|  |  | Pedály - vrtulník 27. 11. 2006 / 10:49 | |
|  | Jsou pedály stejné ( v reálu) jako u letadel (t.j. posuvné i šlapací)
nebo platí jen jedna varianta.
Děkuji ze odpověď. |
| |
|
 |  |  | Re: Pedály - vrtulník 27. 11. 2006 / 13:16 | |
|  | Vetsinou jsou to jen takove tycky na ktere se slape spickama. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Pedály - vrtulník 27. 11. 2006 / 13:22 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Pedály - vrtulník 27. 11. 2006 / 20:58 | |
|  | Ono asi záleží na tom jestli je vrtulník vybaven kolovím nebo lyživím podvozkem! Když to má lyže tak to nebude mít nabržďované kola a tim pádem ani nožní rízení nebude nikterak složité. Naše "S-76C" kterou vyrábíme má bržděná kola a jak je vidět na fotce neni to jen kus "ohnutého drátu"  |
| |
|
 |  |  |  | Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:00 | |
|  | Stupidní dotaz, ale doteď jsem nepřišel na to, jak se u letadel brzdí (u airlinerů) Zatáčí se tím tzv "rohlíkem" nebo jak tomu nadávaj, ale čím se brzdí? Tím sešlápnutím pedálů? Nebo jak? dík |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:04 | |
|  | Asi podobně jako u malých. Zlínek (konkrétně 142) se brzdí stejnýma pedály, jen místo jejich posouvání se zaklápěj dozadu - každý pro jednu stranu podvozku. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:05 | |
|  | Mno, normálně zmáčkneš "tečku"..  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:06 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:27 | |
|  | Hihi, ale ono, Mates má v leččems pravdu. Respektive nakousl takový můj osobní problémek.
Mockrát zde byla žhavá diskuze mezi zastánci a odpůrci situace, když by se nějaký "zkušený" simpilot dostal do kokpitu velkého airlineru, kde by nějakou náhodou byl jediným schopným (smrt posádky...). Vzhledem k nerozhodnosti stále věřím tomu, že bych to "nějak" na zem dostal, nicméně, pořád bojuji s problémy typu "teď zmáčknu F7 a vyjedou klapky" , a tak.
Prostě transformace klávesových zkratek do kokpitu by byl asi největší problém, například pitomé klíčování, vím, že je "kdesi" na beranech, ale vím tutově, že to není pravý (nikoliv levý ! ) Control že... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:17 | |
|  | No ja bych moc nevěřil FS pilotovi že by stím něak solidně přistál |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:33 | |
|  | je v praxi ověřený že pilot lítající cessnu v fs měl poměrně dobře nadřený postupy a ani přistání mu velkej problem nedělalo ... jedinej problem byl snad v rozdeleni pozornosti mezi pristroje a koukani ven ... další věc je co myslíš tim solidně přistál pod tim pojmem si představuju to že letadlo bude znova použitelný leč myslim že tahle podmínka neni zcela nutná ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:35 | |
|  | mam obavu z nebyla rec o cessne ... ale o velkym dopravaku ...
ja sem s echem na prvni pokus taky docela rozumne pristal .. ale to neni IMHO tak tezky ani pro prvopilota...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:36 | |
|  | kdyz mame ILS a autoland... za predpokladu ze posadka zemrela a vsechny systemy fugnuji by to snad simptak mel zvladnout  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:41 | |
|  | A za predpokladu ze simptak lieta dnesne airlinery... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:45 | |
|  | A za předpokladu, že se tohle téma řešilo už v souvisloti s pádem Heliosu, tak bych prosil dále nediskutovat, neb se opět asi co nevidět rozhoří flame.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:52 | |
|  | No solidně přistát , trefit se na runway , dobrzdit jaks tak a neznicit letadlo ( a samozrejme ze jsem nemyslel cesnu ale vetsi ero) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:55 | |
|  | dobry pristani je jakykoli, kdy odejdes po svych ... tyhle pozadavky jsou az moc velky .) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 23:02 | |
|  | No nemyslim ze kdyby treba ve Kbelich napr , tam flakli se sokolem na zem vsichni vylezli zdravi , a general by jim rekl dobry pristani |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:17 | |
|  | U airbusů bych tomu i věřil... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:28 | |
|  | Jj, třeba na LKPR na 24 autolandem  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 21:41 | |
|  | Patama ridis, spickama brzdis, u ustruhovyho podvozku si to pri pristani spletes jen jednou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:04 | |
|  |   nebodaj sa ti to podarilo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Brzdy u letadel 27. 11. 2006 / 22:32 | |
|  | Diky bohu ne.  |
| |
|
|