| | | Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 20:47 | |
| | Nejde mi do hlavy ako byvalemu pilotovi a stihacovi,ako si dotycny pilot Gripena,ktory stielal tam kde nemal mohol spliest terce a ohrozil vlecne lietadlo ,ked pred letom na strelbu s ostrymi musel absolvovat niekolko letov na fotokulomet a vyhodnotenia letov museli byt s vysledkom vytecny alebo vyborny.Takyto pilot by nemal u stihacov co robit.Udivuje ma vyjadrenie nacelnika stabu tusim, ze vycvik pilota bol moc drahy na to aby ho ako neschopneho preradili niekam inam,trebars na zem.Takze radsej nech ohrozuje inych.Toto sa za casov minulych stat nemohlo.Ked niekto nieco posral,tak mal zaracha a bud si uz nezalietal alebo sedel na zemi pol roka alebo rok a robil pomocnika na radare.
Dalsia vec na tejto udalosti ma zaraza,ze vlecne lietadlo malo terc AZ na 60m,co sa zda, ze je uplna blbost.Robil som pilota aj na vlecnych Albatrosoch L-39V v Malackach a taketo terce som mal moznost tahat nespocetne krat a nespocetne salv z protilietadlovych dvojciat na strelnici v Kezmarku bolo na mna vypalenych a keby som nemal terc odvinuty na stanovenych 1500m tak by som do toho nesadol.Aj pri tejto vzdialenosti to okolo svistalo ako v Stalingrade.A v 500m vyske vidiet pod sebou najezenych 6 dvojciat ako palia salvy smerom na mna a kazdy let trval cez 1 hodinu z toho 15 min bol let v cistej kanonade,vliekol som sa slabych 300km/h,za den toho bolo 7 hodin a trvalo to mesiac....fuj to bol adrenalin.No aby som to zhrnul,terc sa pri bojovej cinnosti ci uz ako terc pre stihacov alebo terc pre pozemne protilietadlove sily odvinul na bezpecnostnu vzdialenost tych 1500m ako som uviedol,inac pri starte a pred odhozom bol na 50m.Takze pochybujem o tom,ze by sa vo Svedsku strielalo na terc,ktory by nebol na vzdialenost aspon 1500m od vlecneho lietadla,inac to muselo byt hrube porusenie vsetkeho co obsahovali bezpecnostne opatrenia ceskym pilotom Gripenu,ktory ako sa zda nic hrozneho nevyviedol.K mojmu obsaznemu clanku prikladam aj fotku ceskoslovenskeho terca,ktory sa pouzival u naseho letectva v Malackach az do r.1993 . |
| |
|
| | | Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 20:56 | |
| | znas novinare.. kdo vi jak to bylo .... |
| |
|
| | | Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 22:28 | |
| | pro predstavu, dvojcetem pan kolega rozumi PLDvK 30mm (viz obrazek) a jak dopadne neopatrny pilot (viz druhy obrazek )
[reklama] vice na http://www.airmuseum.cz/cz/ [konec reklamy] |
| |
|
| | | | Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 22:32 | |
| | jéééééééééééé a co ta krasavice v pozadí na druhé fotce? mé srdíčko plesá..... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 22:36 | |
| | jo aha tys myslel letadlo |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 22:47 | |
| | Taky sem hledal něco jinýho |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 22:47 | |
| | Víš jak říkali na vojně naši Borští (Mi-24) Líňským (Migy)?
Plechové Prskavky!
Tohle je kráska! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 23:03 | |
| | Hahahaha...... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 23:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 09:27 | |
| | ale tazko sa z toho skace s padakom,hlavne pre vacsie postavy ako som napr.ja.Sprajcol som sa vo dverach a nemohol som sa dostat von,tak mi museli pomahat,boli sme tam traja s padakmi,tak zadne pohodlicko..... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:42 | |
| | Nie nie,my sme museli vystupovat za letu!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:47 | |
| | ale taky sou to paragani , 4brnka |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:52 | |
| | s toho se skace lepe |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 22:13 | |
| | Z tohoto sa skakalo skoro najlepsie,ale uplne najlepsie sa skakalo z Turboleta,kde boli vrata ako na postovom vagone,vysku nastupal behom jedneho okruhu,clovek sa nestacil ani zacat bat a uz bol vonku na padaku.Ale co povazujem za raritu z coho som mal moznost skakat tak to bola Mi-4. Na to nas ucili specialny postup ako a ktorou nohou slapnut na tu priecku, na ktorej viselo koleso ,a niektori s tym mali aj problemy.No ale tak perlicka ked vidim tu sedemnastku alebo osmicku,tak jednemu pilotovi,ktory tiez povinne robil zoskok s padakom,sprajcol sa vo dverach a museli ho vykopnut nasilu a stalo sa,ze vyskocil aj so schodikami,kde je taka rukovat,ktorej sa drzal ako kliest.Drzal sa toho tak krcovite ,ze ho skopli aj s tymto naradim.....Uz to nikdy nenasli.Na zemi rozpraval,ako po vyskoku s hrozou zistil,ze ma v ruke zabradlie so schodikmi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 22:16 | |
| | ahhahahahahahha , chudak, malo bych s edivil kdybych sel na nakup a predmne spadnou schody , asi bych je nafotil a poslalna flightsim xD, jojo MI4 je pekna, ale mi-2 je nejlepsi - taky jsem skakal tandem ze 17 ale v 7 xD si to skoro vubec nepamatuji |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 22:51 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:47 | |
| | tohle je zajimavy ani nevim kde sem to fotil |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:58 | |
| | Tipujem C.Budejice alebo Zatec,tam boli tieto stihacie 23ky. MiG-23BN boli bombarderske, mali taky skoseny cumacek a boli iba v Caslavi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 22:02 | |
| | co já vim, tak tahle lítala v budějovicích |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 23:06 | |
| | presne tak..ta je budejickaaa |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 22:03 | |
| | podle veze to nikdo nepozna ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 28. 10. 2006 / 00:21 | |
| | Je to z Budějovic na 100% |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 28. 10. 2006 / 00:26 | |
| | joo jooo sněžnej tajgr |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 23:21 | |
| | je tam jedna BNka a jedna MFka, jeste k tomu pribyla treti, zda se mi ze MF |
| |
|
| | | | Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 22:41 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 02:34 | |
| | Jo, tu vejtru s laufama si pamatuju z vojny.Protiletadlovci vedle nás na tom řádili.Jednou na jednom cvičení jsem byl poblíž toho když to spustilo.Nečekal jsem to a úplně mě to kleklo na kolena Málem jsem se po.... Strašná věc. |
| |
|
| | | | Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 09:11 | |
| | No jo ... Dvojčata ... Ta jsme také měli už i před více než čtyřiceti léty, když jsem coby záklaďák dělal u josefovských PéÉláků radistu. Pro piloty byla relativně nejbezpečnější odvrácená střelba. Ale i tehdy se (údajně) vyskytl šikula, který to nezvládl a pálil o těch 180° zpátky. (Pokud se ovšem nejedná o khaki folkór večerníčkovského typu - radiovozy v Kežmarockém VP parkovaly dost daleko od palpostů, takže jde o slyšenou a ne přímo získanou informaci). |
| |
|
| | | Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 26. 10. 2006 / 23:36 | |
| | | |
|
| | | Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 01:02 | |
| | No clovece, ak si tam lietal aj v zime 83 tak som bol jednym z tych, co sa usilovali o tvoj zivot ) - a vzhladom na to ze sme v tom case boli len uplny usiaci, tak som veru tym pilotom vynimocne ale vooobec nezavidel.
Dan |
| |
|
| | | | Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 09:22 | |
| | nie,vtedy som bol este letecke ucho v Kosiciach,ale v Kezmarku som lietal niekedy v 1992alebo93,kedy sme s nasimi albikmi L-39V obsadili spriatelene letisko Poprad a mesiac sme robili navnady pre protilietadlovcov.Bola to taka experimentalna akcia,hlavne co sa tyka sucinnosti alebo posobenia s takouto technikou z civilneho letiska,ale bolo to v takej dobe bezvladia,kedy neplatili poriadne ziadne predpisy,pretoze to bolo po revolucii a teraz sa mi to zda ako taka pololegalna sukromna akcia nasho sefa,co mne ako pilotovi pripadlo iba vhod.Uz nikto nikdy neprechodi s Albatrosom cele Vysoke Tatry a nebude plasit kamziky,ako ja,ked Gerlach a Lomnicak bol skoro na dosah par metrov,vidis ako sa hore stvera nejaky clovicek,...dnes by to bolo na kriminal,vselijake ochranarske zony a predpisy,buzeracia.V prestavkach medzi vlekaniami terca som si mohol zalietat kam som chcel.Len skoda,ze v tej dobe neboli este digitalne fotaky.... Bol to taky relax medzi tym stresom,ked cakas,ked ti nejaky zbludili granat prevrta kridlo. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 10:34 | |
| | ty vetsi jsou tricitky a po zasahu takovym bys to kridlo vubec tezko hledal |
| |
|
| | | Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 09:43 | |
| | Proč byl terč za vlečným letadlem jen 60m?
Jednoduchá odpověď. Vlečná je vybavena navijákem, ba dokonce dvěma navijákama a startuje se dvěma terči. Ten jeden pak v luftu odšoupne za sebe na bezpečnou vzdálenost a druhej sebou vozí těch 60m za sebou do doby, než ten první padne. Pak odšoupne i ten druhej a může se ve střelbách v klidu pokračovat. Tomu se říká zefektivnění výcviku.
Trochu nepochopitelné je, že si pilot Gripena nevšimnul malé vzdálenosti tý vlečný od cíle, na kterej útočil, jinak splést si cíl, když tam jsou dva, zas tak složitý asi nebude. |
| |
|
| | | Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 10:45 | |
| | AHOJ v Kuchini som sluzil v 90tom a jedna mimoriadka tam bola myslim Caslavaci odstrelili L 39ke antenu ale viacmenej to bola nahoda zbludila strelka |
| |
|
| | | | Re: Re: Este reakcia na vykon ceskych pilotov Gripenov vo Svedsku 27. 10. 2006 / 21:22 | |
| | Trosku upresnim,u nas ako v ceskoslovensku sa od 60 alebo 70 rokov nestrielalo stihacmi na tahany terc,strielali iba pozemaci,no a dalsia vec,caslavaci to vobec nemohli byt,pretoze letisko Caslav okupovali stihaci bombarderi s MiG-23 BN ,oni vobec nerobili vzdusne boje a strelby,robili strelby iba na pozemne ciele.Takze tato povera je bohuzial nepravdiva.A co poznam od pamatnikov,ktori tahali terce pre stihacov u nas,nedoslo nikdy k zasahu terca,myslim dobu ked sa tahali u nas terce MiG-15kami a Albikmi.Co bolo s vlecnymi IL-28 a strelbami na nimi tahane terce nemozem pojednat. |
| |
|
|