FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 1. 2025, Tři králové Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ostruhový podvozek Jeden příspěvek | Celý strom
Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 15:48
tonde   
Prosím někoho znalého, aby mi vysvětlil opodstatněnost přistání na tři body při podvozku se zadní ostruhou. Měl jsem dnes debatu s kolegou a nějak logicky jsme se usnesli, že přistávat na tři body je celkem ptákovina, neboť ostruha určitě svou konstrukcí nevypadá jako hlavní a tudíž přistávací podvozek. Logické podle mně je sednout na hlavní a až při vytrácení rychlosti položit ostruhu, ovšem zase nevím, jak je to vlastně s výdrží - při klasickém podvozku s příďákem - alespoň na rourách - byla frajeřina sednout hezky natažený a držet příďák co nejdýl v luftu - jen bylo třeba správně trefit okamžik, kdy ho položit, aby rychlost nebyla už moc malá a neprásklo se příďákem o dráhu, tedy i při dojezdu na dráze se neustále dotahovalo a drželo kolečko ve vzduchu. Jak je to tedy při zadní ostruze? Děkuji.
 

Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 15:57
Serž   
zrejme to bude neco jako v tom videu kdyz IL-76 MF pristala nejdriv na pridak, hlavnim se odrazila od rwy a zase uzemnila
ovsem pristani na vsechny 3 body bylo popsane ve vycvikovych materialech fs2004 pod "taildraggers" (prdelotahaci)
 

Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 16:09
MaPa   
Toníku. S takovýmhle podvozkem se většinou sedá do drnů a ne na safaltus, takže to je spíš o tom se nepřekotit na čumák. Když si zlehýnka štrejchneš ostruhou, tak to znamená, že máš přitaženo a že hlavní podvozek nezakopne o díru od sysloj a neuděláš stojku.
 

Re: Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 16:18
tonde   
to zní rozumně, díky.
 

Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 17:05
Lowmick   
Jak pise Mapa - sedani na 3 body je i z duvodu aby ses nepreklopil (uz se to stalo mnohokrat, pricinou je treba drn, chyba pilota kdyz moc potlaci protoze to chce dostat na zem nebo i blby prislapnuti brzd), lidi pristavaj ruzne, nekteri chodej na 205kach jen na 2, coz je celkem o hubu ale zase neco aspon vidis pred sebe.
Ta ostruha pristani na 3 body v klidu unese, jednak protoze je na to stavena (na zemi je preci na 3 bodech taky) a jednak ze ji tam prakticky nema co zatezovat protoze motor mas vepredu, navic je to pristani prave na 3 body (ne jen na ostruhu), takze tim si ji odhlehcis i na hlavni podvozek. A jak je u letadel s pridakem frajerina sednout na hlavni a nezatezovat tim pridak tak u letadel s ostruhou je frajerina sednout na 3 a neskrtnout si driv ostruhou.
 

Re: Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 17:50
Matthew
Ještě doplním, že na asfalt se s ostruhovýma letadlama většinou přistává na hlavní kola. Jednak řízení líp reaguje ve větší rychlosti (sednout v traverzu s 205kou na asfalt, což se může stát při hodně nízké rychlosti při dotyku... No, to by nebylo dobrý ) a jednak se to dá posadit i "měkčeji", než když člověk vyžužlává výdrž na minimálce v půlmetru nad zemí
Každpoádně na trávu rozhodně na tři body - vyjímku by tvořil silnej bočar, kdy je výhodnější držet letadlo na kolech, co nejdýl.
 

Re: Re: Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 17:59
Lowmick   
Na asfalt jsem snad s ostuhou jeste nesedal. Jinak s bocakem chodim na 2 body - jedno kolo z hlavniho podvozku a ostruha.
 

Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 18:19
Matthew
Já taky ne. To si zatím netroufám
A nebo s bočarem na tři body (kolo, křídlo, vrtule)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek   7. 11. 2006 / 15:16
Serž   
hehe, to mi pripomina pristavani v IL-2, zapomenes po touchdownu schovat klapky, pribrzdis a uz hazis kotrmelce jak na olympiade
 

Re: Re: Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 18:44
Zaremba   
Ono se to nakonec taky nezblázní, když položíš na trávě s 205kou nejdřív příďák. Samozřejmě je lepší nachat jí krásně vycucat na tři body.
Jinak za bočního větru jak psal Peťa. Příďák od větru a ostruha. Ale viděl jsem už s 205kou při přistání pěkné kousky
 

Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek   6. 11. 2006 / 22:22
Kachna   
Já jsem slyšel, že za silného bočního větru se sedá jen na příďák, (na 2)...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek   7. 11. 2006 / 14:30
Matthew
Já taky...
 

Re: Re: Ostruhový podvozek   7. 11. 2006 / 15:11
Palo-LM   
No ja napriklad podrovnavam ako na tri ale ostruha je len tesne nad zemou a navyse na tom chvoste je tak malo zataze , pretoze vyskovka to este nadlahcuje, ze sa naozaj niet coho bat ze by sa poskodila

a s bocakom suhlas koleso proti vetru a ostrha a pri spomalovani polozit samozrejme plynulym zrovnanim do smeru
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ