|  |  | A320 a FLEX na XX°C ? 25. 11. 2006 / 20:05 | |
|  | Mohu se zeptat, co to je?
Děkuju. |
| |
|
 |  |  | Re: A320 a FLEX na XX°C ? 25. 11. 2006 / 21:22 | |
|  | Redukce tahu pro vzlet.U Airbusu pokud chces startovat s redukci tahu, tak davas plynove paky do polohy FLX/MCT , a teplotu pro redukci tahu nastavuejes v MCDU.Je to hodnota spocitana na zaklade venkovni teploty, tlaku, delky RWY , hmotnosti letadla atd. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: A320 a FLEX na XX°C ? 25. 11. 2006 / 22:14 | |
|  | tu hodnotu nemusis nikterak pocitat zalezi jen na posadce kolik si tam nastavi.Pouziva i teplota fiktivni jinak FLX-Flexible Take off/MTX-Maximum continuous power |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: A320 a FLEX na XX°C ? 25. 11. 2006 / 23:03 | |
|  | Takže se většinou nechává 42°C ? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: A320 a FLEX na XX°C ? 28. 11. 2006 / 14:56 | |
|  | Nemáš tak úplně pravdu. Záleží samozřejmě na posádce (protože ta to nastavuje v MCDU), ale posádka se řídí učitými předpisy pro FLEX TEMP - a ty předpisy jsou ve formě tabulek nebo vzorečků. Základní princip je ten, že se zvyšující se okolní teplotou je nutné snížit maximum thrust daného motoru, aby nedošlo k jeho přehřátí a z toho plynoucím důsledkům (např. až zničení turbíny) - tzn. není možné nastavit vyšší N1 (případně EPR u příslušně vybavených motorů) na vyšší hodnotu, než je maximum nastavené FADECem a přenesené do FMC. Tenhle obecný princip se využívá při tzv. derated takeoff thrust (Boeing) nebo flexible take-off (Airbus) a to způsobem, že se natvrdo nastaví teplota vyšší než je okolní a systém pak uměle sníží engine thrust na limitní hodnotu pro danou nastavenou vyšší teplotu.
Ta ale nemůže být libovolná - jednak je samozřejmě závislá od daného větru, density altitude a podmínek dráhy (délka, kontaminace, ...) - i nižší thrust musí stačit pro bezpečný vzlet. A druhak není také možné derated thrust používat stále - občas je nutné použít full thrust (v závislosti na daném letounu a motoru např. každých 8 startů) - když už pro nic jiného, tak pro ověření, že jsou to motory stále schopné zvládnout, kdyby to bylo potřeba.
Takže ještě jednou stručně odpověď na původní otázku - pro max. takeoff thrust se nastavuje teplota stejná jako okolní (SAT), resp. se použije rovnou max., pro derated thrust (neboli flaxible takeoff) se nastavuje uměle vyšší než okolní, ale s hodnotami podle příslušných tabulek. |
| |
|
|