|  |  | NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 12:57 | |
|  | Jak se v budoucnu budou řešit v reálu přílety a odlety non rnav letadel? všecko radarový vektorování? |
| |
|
 |  |  | Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 13:16 | |
|  | Když to víš, tak proš se ptáš?  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 13:25 | |
|  | když se ti nechce proč odpovídáš
ptam se kvuli tomu , že bych spíš chtěl vědět proč se tak děje, a jestli to neni zbytečná zátěž pro řídící... Těch letadel je za den asi jen pár, ale stejně nechápu proč to zrušili |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 13:31 | |
|  | Mě se ale chce, tak odpovídám 
Jinak neznám příčinu, s jakou to tam nahoře vymyslili, ale dohaduji se, že jednak je to právě proto, že nonRNAV letů je už dnes poskrovnu a jednak vzhledem k tomu, že se pomalu chystají transitoins (bo jak se to správně píše) tak by se jim takové příetovky do toho trochu pletly. A navíc co tak občas slýchávám z "rádia" tak je stejně většina příletů vektorována. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 17:21 | |
|  | Zrovna jsem byl na praxi na ÚCL a tam jsem položil stejný dotaz, odpověď je jednoduchá. RNAV jsou dva druhy, B a P. Upřímně nevím čím se liší, co však vím, je, že B je jakoby horší, dle mého méně přesné. A P už je finální produkt RNAV. Zkrátka B-RNAV je jenom předstupeň P. Podstata tkví v tom, že vedle sebe nemohou existovat B-RNAV sidy, stary a NON-RNAV na jednom letišti. Až budou P-RNAV, tak by tu v zásadě neměl být problém. No, uvidíme, co přinese budoucnost.
Aspoň doufám, že nedemagoguju  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 18:09 | |
|  | Mňo trošku to motáš, ale jen trošku ...
Takže
a) B-RNAV není předstupeň, je to regulérní standard, který se používá po celém světě. Je to trošku složitější, ale zjedodušeně se může říci, že odpovídá schopnosti RNAV s přestností RNP5 - tedy že takové letadlo je schopné zalétnout libovolnou trať s přesností na 5 NM. Hudba budoucnosti je P-RNAV, který (opět zjednodušeně) berme jako RNAV s RNP1 - tedy požadavkem je zalétnout trať s přestnotí na 1 NM.
b) NON RNAV, B-RNAV i P-RNAV SIDy i STARy samozřejmě mohou existovat na jednom letištii. (ostatně v Praze tomu tak bylo po dlouhá léta). Mám dokonce za to, že na každém letištu musí být NON RNAV STAR (narozdíl od SID - nenenechat letadlo oletět v případě problému je snadné, ale přistát letalo musí ). To v čem je problém je ale jejich vzájemná separace. Takže nutným výsledkem se časem stane stav, který teď nastává v Praze a už je na velkém množství evropských letišť - STARy i SIDy jsou RNAV, v lepším případě i s transition, NON RNAV SIDy nejsou vůbec a NON RNAV STARy jsou jen takové "aby se neřeklo".. jako ty co jsou v Praze teď a vedou na OKL. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 18:56 | |
|  | moc to komplikujeme... i v takovym mega letisti jako frankfurt nebo mnichov je vetsina SIDu soucasne rnav i non-rnav... (mysleno vysledna zaletena trasa). samozrejme, mapky jsou extra a jsou popsane podle prislusnych standardu (jedna jako non-rnav, druha jako rnav) .. proc jenom praha musi mit neco extra...? .) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 20:07 | |
|  | Protože máme trošku míň místa než ve frankfurtu , fraknfurtský TMA je stejně velký jako náš celej FIR  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 24. 10. 2006 / 17:43 | |
|  | brďo....  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR 23. 10. 2006 / 18:01 | |
|  | Naopak, daleko větší zátěž pro řídící je létání po NON RNAV odletových, protože nejsou konstruované tak aby byly separované od příletovek a pod a proto je jednodušší vektorovat. Těch letadel není pár za den, ale pár za rok. |
| |
|
 |  |  | Re: NON-RNAV na LKPR 24. 10. 2006 / 17:30 | |
|  | Mě na tom všem mrzí jen to, že létání po RNAVech je opravdu "nuda" doprovázená AP/On a připadá mi až tak trochu "gibónské" ,-)) Zlaté Játro na NONRnavovce..
Radiála za Radiálou a Vor za Vorem, safra to je aspon hukot a švanda, lítání s humorem.. ) |
| |
|
|