Z pohledu řídících:
Co se týká reálu, tak na ACC jsem se nesetkal s tím, že by se rozstup, u kterého by rozhodovala navigační přesnost, vůbec řešil - když už se jde tak blízko k sobě, tak se vždy vektoruje. Na APP to bude problém asi větší, neb approachníci jdou až na 3NM na tzv. radar monitoring. A tam už by to problém dělat mohlo... jak se to reší? Příklad z réalu, tak týden zpátky:
Letadlo není vybaveno RNAV s potřebnou RNP, ale vesele přilétá ve FL270 do Prahy (a mimochodem je to pravidelná linka, udělá to pokaždé a nikdo to nijak moc neřeší, i když je to v rozporu s AIP :
ATC: LOMKI1S arrival, runway 24.
ACFT: Sorry, NON RNAV.
ATC: Roger, proceed direct LOMKI, then ETATU.
ACFT: Proceeding LOMKI, ETATU.
Po telefonu se pak jen hodí na APP že letadlo není vybaveno RNAV a oni už ví že si mají dát pozor.
Všimněte si, že letadlo letí stejnou trať jako NON RNAV letadla, ale povolení zní jinak. |
|