FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd.. Jeden příspěvek | Celý strom
Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 01:09
wizards   
Ahoj,
Jen tak pro zajimavost by me zajimalo jake jsou originalni varianty pri:

TAKE-OFF: rychlost,klapky,nastavene stoupani /1800?/
LANDING: rychlost v ILS pred pristanim,klapky,nastavene klesani treba ze zahajeni klesani vysky 36000ft tj.cca. 10600m

Ja predkladam svoji variantu jak litam:

TAKE-OFF: rychlost 180kts. zdvih,klapky na 2 /default panel,nemam FS2004 ted u sebe/ a nastavene stoupani na 1800../i kdyz se mi zda ze stoupa pomalu,v realu to same pri nocnim letu v cervnu na Hurghadu,vzlitnul a porad se mi zdalo par minut ze je porad bliz zemi nez jak je pohled viden ze zeme na startujici a stoupajici ero/
LANDING: rychlost snizovana pri skoro plnych klapkach na 180-200kts.,nastavene klesani z 36000ft na -1800,pri priblizovani k airport i vice...

Co Vy? ...pro zajimavost
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 01:14
pseudoMates
Poslyš, víš o lítání taky něco jinýho, než že jsou na světě dva velcí výrobci letadel a že letadlo má zpravidla , dvě křídla, podvozek, trup, výškovku, směrovku, pilotní kabinu a kabinu pro cestující..?
Asi už je fakt pozdě, neb mi takovýhle příspěvky nějak rozum už nebere..
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 01:17
wizards   
...jen se ptam Nemusite hned narážet Je jednodussi mlcet a myslet si sve,ne? Raději nekdy
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 06:59
crazy
To tedy není. Když chceš, aby někdo mlčel, tak sem nepiš jak lítáš. K tomu se dá říct jen jedno. Lítáš uplně BLBĚ! Zkuš si přečíst nějaký manuál, aspoň ten základní v FS9...
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 01:42
Rychlokvaška
Já to tušil... ;o)
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 07:20
Luděk Ch.
Hmm, tak to je špatně všechno od začátku do konce To nejde odpovědět v jednom příspěvku. Chce to trošku samostudia. Nejlépe by bylo, pořídit nějaké kmerční letedlo, např. PMDG737 a k němu tutorial, kde je popsaný let od nahození po vypnutí.
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 08:59
celestyn   
A litas takhle se vsema letadlama, nebo to rozlisujes aspon podle velikosti ?
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 09:25
memorex
blbě - na jakým eru to lítaš? 737?Jak jako přistaní při plnejch klapkach,a rychlost 180 nejak hodne. vzlet pri 180? To ti pretejkaj nadrze? Stoupani 1800 pri vzletu s emi zda nako malo....aby si to nezapichl do stromu za rwy
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 09:52
Petr Slavíček   
Tak ti tady všichni napsali jakej jsi pitomec, protože neumíš lítat a já nevím co ještě. Doufám, že si všichni zvedli sebevědomí, že oni tedy nejsou takový máča, aby takhle lítali. Oni to přece umí, znají a co jim sem má co psát nějakej neumětel, co lítá jak ho napadne...

Opravdu podnětné příspěvky, dodržující elementární slušnost při komunikaci s jiným člověkem. Zdá se mi to nebo jsou lidé na tomto fóru čím dál tím nesnášenlivější a protivnější?
Proč lidé, kteří o létání vědí poměrně hodně, musí druhého zadupat jen proto, že o létání nic neví nebo napíše zjevnou blbost?
Je mi skutečně líto, že si mnoho lidí nedokáže zachovat nadhled a odpovědět slušně a nebo pokud toho nejsou schopni, raději mlčet. Já osobně jsem rozhodně proti, aby virtuální létání (online nebo offline) bylo jen pro vyvolené a ti, kteří nedosáhnou jakési "dostatečné úrovně" (podle jakých měřítek?) byly podobným způsobem vyřazováni.

Je to můj dlouhodobější názor,který postupně sílil a který jsem si dosud nechával pro sebe, ale tento thread mě přesvědčil, že je třeba ho říci.
A klidně se semnou hádejte, ale prosím vás, slušně a s argumenty. Děkuji

PS: na dotaz odpovím zvlášť
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 09:57
Venousek
Kde to mám podepsat?
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:05
Blackrat
No ono je problem odpovedet slusne nekomu kdo byl schopnej neceho takoveho jako Wizards. Skoda ze je to smazany a nemzu dat link. A kdyby si precetl COKOLIV (vcetne zminovaneho manualu FSKy, o manualu k real 737 kde to vsechno je nemluve), tak se nemusi tak debilne ptat.

A pri zadani "737 rychlost stoupani" do vyhledavani tady mi vypadlo napriklad tohle

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=44158&lan=0

Nevim proc by si to nemohl najit sam
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:20
FSPilot   
S tebou nesouhlasím, někoho hold nebaví nebo nemá třeba čas sedět celý den a hledat a studovat, jak se má co a proč, ale někdo si prostě chce zahrát a jen tak pro radost zalítat... Toto není realita, ale pouhá simulace a HRA. Když já to půjčím kamarádům, tak mi třeba se 747 udělají přemety, výkruty a všelijaké akrobatické prvky... Je to kravina, ale pro ně prostě zábava a pokud se na něco chtějí zeptat, tak jim srozumitelně odpovím, pokud vím... Já toho taky moc nevím a už jsem tady psal i nějaké ty voloviny, ale naštěstí jsou tady jěště pořád rozumní lidi, kteří pochopí, že k naučení se lítat ve FS pro zábavu není třeba na celém netu hledat manuály a kupovat PMDG nebo jíné věci...
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:25
Blackrat
Ale jo, taky obcas blbnu, k mym oblibenym kouskum patri pristani se 747 v Pribrami Zpravidla kdyz se u nas objevime s kamosem po nejaky kruty parbe.. Kdo nechce litat ARAIG, tak mu staci sekce manualu "Flying Jets" v helpu. Je tam vsechno potrebny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:33
FSPilot   
Já jsem se nedávno pokoušel s PIC 737-500 sednout na Plasy (LKPS)... hold je to moc krátké, ale sedal jsem při 140, takže to zkusím natáhnout na 120 nebo níž a uvidím Tyhle blbiny člověka naučí sedat přesně tam, kde chce při visualu... Např se mi s přehledem podařilo sednout s def. 737-400 na Frýdlant... Prostě pohoda

Jinak jsem normální
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 11:45
maskot
vsetko zavisi od niekolkych skutocnosti, napr. vahy nakladu, plnenia paliva, poctu cestakov a tak. Na pristatie ti vsetko potrebne vyrata FMS, pokial lietas default eroplan tak si zapametaj ze pod FL 200 t.j. 20 000 ft je rychlost 200, na plnych flapach a vysunutom podvozku je dobre mat prebitok rychlosti t. j. 180-190 knot. pri ILS zostupe odporucam, klesat cca 800 ft/min. a drzat rychlost tych 180 knot.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 11:52
Teflon_490   
Tohle sem nejak nepochopil, na co odpovidas? Pod FL200 200kts? Na plnych klapkach s podvozkem 180 kts???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 13:12
maskot
Ked si pozres landings cart ktorehokolvek letiska, tak mas jasne napisane ze "below FL 200, max. speed 200 knot alebo 210 knot." To znamena ze v riadenom okrsku (CTR) mozes letiet max. 200 alebo 210 knot. Si uvedom, ze pristavacia rychlost musi byt podstatne nizsia ako ako 200 knot, lebo nevysunies podvozok a flapy. Max speed s vysunutym podvozkom je v zavisloti od typy okolo 180 - 190 knot. To mas rychlost ked si usadeny v ILS. Pristavacia rychlost pri dotyku je podla nakladu okolo 120 -130 knot. Pochopil?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 13:22
Serž   
tohle malinko prehanis. kdyz se podivas na mapku ruzynskeho TMA tak tam mas trate a na nich SLP1 a SLP2 (speed limit pointy), pritom rychlost se omezuje na 250 resp 210 uzlu, nakonec pozadavek a rychlost priblizeni je 160 uzlu a jak do tooh natlacis prebytek rychlosti je ciste na tobe (nakonec to neni dogfight aby se spekulovalo o prebytku rychlosti a vysky) pristavaci rychlost je skutecne 120-130 pro ty mensi plechovky, u 747,767 i 140 uzlu, ale co se tyka max rychlosti pro pouziti klapek tak konkretne u 767 je to 250 uzlu, pri 250 muzes hodit klapky 1 a podvozek aby to lip brzdilo pri klesani
a k "v riadenom okrsku (CTR) mozes letiet max. 200 alebo 210 knot": zde jsi nejspis popletl pojmy, pokud myslis CTR jako prostor veznika tak v 5 milich od letiste tezko bys mel 200 uzlu a pokud jsi to myslel v TMA tak ten limit neni pouze 210 a taky ridici ti muze naridit i vyssi rychlost nez plati obecne omezeni
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 16:46
maskot
Seržo toto je v prvom rade akademicka debata, to za prve, za druhe lietam uz 25 rokov, teda viac nez mas ty podla profilu. Je sice pravda, ze som nikdy nelietal ako airliner, ale nieco o lietani viem, mam nalietanych cca 4500 hodin motorovych a cca 2500 plachtarskych, a hrat sa na slovicka pri TMA alebo CTR je prejavom Tvojej neskusenesti. Pred cca 10 - 15 rokmi bolo TMA CTR, ale zmysel je ten isty. To iste plati aj o typoch o ktorych sa zmienujes. V reale je lietanie o inom ako aj v tom nejlepsom simulatore. Neviem ci realne lietas ale to o prebytku rychlosti som hovoril zo skusenosti z realneho lietania. Par krat mi prebytok rychlosti zachranil zivot. Pocul si niekedy o strihu vetra, alebo o klesaku tesne nad drahou pri pristati? Na to je dobry prebytok rychlosti, ktory elegantne vytratis vo faze tzv. podrovnania aj za pouzitia spojlera alebo brzdiacich klapiek. Potom pristanes na urcenej rychlosti podla typu a vahy lietadla. Nemozem potvrdit Tvoje tvrdenie o vysuvani podvozku a flapov na B 767 a inych, nepoznam ich flight manual. 747-400 poznam, mal som moznost s tym lietat na simulatore v USA, tam je skutocne odporucanych tych 140 - 150 knot, ale pri bocnom vetre alebo zadnom su uplne ine. Ale na B 747-400 urcite nie je schvalena rychlot na vysunutie podvoku na flapov 250 knot. Si to prepocitaj kolko je to km/h a potom nieco hovor Pri tej rychlosti by to bola pekna rana, mozno aj posledna pre lietadlo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 17:50
Marky Parky   
Před cca strašně dlouhou dobou opravdu bylo CTR Praha velké jako dnešní TMA a předpisy a postupy, které se tenkrát používaly byly značně odlišné od dneška. Ale rozhodně bych dnes rozlišování mezi CTR a TMA nebral jako slovíčkaření, naopak jde o poměrně dost podstatný rozdíl....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:18
Marky Parky   
Jinak jsem ještě dohledával kdy tomu tak bylo, a bylo v létech šedesátých...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 19:25
Teflon_490   
Ja samozrejme uznavam, ze mas hodne zkusenosti z realu, ale jak sam rikas je to s malymi letadly, a vypada to ze airlinery nelitas ani v FS. Protoze pak by si nemohl psat prave o prebytku rychlosti, kdy letis s plnymi klapkami o 40 knotu IAS vic, nez bys na finale mel. A taky by si nepsal o snizeni rychlosti u podrovnani tim, ze vysunes speedbrakes, coz je v teto fazi u dopravnich stroju nepripustne. Jen na tohle sem chtel poukazat, jinak budu samozrejme velice rad, kdyz sem budes psat prispevky na zaklade tvych bohatych realnych zkusenosti, a budes tim prispivat ke zdokonaleni nas, kteri zname litani jen z FS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   7. 11. 2006 / 08:36
maskot
Mas pravdu, lietal som hlavne s malymi lietadlami, a vo velkom eroplane som sa zviezol iba ako cestak a aj to som sa bal Neviem ako funguje lietaniena airlineroch. Na Fs najradsej lietam na Dakote a C 205(Z-226) a Z-142. S airlinermi kutočne nelietam, neviem s tym lietat a jednoducho ma to nebavy, letiet niekam po trati. Je to nuda letiet off line. Potom si rad polietam IL 2, ale to je o inom.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   7. 11. 2006 / 08:57
Serž   
nakonec se nasel i spolecny jazyk, snad ke spokojenosti vsech zucastnenych
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 13:27
OK-Milda (BHA410)   
Takovou mapu bych chtěl vidět. Rychlost u nás je omezena až pod FL100 na 250kts, to jednak a jednak, které CTR sahá až do FL200? A pokud jde o další snižování rychlostí (tebou uvedených 210kts) to je otázkou až dosažení určité vzdálenosti od letiště. Třeba tady http://flight.sanyjo.cz/mapy/Czech/LKPR.pdf specielně koukni na bod označený SLP 2.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 16:52
LS
Lidi kam na to chodite, kde mas vycteno, ze je u nas rychlost omezena pod FL100 na 250kt? Neni to pravidlem a vse zavisi na tride prostoru, takze treba v TMA LKPR muzes letet i rychleji nez 250 pod 100, protoze to je prostor tridy C, ale pokud ti ATC nerekne jinak musis dodryzovat SLP1 ktery je 250kt na 28majli OKL...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:29
Teflon_490   
No, tak ty rychlosti uz ti pekne popsal Serž, ja jen dodam, kde by si chtel letet max 200 knots pod FL200 pri klesani, za prve by si se uz asi i pomalu blizil padovce, si uvedom, ze ve FL200 neni 200 knots to co je 200 knots v 1000 stopach, a za druhe, co potom (jak uz tu padlo) omezeni 240 kts pod FL100? To tam zase zrychlis?
No a co se tyce finale, tak ty si v prechozim prispevku psal, ze na plne klapky a podvozek je dobre mit 180-190 kts, coz je teda taky docela blbost, pokud nemluvis o plne nalozene 747, ale ani tak pomalu ne. Sem nikde nerikal, ze pristavaci rychlost musi byt nad 200 knots, poukazuju prave na opak, musi byt nizsi, ale ty si si to spatne interpretoval.
Takze velice obecne receno - klesani do FL100 315kts, pod FL100 240, dale klesani a rychlost podle ATC nebo dle map daneho letiste, na IAF +/- 210, usazovat 180-200, po usazeni 160-180, dale do +/-1000 RA mit ero stabilizovany na final app speed se vsi mechanizaci venku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:46
Lowmick   
Omezeni 250kt pod FL100 neznamena ze tolik litat musi, to je proste limit ktery nesmis prekrocit, takze kdyz by uz pred FL100 mel rychlost mensi nez 250 tak nemusi zrychlovat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:53
Teflon_490   
Jj, to samozrejme vim, jen sem to spis psal jako kontrast k tomu "udajnemu" limitu 200 kts FL200, aby to bylo jasne videt.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:37
pseudoMates
Hele, clovece, videl si uz nekdy priblizovaci mapu jinak nez z rychliku..? Jinak by si asi takovou kravinu nenapsal...
Nehlede na fakt, ze mate s wizardsem docela podobnej styl "litani"... Nejste vy nahodou pribuzni..?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 17:01
maskot
Stary moj, ja som taku mapu videl aj v robote aj ked nie som airliner ale mam ich v mojom Jepessen kufry niekolko (poslem Ti nejake?). Si konecne vsetci uvedomte, ze ja som hovoril o IAS - teda o indicated air speed. Toto co tu prezentujem, su skusenosti z 25 rokov lietania a cca 7 rokov profi lietania na cmelaku. Takze chlapci, vy ktory lietate len FS - sky si najprv trosku polietajte za kniplom a potom kritizujte alebo sa spytajte kamaratov, ktory realne lietaju. Okrem hoto sa da kritizovat aj inak ako primitivnym sposobom. Trocha ucty nezaskodi. To ze s niekym nesuhlasis sa da povedat aj inak. BTW s wizardom nie sme pribuzny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 17:36
LS
Ja bych taky prosil ty mapy, kde to je uvedeno, pod FL200 rychlost 220kt...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 17:47
Lowmick   
Stejne tak jako tobe tak i me to neda a musim reagovat...

1. predpokladam ze vsichni ti rozumi v tom, ze jsi mluvil o IAS (hlavne Mates kterej to neslysi poprve a rozhodne vi o cem je rec)
2. je opravdu zavidenihodne ze mas tisice hodin, fakt bych taky chtel mit nekdy tolik (a nejlepe jeste vic ), ale zrovna tady, kde kazdy bohuzel nema to stesti letat me prijde trochu nemistne s tim "machrovat" (i kdyz uz jen kvuli tomu poctu mam vuci tobe jisty respekt).

zakoncim to slovy klasika:
"Trocha ucty nezaskodi. To ze s niekym nesuhlasis sa da povedat aj inak."

BTW s Matesem nejsme pribuzni
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:40
maskot
To ze mam nalietanych par tisic hodin, je sice pekne, ale mam kamaratov, ktory maju podstatne viac ako ja, prajem Ti mat nalietane hodiny, mozno aj viac ako mam ja. Tu jednoducho ide o to, ze to co hovorim je z praxe. Nie som airliner ale, nieco o lietani viem. Mas pravdu, trocha som machroval, ale ked som si nedavno s jednym kamosom porovnal zapisnik letov, tak som sa citil ako ziacik, on tam mal neuveritelnych 29.000 hodin. Posledych 30 rokov lieta ako airliner v USA. Minochodom teraz sa uz cca 5 rokov nevenujem lietaniu, stratil som zdravotnu sposobilost äako hovori jeden moj kamos sesli vekem, chlastem a praci) moj zapisnik je definitivne uzavrety, takze mi ostali uz len spomienky a FS - kove lietanie. Ale vytacama, ze mlady chalani su presvedceny o svojej genialite a kazdeho s kym nesuhlasia oznacia za dementa a tupca.
Prajem Ti vela lietania hlavne realneho.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:46
LS
Tady nikdo neoznacuje za idiota, ale rad bych (bychom) videli ty mapy o tech rychlostech pod FL200, tento udaj je naprosto zcestny a pojem CTR a TMA je taky naprosto odlisny, takze bych se tu neohanel nalitanymi hodinami a radeji uvedl dukaz, protoze tve informace nejsou presne.

BTW: Marky hledal v AIPu ty informace o rychlostech a skoncil v sedesatych letech a nic takoveho nenasel - jenom je fakt, ze v te dobe bylo CTR skoro jako dnesni TMA, ale to je vse, dneska je to o uplne necem jinym...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 17:55
Marky Parky   
Opatrně s tím odsuzováním "FSkařů", je tu na fórum slušné kvantum lidí, co jsou nějak s velkým létaním spjatí reálně v práci tolik, že používání aktuálních skutečných postupů a čtení map je jejich denní chleba
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:02
Lowmick   
Aaaale, reci, to je jako kdybych rek ze tu je nejakej (zanedlouho) realnej ATC co umi cist v mapach a vi co to je CTR a TMA...

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:08
Marky Parky   
No tuhle osobu jsem zrovna nemyslel....

.... ta reakce byla vyvolaná hlavně nabídkou že dotyčný pošle Jeppíky Matesovi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:16
Lowmick   
Mno dobre ale ta osoba tam stejne spada
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:53
pseudoMates
Dobře, tak tedy to napíšu jinak.
Předem bych chtěl poděkovat těm, co mě pochopili a podali ti jakési vysvětlení..
Sarkasmus mám jaksi v krvi, takže to nebylo z néúcty k tobě, ale prostě jsem zvyklej si dělat srandičky.
Teď tedy k tvému příspěvku..
Můžeš mi prosim tě, jako naprosto neznalému (mimochodem, čtení přibližovacích map je můj chleba) vysvětlit, kde si vzal ten naprostý nesmysl o tom, že pod FL200 se lítá 220IAS..? (asi tě to překvapí, ale rozdíl mezi IAS, TAS, GS a Mach number je mi celkem znám)
Další věc.. Mě, jakožto ÚLZetem uznanému kriplovi není dovoleno lítat, ale rád bych viděl, jak se můžeš ohánět odlítanými hodinami na čmeláku a větroni oproti lidem, co lítají reál airlinery..? To je asi jako to už někdo psal, že někdo odjezdí na Trabantu 100.000km a pak bude dělat machra na člověka, co sice ve formuli 1 odjede 1 závod, ale jezdí jen na tý formuli..
Nehledě na fakt, že piloti jsou v mnoha ohledech horší než rybáři, kteří když uloví 10cm čudla, ti budou skálopevně tvrdit, že se půlhodiny prali se štikou, která měla dobrýho půl metru.
Neměl bys občas věřit všemu, co ti piloti navykládají.. Není to vždy pravda..
Jestli ti tohle o těch rychlostech 220IAS pod FL200 tvrdil někdo z lítajících po Evropě, tak je buď padlej na hlavu, nebo si z tebe (a tomu bych věřil víc) pořádně vystřelil..
To vše, při vší úctě
Mates.
P.S.
Právě jsem dopil litr vína, tak snad se to bude dát přečíst, pochopit a strávit..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 11:59
memorex
trošku blbě - pod FL100 mene jak 250kts hm?

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 16:53
LS
Jak uz jsem psal vyse, to se tyka akorat prostoru tridy D a nizsi...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 12:11
FSPilot   
Tak se mi právě podařila docela šílená věc Přistál jsem se 737-500 na LKPS (plasy), tj. docela maličká plocha západně od LKPR... Ale netuším, jak by se tam dalo přistát při 180 kts, natož s plně vysunutýma klapkama, když je to docela výrazné překročení limitu Já tam přistál skoro při 110
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:51
Tragédie v JRD
nevim jak to je tam, kde jsi lital .. ale obvykle max. 250 (IAS) pod FL100 (na chartech) .... to co tvrdis (FL200 pod 200ias) si bud s necim pletes a nebo nemas paru o cem je rec ... ale chapu, na cmalaku jste toto neresili (kdyz uz tu machrujes profi litanim na cmelaku)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:52
Tragédie v JRD
ad 250 pod FL100 .. neni to vsude... kdyby jsi mel tendenci slovickarit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:57
LS
Tahle rychlost neni dana chartama, ale typem prostoru v kterem letis...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 18:58
Tragédie v JRD
a dyt jo ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 19:55
petr330
CTR zpravidla zasahuje od GND do ALT5000 ft a IAS v něm je omezená stejně, jako všude jinde pod FL100 na 250kts. Speedlimit pod FL200 je u nás nesmysl. Přiblížení letadel heavy je obvykle na IAS 135-145 kts v přistávací konfiguraci. Letět IAS 200 kts na plných klapkách je značně nemoudré.
 

Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 20:49
Marky Parky   
Protože se ve většině diskusí neustále opakuje jedna a ta samá dezinformace o omezení rychlosti, uvedu to na pravou míru i s vysvětlením proč tomu tak je.

Rychlost NENÍ pod FL100 omezena na 250kts VŠUDE!
Omezení rychlostí vychází z následujících faktorů:
a) třída vzdušného prostoru ve které se letadlo nachází
b) pravidla letu

Proč tedy vlastně omezujeme rychlost? Z následujícího důvodu - ne všem letadlům jsou řídícími zajišťovány rozstupy. Takže si představme, že máme dvě letadla, která letí proti sobě a řídící jim nezajišťuje rozstup - maximálně informaci o provozu, někdy ani to ne. Protože člověk je tvor pomalý a nepozorný, je potřeba nějaká reakční doba od okamžiku kdy si všimnu, že se proti mě míří jiné letadlo. Tahle doba je rozumě spočítaná a podle ní jsou nastaveny jednak minima VMC a jednak právě omezení rychlosti. Jak? Jednodušše - nad FL100 nechceme letadla brzdit (není tam omezení rychlosti), takže abychom zachovali doby na reakci, požaduje se dohlednost 8km. Pod FL100 ovšem pro nás je důležitější jít níž s dohledností, naopak rychlost už nepotřebujeme. Takže dohlednost nám stačí 5km a tedy musíme začít omezovat rychlost. Někdo chytrý vypočetl, že 250kts je bezpečné. A teď přichází kámen úrazu na který se často zapomíná - důvod k tomuto omezení je ten, že letadla si rozstup zajišťují sami. Tam kde rozstup zajišťuje služba řízení není k tomuto omezení důvod a tudíž se neaplikuje. Přehledná tabulka je v AIP ENR 1.4, ale pokud někdo nemá přístup, hodím se výcuc:

Pro lety IFR platí:
V prostorech třídy A, B, C - se rychlostní limit 250 KTS pod FL100 neuplatňuje
V prostorech třídy D, E, F, G - se rychlostní limit 250 KTS pod FL100 uplatňuje

Pro lety VFR platí:
V prostorech třídy B - se rychlostní limit 250 KTS pod FL100 neuplatňuje
V prostorech třídy C, D, E, F, G - se rychlostní limit 250 KTS pod FL100 uplatňuje

A poslední důležitá zmínka, která bývá často také předmětem omylu - v České republice (ale je to pouze u nás, nikoliv celosvětově) platí pro lety VFR v prostoru třídy G ještě jeden rychlostní limit, a to že poměr indikované rychlosti v km a letové dohlednosti v km nesmí být více než 100 za předpokladu, že dohlednost klesne pod 5km.

No a úplně na závěr se k tomu přidají místní postupy, což jsou různé Speed limit pointy v mapách, ale často i textové instukce uváděné v TXT2 a pod, ty už jsou ale vždy vázány na konkretní letiště a nelze je v žádném případě generalizovat.
 

Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 20:55
Lowmick   
Takze kdyz mas v CR treba Ccko do FL95 tak to vyjde temer nastejno, ne? Jinak pokud to chapu dobre tak v TMA LKPR muzes (az po SLP) letet pres 250kt?
 

Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 20:57
Michael   
Není to spíš TMA PRAHA?
 

Re: Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 21:01
Lowmick   
Pro rejpaly mysleno jako TMA ("koho/čeho") LKPR (Prahy).
 

Re: Re: Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 21:05
Michael   
Já si nechtěl rejpnout, ale ujistit se.
 

Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 21:57
Marky Parky   
Přesně tak. V TMA Praha můžeš do přeletu bodů Speed Limit Point držet rychlost vyžší než 250kts i pod FL100. Naopak na SLP1 musíš brzdit na 250kts i kdybys byl nad FL100.
 

Re: Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 22:02
crazy
Tech.dotaz: Existuje autorita, ktera muze povolit prekroceni/prekracovani limitu v prostorech D-G?
 

Re: Re: Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 22:17
Kachna   
Daný Letecký Úřad.
 

Re: Re: Re: Re: Zažité nesmysly o speed limitu 250kts pod FL100   6. 11. 2006 / 22:34
Marky Parky   
Tohle už je trošku vyšší dívčí. Nikde to není konkrétně napsané, takže se nad tím musí trošku zauvažovat.

Takže nejprve rozebereme jak je na tom řídící. Rozdělím to na dva případy:

a) prostor třídy E, F, G pod FL100 - není co řešit - řídící by na sebe musel převzít odpovědnost za zajištění rozstupu, což ale nemůže, protože v protoru třídy E se mohou vyskyvat letadla, která nemusí mít na spojení (neznámý provoz). Takže určitě řídící to udělat nemůže.

b) prostor třídy D - tady by teoreticky řídí mohl být schopen rozstup zajistit a proto si nejsem jistý, chce to se zeptat nějakého approachníka z regionů

A co další autority?

a) uvnitř aktivovaných LKR, TRA, TSA si jejich uživatelé mohou létat jak rychle chtějí, pže jim tam nikdo nevleze

b) některé typy vojenských letadel mají výjimku protože prostě tak pomalu létat neumí. Kdo by si ovšem pak po srážce tohle vzal na triko by mě zajímalo
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:21
wizards   
SOUHLAS!
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:22
Petr Slavíček   
Já po nikom nechci aby mu to hledal. Já jen trvám na slušnosti v odpovědích.

Rozhodně mu můžeš napsat např. "Takhle se přece létat nedá, zkus si o tom neco přečíst/najít tady na Periskopu."
Bohužel mnohem populárnějším se zde stalo: " No to se mi snad jenom zdá, jak si vůbec můžeš dovolit sem něco napsat, když jsi takovej leteckej analfabet" apod.

Slušně se totiž dá odpovědět vždycky, snad jen na hrubé urážky ne. A o to mi jde.
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:38
wizards   
presne tak,nemuzu nijak nez souhlasit...malokdo to tak ale dovede,kazdy se chce citit jako kapacita kde druhy je blbec...bohuzel.
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:06
wizards   
BEZ KOMENTARE NA TO CIM TO BYLO VYVOLANE !!!!
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 12:13
Už přistál   
Protoze od tohoto uzivatele uz jsme se dockali takoveho povyrazeni, ze byl pro jistotu cely strom smazan.
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:39
wizards   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=133854&lan=0
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:04
wizards   
Naprosto souhlas
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:02
Petr Slavíček   
Jistě jsi už pochopil, že tento způsob létání je od reality poměrně vzdálen. Ale vzpomínám si, že defaultní letadla (jak jsem vyrozuměl profesionální addony nepoužíváš) umožňují i podobné zacházení a rozdíl v ovládání Cesny a B737 není u nich nijak velký. Pokud budeš mít možnost zkusit nějaký profesionální addon (např PMDG B737 nebo jiné), zjistíš, že tímto způsobem bys nevzlétl ani nepřistál. Je ovšem samozřejmě jen na tobě zda se i s defaultním modelem budeš snažit napodobit realitu (v rámci možností defaultního letadla) a budeš si doplňovat znalosti z oblasti reálného létání. Pokud ti stačí, že letadlo "nějak" vzlétne a "nějak" přistane, pak je asi zbytečné ptát se na tomto fóru, protože asi většina lidí zde dá přednost první variantě a snaží se realitě co nejvíce přiblížit. A věř, že ti to může přinést mnohem lepší zažitky z virtuálního létání.
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 10:24
FSPilot   
Pokud lítáš na default B737, tak se mi ozvi na ICQ (viz. profil) a tam tě naučím jak s tím zacházet, ikdyž to není zdaleka, jako u těch zmiňovaných profesionálních addonů... Pro začátek to myslím stačí na zjištění, co kde hledat (přibližně). Já na tom taky začínal a dneska mám Wilco PIC 737-500 a to je trochu jíné kafe
 

Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 11:29
Teflon_490   
No, takze pro Petra Slavicka a pro ostatni. Lidi by se tady takhle nevyjadrovali k tomu dotazu tak jak se vyjadrovali, kdyby nebylo toho, ze Wizardsovi jiz bylo v tomto ohledu razeno nekolikrat, nicmene asi zbytecne. Zde je duvod: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=120504&lan=0&gr=0&style=2 .
Jak z toho plyne, Wizards tedy PMDG pouziva, ale default je jen PANEL. Kdyz sem mu psal, ze je to blbost, a ze tim ztraci to nejdulezitejsi, co PMDG dela profi addonem, odpovedel ze se mu libi wingviews a model. Tim padem nemuze ocekavat to, ze mu rekneme - jo, delas to dobre, takhle se lita a umis to. Ne.
Wizardsi, kdyby si si dal rict, a pouzival PMDG jak se ma, tak by si treba zjistil, ze T/O speed se vzdy meni v zavislosti na mnoha faktorech a tudiz se nepouziva konstantne 180kts. Stejne tak se nestoupa konstantne 1800ft/min apod. Pokud by si pouzival PMDG panel, tak ti vsechno tohle spocita FMC, a bude ti pri letu pomahat ho provest co nejvic tak, jak se ma spravne letet. Ale pokud chces pouzivat i nadale default, tak si proste litej 200kts s plnejma klapkama a budes spokojenej, ja vim ze jo. Takze zalezi na tobe.
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 11:34
LS
to wizards: na tebe nerve bulik, kdyz vytahnes plne klapky pri 200kt???
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 12:48
FSPilot   
Jak mám dát do FS ty pohledy? Některé vypadají fakt dobře
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 12:56
EASY305
Wizard se stává fenoménem tohoto fóra jak tak sleduju. Víte vůbec někdo kdo to je? Už někoho napadlo, že si dělé srandu ze všech?? (třeba)
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 13:17
OK-Milda (BHA410)   
Podívej se mu do profilu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:47
wizards   
...si naivka na profily ??
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 14:27
FSPilot   
To je vlastně fakt A všichni mu naletěli stejně jako předtím Ale stejně by mě zajímaly ty pohledy

JAK TO TAM MÁM DÁT ??????????????????????????????????????????????????
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 20:00
Fero
dej na avsimu vyhledat wingview a uvidíš kolik ti toho pro pmdg najde. a návod jak to zprovoznit je tam
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:01
FSPilot   
No zkusím to, ale mám PIC Snad se něco najde Zjistil jsem, že PIC má animovanou v rámci VC komplet vnitřních prostor, ale pořád posouvat "EYE POINT" to je mazec... Takže by se to hodilo
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:46
wizards   
ale kdepak...uz si nekdo vsiml kolik je tu rejpalu? Shodnu se zde s jednim v tomto pavouku a to je Petr Slavíček...
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=133790&lan=0
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=133797&lan=0
...už zde ze zkusenosti pri slusnosti nez zacal kdosi rejpat a citit se mnohdy nad veci...
 

Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 21:41
wizards   
Vse se zmenilo a usoudil jinak,PMDG pouzivam ale zde radeji uz mlcim protoze tady se rady clovek nedopatra a druhy ho nazve neslusne nebo v duchu: to je blbec,ja jsem letec...takze bez komentare i k clanku ktery byl posleze smazan tehdy a cim to bylo vyvolane.
Jsou tu zde i lidi kteri poradi a ochotne,tem dekuju!!
 

Re: Re: Re: Rychlost pri Landing,odlepení era od zeme pri Take-off atd..   6. 11. 2006 / 22:18
Teflon_490   
Ja sem ti poradil, pouzivej panel, ktery je dodany s modelem. Pokud pouzivas nejaky default, tak se pak nediv, ze nevis rychlosti na Vr, klapky, a dalsi veci, ktere ti ten PMDG panel vsechny ukaze. Pokud tedy nemas v hlave kalkulacku...
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ