a dramatické přistání na Azorských ostrovech.
Tedy já nevím, ale pokud jste se dívali nebylo vám divné, že piloti konstatovali strátu paliva až s vysazením prvního motoru?? Do té doby to vlastně hlavně kapitán přikládal nepřesným údajům počítače. A co záložní ukazatele??? Připadá mi to divné. |
| |
|
| | | Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 17:27 | |
| | Mě taky, asi to tam v té době Airbus neměl, To nechápu |
| |
|
| | | | Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 17:29 | |
| | To by se Bulíkovi asi nepřihodilo ?-) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 18:19 | |
| | No tohle přesně ne, ale stačí si najít na netu pár informací o kluzáku z Gimli (Gimli Glider) a nebudeš se stačit divit co všechno se může stát. Na kluzák z Gimli jsem já osobně narazil v době kdy jsem se zajímal o funkce RA turbíny... (RAT). V češtině je info třeba na wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 18:23 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 21:49 | |
| | Je prostě neskutečné,že v dnešní moderní době se zjiťuje stav v nádržích přepočtem (analogicky) a není to zálohováno HW ukazateli (byť i orientačními). To by přeci skutečně do takové situace nedošlo. Zlatá např. Z-42 co je v nádrži je i na budíku. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 22:13 | |
| | Konkretne tyhle Zliny bych nezminoval, u Z142 se mi zasek ukazatel nadrze a po pristani kdyz to zacalo drncat rucicka spadla na 10 litru...
U Z-x26 je to lepsi, tam to vidis primo. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 22:31 | |
| | Ad zlin: zase to nemáš před sebou mezi přístrojema a pro kontrolu musíš kouknout ven. Osobně mi to dělá trochu problémy (né že bych snad někdy zapomněl)ale přece jenom budíky před sebou kontroluju rychlým pohledem pořád, kdežto na ty křídla.... Ale když je v tom člověk sám tak to letí a letí a letí a nežere a nežere a nežere ... (Z126) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 17. 1. 2007 / 23:09 | |
| | Zas je to vtipnější a pohodlnější při tankování konvema Viď Lowmicku |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 18. 1. 2007 / 17:41 | |
| | To bylo u stopetky? To myslim jeste slo, ale jednou jsem takhle behal pro natankovani Z43 (nastesti jen vnitrni nadrze, ale i to je kolem 130litru a s 10litrovou konvi to neni zrovna fajne ). |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letecké katastrofy (3/6).....když dojde palivo 18. 1. 2007 / 08:31 | |
| | Nemusíš mít strach, v dnešní moderní době se měří množství paliva přesnými metodami (většinou kapacitní měření několika sondami), které jsou jednak mnohem přesnější než klasické plováky, a také netrpí změnou hodnoty při manévrech, zasekáváním, měří skutečné množství paliva v kg/lb a nikoliv v proměnných objemových jednotkách a navíc jsou doplněné přesnými fuel flow metery, totalizerem, atd.
Pilot tak v každém okamžiku ví zná nejen okamžité množství v nádržích, ale taky specifickou spotřebu, okamžitý a celkový průtok každým motorem, spotřebované palivo vs zbytek v nádržích a z dotho detekované nesrovnalosti a další parametry.
I přesto se ale (zejména na delších letech) pro jistotu provádí manuální výpočtová kontrola na základě známé spotřeby motorů v daných režimech a okolním vzduchu, doby letu a zůstatku v nádržích a na základě té kontroly lze odhalit i velmi drobné nuance jako např. blížící se poruchu motoru, zvýšený odpor draku, apod., ale samozřejmě zejména rozdíl mezi úbytkem v nádržích a motory spotřebovaným palivem. Hlavní je ale samozřejmě to, aby byla posádka schopna kontrolovat počítač, protože přece jenom, to palivo je tam to nejdůležitější, zvlášť když je člověk nad vodou.
Výše uvedené příklady se ale týkaly závad měřící soustavy, resp. úniku paliva a to přece neznamená, že "v dnešní moderní době se zjiťuje stav v nádržích přepočtem (analogicky) a není to zálohováno HW ukazateli (byť i orientačními). " |
| |
|
| | | Re: Letecké katastrofy ... když dojde palivo - simulace ve FS 18. 1. 2007 / 11:59 | |
| | | |
|
|