| | | Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 15:48 | |
| | Prosím někoho znalého, aby mi vysvětlil opodstatněnost přistání na tři body při podvozku se zadní ostruhou. Měl jsem dnes debatu s kolegou a nějak logicky jsme se usnesli, že přistávat na tři body je celkem ptákovina, neboť ostruha určitě svou konstrukcí nevypadá jako hlavní a tudíž přistávací podvozek. Logické podle mně je sednout na hlavní a až při vytrácení rychlosti položit ostruhu, ovšem zase nevím, jak je to vlastně s výdrží - při klasickém podvozku s příďákem - alespoň na rourách - byla frajeřina sednout hezky natažený a držet příďák co nejdýl v luftu - jen bylo třeba správně trefit okamžik, kdy ho položit, aby rychlost nebyla už moc malá a neprásklo se příďákem o dráhu, tedy i při dojezdu na dráze se neustále dotahovalo a drželo kolečko ve vzduchu. Jak je to tedy při zadní ostruze? Děkuji. |
| |
|
| | | Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 15:57 | |
| | zrejme to bude neco jako v tom videu kdyz IL-76 MF pristala nejdriv na pridak, hlavnim se odrazila od rwy a zase uzemnila
ovsem pristani na vsechny 3 body bylo popsane ve vycvikovych materialech fs2004 pod "taildraggers" (prdelotahaci) |
| |
|
| | | Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 16:09 | |
| | Toníku. S takovýmhle podvozkem se většinou sedá do drnů a ne na safaltus, takže to je spíš o tom se nepřekotit na čumák. Když si zlehýnka štrejchneš ostruhou, tak to znamená, že máš přitaženo a že hlavní podvozek nezakopne o díru od sysloj a neuděláš stojku. |
| |
|
| | | | Re: Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 16:18 | |
| | | |
|
| | | Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 17:05 | |
| | Jak pise Mapa - sedani na 3 body je i z duvodu aby ses nepreklopil (uz se to stalo mnohokrat, pricinou je treba drn, chyba pilota kdyz moc potlaci protoze to chce dostat na zem nebo i blby prislapnuti brzd), lidi pristavaj ruzne, nekteri chodej na 205kach jen na 2, coz je celkem o hubu ale zase neco aspon vidis pred sebe.
Ta ostruha pristani na 3 body v klidu unese, jednak protoze je na to stavena (na zemi je preci na 3 bodech taky) a jednak ze ji tam prakticky nema co zatezovat protoze motor mas vepredu, navic je to pristani prave na 3 body (ne jen na ostruhu), takze tim si ji odhlehcis i na hlavni podvozek. A jak je u letadel s pridakem frajerina sednout na hlavni a nezatezovat tim pridak tak u letadel s ostruhou je frajerina sednout na 3 a neskrtnout si driv ostruhou. |
| |
|
| | | | Re: Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 17:50 | |
| | Ještě doplním, že na asfalt se s ostruhovýma letadlama většinou přistává na hlavní kola. Jednak řízení líp reaguje ve větší rychlosti (sednout v traverzu s 205kou na asfalt, což se může stát při hodně nízké rychlosti při dotyku... No, to by nebylo dobrý ) a jednak se to dá posadit i "měkčeji", než když člověk vyžužlává výdrž na minimálce v půlmetru nad zemí
Každpoádně na trávu rozhodně na tři body - vyjímku by tvořil silnej bočar, kdy je výhodnější držet letadlo na kolech, co nejdýl. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 17:59 | |
| | Na asfalt jsem snad s ostuhou jeste nesedal. Jinak s bocakem chodim na 2 body - jedno kolo z hlavniho podvozku a ostruha. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 18:19 | |
| | Já taky ne. To si zatím netroufám
A nebo s bočarem na tři body (kolo, křídlo, vrtule)
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek 7. 11. 2006 / 15:16 | |
| | hehe, to mi pripomina pristavani v IL-2, zapomenes po touchdownu schovat klapky, pribrzdis a uz hazis kotrmelce jak na olympiade |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 18:44 | |
| | Ono se to nakonec taky nezblázní, když položíš na trávě s 205kou nejdřív příďák. Samozřejmě je lepší nachat jí krásně vycucat na tři body.
Jinak za bočního větru jak psal Peťa. Příďák od větru a ostruha. Ale viděl jsem už s 205kou při přistání pěkné kousky |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek 6. 11. 2006 / 22:22 | |
| | Já jsem slyšel, že za silného bočního větru se sedá jen na příďák, (na 2)... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ostruhový podvozek 7. 11. 2006 / 14:30 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Ostruhový podvozek 7. 11. 2006 / 15:11 | |
| | No ja napriklad podrovnavam ako na tri ale ostruha je len tesne nad zemou a navyse na tom chvoste je tak malo zataze , pretoze vyskovka to este nadlahcuje, ze sa naozaj niet coho bat ze by sa poskodila
a s bocakom suhlas koleso proti vetru a ostrha a pri spomalovani polozit samozrejme plynulym zrovnanim do smeru |
| |
|
|