Mňo trošku to motáš, ale jen trošku ...
Takže
a) B-RNAV není předstupeň, je to regulérní standard, který se používá po celém světě. Je to trošku složitější, ale zjedodušeně se může říci, že odpovídá schopnosti RNAV s přestností RNP5 - tedy že takové letadlo je schopné zalétnout libovolnou trať s přesností na 5 NM. Hudba budoucnosti je P-RNAV, který (opět zjednodušeně) berme jako RNAV s RNP1 - tedy požadavkem je zalétnout trať s přestnotí na 1 NM.
b) NON RNAV, B-RNAV i P-RNAV SIDy i STARy samozřejmě mohou existovat na jednom letištii. (ostatně v Praze tomu tak bylo po dlouhá léta). Mám dokonce za to, že na každém letištu musí být NON RNAV STAR (narozdíl od SID - nenenechat letadlo oletět v případě problému je snadné, ale přistát letalo musí ). To v čem je problém je ale jejich vzájemná separace. Takže nutným výsledkem se časem stane stav, který teď nastává v Praze a už je na velkém množství evropských letišť - STARy i SIDy jsou RNAV, v lepším případě i s transition, NON RNAV SIDy nejsou vůbec a NON RNAV STARy jsou jen takové "aby se neřeklo".. jako ty co jsou v Praze teď a vedou na OKL. |
|