Marky Parky:
VFR let smí použít jakýkoliv navigační prostředek ale musí stále udržovat podmínky VMC předepsané pro danou třídu vzdušného prostoru. Ještě upřesním k tomu "kurzu"/"vektorování". Stanoviště nemůže VFR letu nařídít letět nějakým kurzem (tedy radarové vektorování), právě proto že by to letadlo mohlo zavést mimo podmínky VMC. Jak ale už bylo zmíňeno, je možné se řídícího zeptat na trať/kurz na nějaké místo a on tuto informaci poskytne - ale pouze jako informaci, nikoliv jako vektor.
OK-Milda (BHA410):
Směšuješ dva různé pojmy. Tady na fóru se myslím i konkrétně tato problematika řešila, ale pokud to napíšu správnš, tak VFR (Visual Flight Rules) je vlastně působ letu (nebo jeho části) za podmínek VMC (hodně zjednodušeně- za viditelnosti země), kdy se navigace provádí vizuelně podle země (doplňkuvě lze použít i jiná navigační zařízení) . Naproti tomu vizuelní přiblížení (nikoli přistání) je součást IFR letu, kdy je přiblížení prováděno při dostatečné viditelnosti dráhy (zase zjednodušeně).
Marky Parky:
Zaměňujete tady poměrně dost pojmy VFR a VMC.
a) VFR let je let prováděný za podmínek VMC
b) VMC může a nemusí zahrnovat viditelnost země podle třídy vzdušného prostoru a altitude
Tenhle thread je pravděpodobně celý zaměřený na nejčastější záměny pojmů, což je dobře, aspoň je to všechno na jednom místě a pěkně se to pořeší, takže další poznámka je, že VFR nerovná se srovnávací navigace - můžeš letět za VFR a přitom se navigovat VORy, NDBčky, mapou, čímkoliv. Klíčové je jen že při tom neopustíš VMC podmínky.
|
|