FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 24. 2. 2025, svátek má Matěj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
NON-RNAV na LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 12:57
Eurostar   
Jak se v budoucnu budou řešit v reálu přílety a odlety non rnav letadel? všecko radarový vektorování?
 

Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 13:16
OK-Milda (BHA410)   
Když to víš, tak proš se ptáš?
 

Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 13:25
Eurostar   
když se ti nechce proč odpovídáš

ptam se kvuli tomu , že bych spíš chtěl vědět proč se tak děje, a jestli to neni zbytečná zátěž pro řídící... Těch letadel je za den asi jen pár, ale stejně nechápu proč to zrušili
 

Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 13:31
OK-Milda (BHA410)   
Mě se ale chce, tak odpovídám

Jinak neznám příčinu, s jakou to tam nahoře vymyslili, ale dohaduji se, že jednak je to právě proto, že nonRNAV letů je už dnes poskrovnu a jednak vzhledem k tomu, že se pomalu chystají transitoins (bo jak se to správně píše) tak by se jim takové příetovky do toho trochu pletly. A navíc co tak občas slýchávám z "rádia" tak je stejně většina příletů vektorována.
 

Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 17:21
flyyyyyyy
Zrovna jsem byl na praxi na ÚCL a tam jsem položil stejný dotaz, odpověď je jednoduchá. RNAV jsou dva druhy, B a P. Upřímně nevím čím se liší, co však vím, je, že B je jakoby horší, dle mého méně přesné. A P už je finální produkt RNAV. Zkrátka B-RNAV je jenom předstupeň P. Podstata tkví v tom, že vedle sebe nemohou existovat B-RNAV sidy, stary a NON-RNAV na jednom letišti. Až budou P-RNAV, tak by tu v zásadě neměl být problém. No, uvidíme, co přinese budoucnost.

Aspoň doufám, že nedemagoguju
 

Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 18:09
Marky Parky   
Mňo trošku to motáš, ale jen trošku ...

Takže
a) B-RNAV není předstupeň, je to regulérní standard, který se používá po celém světě. Je to trošku složitější, ale zjedodušeně se může říci, že odpovídá schopnosti RNAV s přestností RNP5 - tedy že takové letadlo je schopné zalétnout libovolnou trať s přesností na 5 NM. Hudba budoucnosti je P-RNAV, který (opět zjednodušeně) berme jako RNAV s RNP1 - tedy požadavkem je zalétnout trať s přestnotí na 1 NM.

b) NON RNAV, B-RNAV i P-RNAV SIDy i STARy samozřejmě mohou existovat na jednom letištii. (ostatně v Praze tomu tak bylo po dlouhá léta). Mám dokonce za to, že na každém letištu musí být NON RNAV STAR (narozdíl od SID - nenenechat letadlo oletět v případě problému je snadné, ale přistát letalo musí ). To v čem je problém je ale jejich vzájemná separace. Takže nutným výsledkem se časem stane stav, který teď nastává v Praze a už je na velkém množství evropských letišť - STARy i SIDy jsou RNAV, v lepším případě i s transition, NON RNAV SIDy nejsou vůbec a NON RNAV STARy jsou jen takové "aby se neřeklo".. jako ty co jsou v Praze teď a vedou na OKL.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 18:56
Tragédie v JRD
moc to komplikujeme... i v takovym mega letisti jako frankfurt nebo mnichov je vetsina SIDu soucasne rnav i non-rnav... (mysleno vysledna zaletena trasa). samozrejme, mapky jsou extra a jsou popsane podle prislusnych standardu (jedna jako non-rnav, druha jako rnav) .. proc jenom praha musi mit neco extra...? .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 20:07
Marky Parky   
Protože máme trošku míň místa než ve frankfurtu , fraknfurtský TMA je stejně velký jako náš celej FIR
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   24. 10. 2006 / 17:43
Ados (ADD039)   
brďo....
 

Re: Re: Re: NON-RNAV na LKPR   23. 10. 2006 / 18:01
Marky Parky   
Naopak, daleko větší zátěž pro řídící je létání po NON RNAV odletových, protože nejsou konstruované tak aby byly separované od příletovek a pod a proto je jednodušší vektorovat. Těch letadel není pár za den, ale pár za rok.
 

Re: NON-RNAV na LKPR   24. 10. 2006 / 17:30
Sněhulák   
Mě na tom všem mrzí jen to, že létání po RNAVech je opravdu "nuda" doprovázená AP/On a připadá mi až tak trochu "gibónské" ,-)) Zlaté Játro na NONRnavovce..

Radiála za Radiálou a Vor za Vorem, safra to je aspon hukot a švanda, lítání s humorem.. )
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ