Tak přihodím dvě ujasnění a upřesnění:
a) Možné způsoby potvrzení při jednostranné ztrátě komunikace jsou:
1) Význačné změny kurzu
2) Změny kódu odpovídače
3) Užití funkce ident na odpovídači
Takže možné je jak to co se kdysi stalo Eurostarovi, tak to co popisuje Latom. Volba toho kterého postupu záleží na řídícím.
b) Dvojité zaklíčování není! v žádném případě správný způsob potvrzení zprávy. To že se používá v praxi v aeroklubech je špatně a důvod je jednoduchý - pokud se potvrdí dvojitým zaklíčováním, není jasné kdo potvrzoval přijetí zprávy, či dokonce zda vůbec šlo o potvrzení přijetí zprávy, zda nešlo o zaklíčování omylem. Takže protože sice chceme být ARAIG, ale nechceme si na síť zanášet chyby a zlozvyky z reálu, moc pěkně bych prosil nepoužívejte toto na IVAO ani kdybyste měli tisíc udělátek, která to dokáží... |
|