| | | letecka terminologie - dotaz 30. 4. 2003 / 12:11 | pasi |
| | Zdravim vsechny letecke nadsence.
Pokud je clovek zacatecnik, tak jako ja, driv nebo pozdeji se zacne (musi) zajimat, co vlastne znamenaji vsechny ty zkratky a terminy v letecke terminologii. Pri svem patrani jsem narazil na prehledne a jednoduche vysvetleni techto zkratek na http://www.aeronoviny.cz/statika/letzkratky.htm Psano po slovensky, ale s tim si kazdy poradi. Mel bych jeden dotaz: Ve FS2002, kdyz komunikuji s ATC, co presne znamena napr. .............altimeter 2992
Jde mi o ten vyraz altimeter s urcitym cislem. Nekomu se muze muj dotaz zdat smesny, ale kdo se nezepta, nic se nedovi Predem diky za radu
pasi |
| |
|
| | | Re: letecka terminologie - dotaz 30. 4. 2003 / 12:18 | milan / web |
| | je to nastavenie tlaku. 2992 je cislo v inchoch ale pouziva sa len v USA. tu vv europe sa pouziva tlak v pascaloch. 2992 je americky ekvivalent 1013- podla MSA. |
| |
|
| | | Re: letecka terminologie - dotaz 30. 4. 2003 / 12:25 | |
| | Pokud rozumíš angličtině, tak by jsi usoudil že je to výškoměr. Alti - výška , meter - měřit.
Jedná se o to, že je to přechod na standartní atmosféru. V našich podmínkách si nastavíš nad převodní výškou QNH 1013. V USA to je 29,92 a převodní hladinu mají FL180. A samozřejmně FSka je dělaná pro amíky a ne pro Evropu, proto to tam je v amerických jednotkách. |
| |
|
| | | | Re: Re: letecka terminologie - dotaz 30. 4. 2003 / 12:35 | pasi |
| | Presne to mi tam haprovalo. Myslel jsem, ze to ma neco do cineni s vyskomerem. Diky za vycerpavajici vysvetleni. |
| |
|
| | | | Re: Re: letecka terminologie - dotaz 30. 4. 2003 / 15:30 | Standa |
| | Dodávám, že standardní nastavení lze provést klávesou "B" |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: letecka terminologie - dotaz 30. 4. 2003 / 22:31 | Vláďa |
| | A já si dovolím oponovat - standardní nastavení 29.92 inch=1013.2 hPa si musíš nastavit sám (popřípadě naprogramovat via FSIUPC), zmiňovaným stiskem klávesy "B" nastavíš tlak QNH nejbližšího letiště - tzn. když jdeš dolu "ze standardní atmosféry" na QNH atmosféru letiště při většině přistání ..........) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: letecka terminologie - dotaz 5. 5. 2003 / 13:06 | Martin Kostal |
| | Zalezi na letadle se kterym letis.
B se nastavi std. tlak u PSS Airbusu
Ostatni letadla maji jaxi rikal ty nastavneni QNH nejblizsiho letiste.
|
| |
|
| | | Re: letecka terminologie - dotaz 2. 5. 2003 / 07:03 | meiilax / web |
| | Doporucuji anglicko cecky letecky slovnik - nakladatelstvi LEDA - je tam uplne vsechno |
| |
|
| | | Re: letecka terminologie - dotaz 6. 5. 2003 / 10:58 | |
| | pasi,
vsechny odpovedi na tvuj dotaz maji kus pravdy a kus nesmyslu a mozna jsou trosku zmateny. Pokud chces opravdu prehledny a fungovani vysvetleni, zkus sahnout po tomhle linku: http://www.volny.cz/satcocz/skolka/qnh.htm
Mimochodem...pokud te zajima litani za vyuziti ATC, nechces to zkusit radeji online (site VATSIM a IVAO)? Jednak je to uplne o necem jinem a druhak to bude aspon podle skutecnych pravidel a frazeologie, narozdil od te slataniny co je v MSFS, ktera te nauci vetsinu veci spatne. |
| |
|
| | | | Re: Re: letecka terminologie - dotaz 7. 5. 2003 / 11:07 | pasi |
| | Phantome
diky moc za skvely link. Pro zacatecnika je to dobry zdroj zakladnich informaci.
Po siti bych to samozrejme (az se jeste trosku zdokonalim) zkusit chtel, ale problem bude asi s pripojenim. Jake mate zkusenosti? Jake minimalni pripojeni k siti (predevsim rychlost a ping) je dostacujici, aby to chodilo??
pasi |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: letecka terminologie - dotaz 7. 5. 2003 / 11:10 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: letecka terminologie - dotaz 7. 5. 2003 / 12:03 | Martin |
| | pro vyuziti hlasove komunikace to ale nekdy nestaci |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: letecka terminologie - dotaz 7. 5. 2003 / 12:17 | |
| | Celkem v pohodě jsem to s modemem provozoval asi dva roky...jako pajlot...řídícímu by to mělo plně postačovat. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: letecka terminologie - dotaz 7. 5. 2003 / 12:52 | |
| | No rychlost připojení není při VATSIM/IVAO problém. Potíže s komunikací přes RW vznikají obvykle jinde a není to "pomalostí" modemu. Telefon + modem ( svého času i jen 33kB/sec) naprosto stačí, aspoň v kombinaci s digitální ústřednou, ale ta je už snad všude.
Spíš to působí, že při vyšším zatížení to nezvládá ta síť jako taková a ne linka od serveru k tobě.
Pak ještě mám dojem, že dělat řídícího, hlavně CTR, je náročnější na rychlost přenosu, než pilotování ( prostě se přenáší víc dat najednou o více letadlech.
Ale celkově platí, že telefonní připojení přes modem vyhoví v 90% případů.
PavelS |
| |
|
|