Nejde mi do hlavy ako byvalemu pilotovi a stihacovi,ako si dotycny pilot Gripena,ktory stielal tam kde nemal mohol spliest terce a ohrozil vlecne lietadlo ,ked pred letom na strelbu s ostrymi musel absolvovat niekolko letov na fotokulomet a vyhodnotenia letov museli byt s vysledkom vytecny alebo vyborny.Takyto pilot by nemal u stihacov co robit.Udivuje ma vyjadrenie nacelnika stabu tusim, ze vycvik pilota bol moc drahy na to aby ho ako neschopneho preradili niekam inam,trebars na zem.Takze radsej nech ohrozuje inych.Toto sa za casov minulych stat nemohlo.Ked niekto nieco posral,tak mal zaracha a bud si uz nezalietal alebo sedel na zemi pol roka alebo rok a robil pomocnika na radare.
Dalsia vec na tejto udalosti ma zaraza,ze vlecne lietadlo malo terc AZ na 60m,co sa zda, ze je uplna blbost.Robil som pilota aj na vlecnych Albatrosoch L-39V v Malackach a taketo terce som mal moznost tahat nespocetne krat a nespocetne salv z protilietadlovych dvojciat na strelnici v Kezmarku bolo na mna vypalenych a keby som nemal terc odvinuty na stanovenych 1500m tak by som do toho nesadol.Aj pri tejto vzdialenosti to okolo svistalo ako v Stalingrade.A v 500m vyske vidiet pod sebou najezenych 6 dvojciat ako palia salvy smerom na mna a kazdy let trval cez 1 hodinu z toho 15 min bol let v cistej kanonade,vliekol som sa slabych 300km/h,za den toho bolo 7 hodin a trvalo to mesiac....fuj to bol adrenalin.No aby som to zhrnul,terc sa pri bojovej cinnosti ci uz ako terc pre stihacov alebo terc pre pozemne protilietadlove sily odvinul na bezpecnostnu vzdialenost tych 1500m ako som uviedol,inac pri starte a pred odhozom bol na 50m.Takze pochybujem o tom,ze by sa vo Svedsku strielalo na terc,ktory by nebol na vzdialenost aspon 1500m od vlecneho lietadla,inac to muselo byt hrube porusenie vsetkeho co obsahovali bezpecnostne opatrenia ceskym pilotom Gripenu,ktory ako sa zda nic hrozneho nevyviedol.K mojmu obsaznemu clanku prikladam aj fotku ceskoslovenskeho terca,ktory sa pouzival u naseho letectva v Malackach az do r.1993 . |
|