| | | PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 10:37 | |
| | Vrátil jsem se opět po nějaké době k PIC 737 od Wilca, ale stále se opakuje problém s praktickou neexistencí, či jen minimální, databáze SID/STAR. Navíc jejich AIRAC má rovněž děsivé zpoždění. Teprve nedávno se objevila verze 0610.
Takže z toho vychází následující problém - jak v tomto případě tedy létat?
Neexistence nebo zastaralost SID/STAR databáze by se dala zkousnout definováním jednotlivých bodů do FMC, ale pokud není ani aktuální AIRAC tak jak tuhle situaci řešit?
Přeci jen letět prakticky NON-RNAV s tímhle typem není moc košer.
Má někdo podobné zkušenosti nebo nápady co s tím?
|
| |
|
| | | Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 14:28 | |
| | Jednu vec ti poradiť môžem. Sprav si tie SID/STAR sám. Jednoducho si tie body vlož do FMC a priraď im speed/altitude restrictions na stránke LEGS. Bežne sa to takto robí a zaberie to max. 5 minút. Ak letíš v hladine, tak toľko času si nájdeš. Ak sa jedná o jednoduché priblíženie, tak stačí keď vložíš jeden-dva body a upravíš vertikálny profil ako potrebuješ na stránke Descent.
Inak, niektoré už spracované sidy alebo star nájdeš tu: http://www.fliteprep.de/erj145/index.htm |
| |
|
| | | | Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 16. 12. 2006 / 12:00 | |
| | Problém vidím v tom, že manuálně zadané body jsou fly-by. Ale v SID/STAR jsou dost často třeba fly-over waypointy Jak to řešíte? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 16. 12. 2006 / 15:44 | |
| | Nehladaj problémy, tam kde nie sú... Je jasné, že táto technika sa nepoužíva pri vkladaní bodov napr. na ILS/DME approach. Bavíme sa len o SID resp. STAR.
Toto je len alternatíva. Samotný let pod FMC je tzv. non-precision takže netreba očakávať zázraky. |
| |
|
| | | Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 14:41 | |
| | Budu se zase opakovat, ale děláme SID/STAR procedury komplet pro LKAA a LZBB FIR, takže snad brzy... |
| |
|
| | | | Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 15:05 | |
| | V nabušení bodů do FMC problém nevidím. Vidím ho ale v zastaralém AIRACu, který ty body nemusí znát. Co pak?
Navíc to množství hotových nebo připravovaných SID/STAR je relativně malé a navíc dochází v dnešní době k častým změnám.
Takže hlavně mi šlo například o situaci, kdy dostanu přidělen SID nebo STAR, který jednak nemám a navíc nemám v FMC ani příslušné body, které by se daly fo FMC ručně nabušit.
Co pak? Vektorovaný odlet i přílet? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 15:30 | |
| | no .. porid si aktualni airac (0612) a muzes litat rucne... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 15:39 | |
| | Taky sem tohle hoodne dlouho resil. ve vysledku sem se vsak dopatral, ze NaviGraph bude od ledna podporovat i tento addon. Takze vysledek zni. Cekat do ledna a mozna i do unora nez se vychytaji veskere mouchy. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 15:43 | |
| | A mužeš mi dobrá vílo prozradit kde ho mám sehnat?
V rámci Navigraphu totiž vychází jen pro A320. Pro 737 a ostatnísvé produkty FeelThere totiž vydává svojí vlastní verzi.
Proto asi taky to velké zpoždění. Dřív pravděpodobně sosali z Navdata a teď po těch změnách s tím mají nějaký problém.
Navíc SID/STAR databáze je součástí toho jejich AIRACu, takže je to takový specifický slepenec. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 16:12 | |
| | Hmm.. tak to je narez .. to sou fakt matlaci, je to od feelthere, jmenuje se to PIC.. ale ani jedna z tech dvou databazi (feelthere, pic)... no potes noha.. tak beru zpet a omlouvam se.. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 16:55 | |
| | No snad se to od nového roku zlepší, podle toho co tady psal Vojta. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 16:49 | |
| | No, jeste je moznost kazdy bod (i neexistujici v airacu) nabusit pomoci souradnic, ale je to uz takova piplacka, ale chtel si moznost |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 16:54 | |
| | Tuhle ale néééééé..... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 19:33 | |
| | Daleko jednodušší než za letu bouchat souřadnice (i když my majitelé CIVA jsme na to zvyklí) je bouchat to přes radiály a DME. Těmi musí být každý bod definován |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 20:26 | |
| | To máš pravdu, to mě nenapadlo. Takhle by to šlo. Díky. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 21:26 | |
| | Existuje ešte jeden spôsob... Definovať bod (B), ktorý sa nachádza na trati napr. AC vzdialenosťou od posledného bodu (A). Ale nie je to až tak praktické |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 22:44 | |
| | Jo, na tenhle způsob už jsem taky narazil. Ale zase to visí na dvou faktorech - mít rychlé prsty nebo myš a dostatek času to tam nabušit. Přeci jen příletovka se nezadává ještě před odletem..... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 15. 12. 2006 / 23:42 | |
| | U některých společností se zadává |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 16. 12. 2006 / 07:43 | |
| | To sem samozrejme myslel taky, ale nejde zde hlavne o RNAV sidstar? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 16. 12. 2006 / 21:39 | |
| | To je jedno - i u RNAVove trate je kazdy bod krom souřadnic definovan radialem a DME od nějakého VOR/DME.
Ostatně historicky dokonce existovala zařízení, na kterých jsi nacvakal frekvenci VORu, radiál, DME a pak trať kterou chceš k takto definovanému bodu letět a ono tě to na ten bod vedlo podobně jako to dělá klasický VOR reciever - byl to jeden ze způsobů jak dostat RNAV do letadla, do kterého se nevyplatí/nevejde nějaký jiný system (inerce a pod...). Bohužel, toto vydrželo jen krátkou chvíly, zatlačeno do pozadí modernějšími systémy a v neposlední řadě nástupem GPS...
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 16. 12. 2006 / 23:48 | |
| | Hmm, zajimave, tak to ze RNAV body jsou take definovane radialem a DME sem netusil, sem myslel jenom na souradnicich...ale stejne, v mapkach to zaznacene u techto bodu neni, k jakemu VORu se vztahuje, DME a radial, takze stejne to do FMC ve vetsine pripadu takhle nenatukas, protoze nevis... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 17. 12. 2006 / 01:42 | |
| | Tak se do mapy podívej pořádně. Hlavně se podívej do mapy správné. V AIPu jsem to tuším zahlédl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 17. 12. 2006 / 10:20 | |
| | No tak to by mne tedy zajimalo - definice bodu jako Kenok, Lomki, Doben, a pak ty klasicke PR body...mozna se fakt koukam blbe ale ja to tam nevidim. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 17. 12. 2006 / 10:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PIC 737 - jak lítat bez AIRACu a SID/STAR? 17. 12. 2006 / 10:28 | |
| | Diky moc dobra vilo, ja vedel ze bude v necem takovem zrada a bude to takhle mimo! |
| |
|
|