FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zaklíčování a IVAO Jeden příspěvek | Celý strom
Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 11:44
Eurostar   
ahoj, chtěl jsem se zeptat jestli je možné na ivao pro potvrzení jak ze stran řídícího tak pilota užívat zaklíčování, a pokud ano, tak který soft si na to stahnout aby bylo zaklíčování "slyšet"
 

Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:19
OK-Milda (BHA410)   
Soft pokud vím není, a z toho plyne i ona nemožnost takto potvrzovat. Navíc při horším spojení by takové potvrzení mohlo snadno "zmizet" v éteru a tudíš i proto bych to nedoporučoval. Jako potvrzení, ale pohatě stačí jen říct příslušnou volačku.

A navíc, pokud je mi správně známo, tak ani v reálu se dvojité zaklíčování v žádném z předpisů nepovažuje za potvrzení vysílání - to že v praxi se to používá, je však jiná věc.
 

Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:27
Eurostar   
právě že v praxi se to používá opravdu hojně, stačí 5min poslouchat na real frekvenci a zjistíš že je to téměř v každém přenosu, k potrvzení sdělení které nemá příliš velkou prioritu, nebo to hodně používaj řídící po readbacku pilota, potvrděj tím že slyšeli. je to škoda, např. při hustém provozu by to bylo velké usnadnění, nebo když ještě na stojánce dostanu příkaz čekejte pro odletové povolení , zavolám , tak každý si asi domyslí že to není potřeba opakovat a právě v takových případech by bylo fajn použít zaklíčování.
 

Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:34
Pips   
Musíš asi foneticky vyjádřit "Kch, kch" Ze softu to vím, pokud si dobře pamatuju Roger Wilco, ale vzhledem k tomu, že ho pak nahradil teamspeak, tak ta šance asi není.
 

Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:39
OK-Milda (BHA410)   
Nevím jestli není jednodušší říci třeba "Praha radar", než si nějakým "kchhh kchhh" zasvinit mikrofóoon
 

Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:40
Eurostar   
u teamspeaku ted zrovna neseedim ale neni tam nahodou možnost nastavit si nějaký zvuk při tom když některý kanál začne vysílat , a nebo přestane? něco jako ty zvuky typu member left....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:41
Teflon_490   
No, ale co by ti to pomohlo, to bys pak u kazdyho vysilani zaroven i klicoval?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:42
Eurostar   
?? tam jde přece o ten zvuk zapraskání na začátku a na konci relace, ten je přece vždycky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:32
Teflon_490   
Jo, to mi nedoslo, mas pravdu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:43
OK-Milda (BHA410)   
V TS přímo ne, ale je snad něco jako Team Speak noice (extra softík), který něco takového dělá, ale jen tomu, kdo si ho spustí. A jak uznáš, aby ještě ATC zkoumal, jestli může jen klíčovat, páč máš ten soft, nebo ne, by bylo už poněkud přespříliš
 

Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:40
OK-Milda (BHA410)   
A po readbacku pilota se snad už nic potrzovat nemusí, to by se pak furt jenom potvrzovalo, že potvrzuji, že potvrzení bylo slyšitelné .....
 

Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 12:43
Eurostar   
no nemusí, ale např večer když je menší provoz tak řídící potvrzuje readback pilota zaklíčováním, nevim proč , asi jen tak že je na to čas. můžu doložit nějako zvukovou nahrávkou...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 13:36
Palo-LM   
kazdopadne je to pekny efekt ... ked uz simulujeme realitu ... a potvrdit sa da aj kliknutim na squawk v IVAp ci nie?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 13:41
OK-Milda (BHA410)   
No brrrrr. Používat odpovídač na potvrzení radiokomunikace.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 13:47
Eurostar   
použil jsem to jedenkrát , při letu z grazu do prahy, přestal mi nekde nad OKF fungovat mikrofon, než jsem nalezl závadu, tak jsem přijetí všech příkazů od ATC potvrzoval přez squawk ident
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 13:57
OK-Milda (BHA410)   
Ano, ale to je vlastně nouzový stav, nikoliv standard.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:04
Eurostar   
jj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:15
Latom   
K tomu ti řeknu vlastní příhodu kdy při praktickém přezkoušení za letu s inspektorem z ÚCL a po vstupu do CTR, mi taky vypadl mikrofon, povysunul se jack, a já byl jen na poslechu. Když to řídící zjistil, že mu neodpovídám, tak to zkusil jestli ho slyším. Nechal mne několikrát změnit odpovídač a směr letu. Tím se ujistil, že já ho slyším a slušně mne požádal o opuštění CTR. Žádné squawk ident.
A jelikož Murphyho zákony fungují dokonale, tak po opuštění CTR LKPR jsme onen jack náhodou zasunuli a oboustranné spojení bylo obnoveno.
Takže to, že jsi tam někomu neustále blikal červeně, tak to není potvrzení. Mohl jsi mu odpovídat po textu.
Pokud ti ATC řekne, aby jsi například čekal, tak stačí odpovědět: "Čekám". Trvá to stejně jako zaklíčování.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:18
Eurostar   
Historka pěkná , já taky dělal to co mi řídící ( marky ) řekl. Pokud slyšíte, squawk ident please, tak jsem to udělal.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:32
Marky Parky   
Tak přihodím dvě ujasnění a upřesnění:

a) Možné způsoby potvrzení při jednostranné ztrátě komunikace jsou:
1) Význačné změny kurzu
2) Změny kódu odpovídače
3) Užití funkce ident na odpovídači

Takže možné je jak to co se kdysi stalo Eurostarovi, tak to co popisuje Latom. Volba toho kterého postupu záleží na řídícím.

b) Dvojité zaklíčování není! v žádném případě správný způsob potvrzení zprávy. To že se používá v praxi v aeroklubech je špatně a důvod je jednoduchý - pokud se potvrdí dvojitým zaklíčováním, není jasné kdo potvrzoval přijetí zprávy, či dokonce zda vůbec šlo o potvrzení přijetí zprávy, zda nešlo o zaklíčování omylem. Takže protože sice chceme být ARAIG, ale nechceme si na síť zanášet chyby a zlozvyky z reálu, moc pěkně bych prosil nepoužívejte toto na IVAO ani kdybyste měli tisíc udělátek, která to dokáží...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:48
Eurostar   
Souhlas se vším co píšeš. Ale nepoužívá se to jen v aeroklubech , anóbrž je to slyšet i na LKPR a to hlavně ze strany řídících, ale jak už jsem psal je to většinou jen když je velmi slabý provoz, a jde spíš jen o takové zaklíčování "ze slušnosti" kdy ATC potvrdí tak pilotovi, že slyšel jeho readback.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:56
Palo-LM   
jj v aerokluboch sa to pouziva bezne ale vetsinou po dohode a pre rychlejsiu odpoved standardne to ale v predpisoch samozrejme nie je
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:31
Teflon_490   
Tak tak, uplne stejne na LKTB.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 14:54
Palo-LM   
ja som bol vyzvany ATC pouzit squawk ident
 

Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:02
Neo OK AAA
Trapná otázka....ale co, že je to zaklíčování???? nějak sem si vždycky myslel, že to je pouze to, že odpovím třeba na info o větru OKAAA a nebudu říkat jakej vítr je nebo spíš řeknu OKAAA vítr přijal
 

Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:06
Palo-LM   
je to ten zvuk ked stlacis tlacidlo /klucovadlo/ pri vysielani teda ked rozpravas do mikrofonu .... stlacenie tlacitdla
 

Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:07
OK-Milda (BHA410)   
Zvuk je jen doprovodný efekt, který spíš souvisí s ukončením vysílání - doběh přijímače před ukončením rozpoznání neaktivity na frekvenci
 

Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:06
OK-Milda (BHA410)   
Zaklíčování znamená, když to hodně zjednoduším, že zmáčkneš lačítko vysílání a začneš tak drážtit éter radiovýma vlnama
 

Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:07
Palo-LM   
hehe ono to ide totiz o spojenie a ostatni mozu len pocuvat teda zaklucujes signal ... ale ano ide o ten prvy zvuk co to vyda
 

Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:07
Eurostar   
Nebude to asi přesná definice, ale v podstatě se jedná o to že při zmačknutí tlačítka pro přenos vysílání vzniká v přineseném signálu jakésy zapraskání. Toto zapraskání se použité 2x za sebou v rychlém sledu užívá pro potvrzení zprávy místo readbacku.
 

Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:12
Eurostar   
jak jsme se zde dohodli a shodli tak tento způsob je pro potvrzování přenosu nepřípustný a zakázaný, přesto se hojně používá. Na ivao jakožto "vzoru" správnosti a čistoty jej neužíváme
 

Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:13
MaPa   
Přesně jde o to, že na dané frekvenci je vlastně pusto a tak naladěný přijímač chytá jen šumy z pozadí. Když však zaklíčuješ, tak naplníš prostor čistou vlnou a přijímač jí chytí, čímž potlačíš ty šumy z okolí. Krátké zaklíčování pak slyšíš jako takové výrazné dvou-lupnutí či dvou-klapnutí.
 

Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:16
Palo-LM   
jo jo mne sa paci ze ako sa tu da do podrobna rozobrat kazda malickost co sa tyka lietania .... je to skvele a poucne

 

Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:16
Eurostar   
.. ted už jen doplnit tím školním obrázkem modulace, a je to komplet
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 15:17
Palo-LM   
jo jo a este aj nazov temy je dobre hladatelny takze plodna debata dajte obrazok este
 

Re: Re: Re: Re: Zaklíčování a IVAO   21. 11. 2006 / 12:34
Hermann   
jj .. jak MaPa pise .. ja bych jen podotknul, ze to zasumeni/zapraskani je krakty okamzik, nez znovu nabehne squelch pro potlaceni toho prirozeneho sumu. Pokud si squelch vypnete uplne, tak po skocneni zaklicovani to zacne sumet zase normalne.
 

Re: Zaklíčování a IVAO   20. 11. 2006 / 17:17
Štěpán Obrovský
Já jsem to nedávno zkoušel,když jsem byl na AFIS v Medlánkách a dělal jsem to tak, že jsem foukal do mikráku a dvakrát po sobě jsem zmáčkl tlačítko, ale nesmělo se to moc rychle, jinak to splynulo a držet to trochu dýl A podle reakcí to znělo celkem dobře.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ