FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 26. 2. 2025, svátek má Dorota Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
DME Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: DME   19. 11. 2006 / 22:55
tonde   
Pokud se teď zase v tom novém názvosloví nepletu já a NDB je v podstatě dálná a bližná, tak se kdysi u vojáků na rourách dělalo přiblížení na dálnou, resp. sestup přes mraky právě na dálnou, plus byl celý přístrojový přistávací manévr, který se letěl jen na jeden maják, buď to byl tzv. Systém OSP, nebo zatáčka 2x180, tzv. krabička, což bylo v podstatě opakování okruhu a přiblížení na přistání podle přístrojů. Minima pro tento systém byla tuším 300/3, tedy 300 metrů spodní základna mraků a 3km dohlednost, stačil na to kompas a ARK, nastavil sis kolejničky na kompasu ve směru dráhy a pak jsi byl sám se schopen udržet či opravovat na ose tzv. metodou půlení úhlu. DME v tomto případě suploval řídící přistání - posádka, který ti dával na ose vzdálenost v kilometrech, podle vzdálenosti jsi přesně věděl, jakou máš mít výšku a v případě hrubé chyby na sestupu tě i přistávací opravil. Takže přiblížení na přistání na jeden maják je možné. Dokonce se podle toho dá sednout za minim 100/1 (100 metrů spodek a kilometr dohlednost).
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ