Řekl bych, že je to způsobeno nedokonalou metodou modelování letu jako takového. Ve FS můžeš použít jakýkoliv 3D model letadla a nijak to neovlivní letové vlastnosti.
Jsou v zásadě dva přístupy k modelování letových vlastností. V prvním se autor snaží podle dostupných materiálů přiblížit tabulkovým hodnotám předlohy. Detaily jako třeba odezva na pohyb kniplu apod. se modelují "od oka", nejlépe s pomocí skutečného pilota skutečného stroje, který může upozornit na případné nedostatky. Tento přístup používá FS a jistě by o tom mohli mnohem zasvěceněji vykládat tvůrci letadel pro FS.
Druhým přístupem je vytvoření komplexního prostředí maximálně se blížícímu reálným podmínkám. Letoun pak tvoří soubor technických parametrů převzatý z předlohy (profily křídla, trupu, listů vrtule...) a letové vlastnosti nejsou předem dány, ale počítají se v reálném čase. Letové vlastnosti se kupodivu reálné předloze celkem přesně blíží. Tuto techniku používá třeba X-Plane.
A teď odpověď na Tvoji otázku "proč nejde udělat vývrtka." Je to zkrátka těžké vymodelovat. I kdyby se letové vlastnosti počítaly v reálném čase jako v X-Plane, stejně se tento režim letu musí nějakým způsobem "ošidit", protože žádné PC není schopné to spočítat. Ani v Il-2 Šturmovik, kde je letový model obecně velmi dobrý nebude všechno přesně jako v reálu. Ve FS se tento režim letu navíc velice těžko modeluje vzhledem k použitému způsobu simulace. Vzpomínám si na jeden povedený turboprop, ještě pro FS2000, s funkčním reverzem tahu. FS2000 tento mód nepodporoval a tak to autoři obešli druhým motorem s nulovou hmotností, který působil proti směru letu. |