FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 24. 2. 2025, svátek má Matěj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hele blázen na IVAO Jeden příspěvek | Celý strom
Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 19:17
Gustav ( BHA576 )   
No a pak,že nejde dělat na IVAO co chceš
33074 B / 600 x 450 / blazen.JPG
 

Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 19:25
LS
Tak uz je pryc...Ani mi nenapsal a odpojil se...
 

Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 19:37
Fabo™   
Stihol nám narušiť vzdušný priestor? )

btw: je tam vôbec teoretický povolené VFR? (myslím FL600)
 

Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 19:51
Ados (ADD039)   
VFR nemůže bejt nad mrakama, a vsadím se, že tam mraky určitě sou, a to rozhodně pod FL600
 

Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 19:59
nimbo
VFR kľudne môže aj nad mraky, ale nie do takej FL
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:07
jardas   
VFR lety by měly být max. do FL200 nebo můžou i výš? A jestli se bere jako VFR let s videitelností země, tak by asi měly být pod mrakama?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:11
LS
Kdyby bylo 8/8 mraku podle ceho by ses chtel jako VFR orientovat Jedinne si volat pro pocasi a zjistovat, kde jaky mrak je a podle se orientovat .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:17
Serž   
imho pri vfr letu se muzes orientovat treba i podle gps, nakonec tak sme litali na lkmt
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:32
FSPilot   
Definice VFR je, že je to let za vidu země... Nad mraky se muže jen za předpokladu, že jsou tam dostatečné díry, kterými se může proletět nahoru i dolů a je vidět dostatečně země. Tydíry by měly být velké tak, aby se letadlo teoreticky nedostalo k mraku blíže než 300m. Alespoň to jsem se o VFR učil...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 21:42
Lowmick   
...aby se letadlo teoreticky nedostalo k mraku blíže než 300m...
to je ale vertikalne, a k tomu jeste mimo prostor G
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 21:59
FSPilot   
aha, no já se tím tolik nezabýval, zatím... Ale mám pocit, že je to omezené i horizontálně(nejsem si jistý tou vzdáleností)...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 22:00
Lowmick   
1500m mimo G
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 22:02
FSPilot   
horizontálně? To je docela dost, ne? Jsi si jistý?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 22:03
Lowmick   
Az se jednou proti tobe z mraku vyloupne nejaky cizi rychly ero tak poznas jak je to malo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 23:45
FSPilot   
To je jasné, ale stejně si myslím, že předpis to dává méně... To je jedno, čím dál, tím líp. A je to
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 23:59
nimbo
1500m to je na isto , to že sa to v reále nedodržuje, to je druhá vec
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   11. 11. 2006 / 10:22
FSPilot   
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:13
nimbo
tou FL nie som si istý, ale je to nejak okolo, Marky alebo LS upresní, ale nevidím dôvod prečo by VFR nemohol nad mraky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:19
jardas   
No, asi u letu VFR můžu jít nad mraky, ale měl bych skrz ně vidět na zem abych se mohl tak nějak vizuálně navigovat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:24
Lowmick   
Oficialne do 4/8.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:27
Serž   
Marky Parky:
VFR let smí použít jakýkoliv navigační prostředek ale musí stále udržovat podmínky VMC předepsané pro danou třídu vzdušného prostoru. Ještě upřesním k tomu "kurzu"/"vektorování". Stanoviště nemůže VFR letu nařídít letět nějakým kurzem (tedy radarové vektorování), právě proto že by to letadlo mohlo zavést mimo podmínky VMC. Jak ale už bylo zmíňeno, je možné se řídícího zeptat na trať/kurz na nějaké místo a on tuto informaci poskytne - ale pouze jako informaci, nikoliv jako vektor.

OK-Milda (BHA410):
Směšuješ dva různé pojmy. Tady na fóru se myslím i konkrétně tato problematika řešila, ale pokud to napíšu správnš, tak VFR (Visual Flight Rules) je vlastně působ letu (nebo jeho části) za podmínek VMC (hodně zjednodušeně- za viditelnosti země), kdy se navigace provádí vizuelně podle země (doplňkuvě lze použít i jiná navigační zařízení) . Naproti tomu vizuelní přiblížení (nikoli přistání) je součást IFR letu, kdy je přiblížení prováděno při dostatečné viditelnosti dráhy (zase zjednodušeně).

Marky Parky:
Zaměňujete tady poměrně dost pojmy VFR a VMC.

a) VFR let je let prováděný za podmínek VMC
b) VMC může a nemusí zahrnovat viditelnost země podle třídy vzdušného prostoru a altitude

Tenhle thread je pravděpodobně celý zaměřený na nejčastější záměny pojmů, což je dobře, aspoň je to všechno na jednom místě a pěkně se to pořeší, takže další poznámka je, že VFR nerovná se srovnávací navigace - můžeš letět za VFR a přitom se navigovat VORy, NDBčky, mapou, čímkoliv. Klíčové je jen že při tom neopustíš VMC podmínky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 21:41
Lowmick   
V jake tride za VMC nemusis videt zem?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:23
LS
VFR nad mraky muze, aneb jak rika AIP:
- VFR nad FL195
a) se nesmi provadet krome vyjimky v dalsim odstavci...
b) tez se nesmi provadet pri transonickych a supersonickych rychlostech, pokud to neschvali UCL...

- VFR nad FL195 do FL285
a) uvnitr docasne vyhrazeneho nebo omezeneho prostoru
b) v souladu s povolenim a podminkami vydanymi RLP ci primo ACC

- VFR nad FL285
a) musi byt provadeny pouze uvnitr docasne vyhrazeneho nebo omezeneho prostoru
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 20:24
jardas   
Tomu říkám vyčerpávající odpověd, díky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   10. 11. 2006 / 22:26
Marky Parky   
Ještě k tomu dodám, že aby VFR mohlo nad mraky, musí splňovat následující podmínky:

a) letadlo je certifikováno IFR
b) pilot má IFR licenci

Důvod je zřejmý - kdyby se to pod ním úplně zavřelo a nezůstala žádná díra, nějak se můsí dostat dolů, a to tak, že přejde na IFR.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele blázen na IVAO   11. 11. 2006 / 09:26
LS
A to je jedinny duvod, kdy je povolen prechod na IFR bez kombinovaneho letoveho planku, pripadne VFR letoveho planku. Pokud si nepodate kombinovany letovy plan s prechodem VFR na IFR, tak muzete prejit pouze z duvodu pocasi...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obr z icaovky - rozdělení vzd.prostoru   11. 11. 2006 / 11:18
Sněhulák   
v trochu jiné podobě např. zde.... http://www.laacr.cz/pictures/prost_horizont_2006.jpg
 

Re: Hele blázen na IVAO   11. 11. 2006 / 09:28
David75
SR 71 lítalo špionážní lety. Pak je tedy špion-pilot blázen že podal letový plán... Souhlasím. Blázen. Oni ho můžou pak sestřelit A dopadne jako Powers.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ