No je moc peknej, ale vsude jsem se o nem docetl, ze ma par "musek", ktery ho urcujou spis pro lidi, ktery se v nem radsi vrtaj nez, aby litaly. Nejvetsi problem je asi pohon vrtulky remenama. Dal je potiz s ucinosti vrtulky a taky si piloti stezuji na maly vykon. Vsichni vlastnici se vesmes shoduji na tom, ze na kazdou hodinu litani pripadaji 2 hodiny na udrzbu a kontroly. Myslim, ze do toho zapocitavaji pred a poletovou prohlidku. Proto ma vetsina Execu tak malo nalitano a je jich tolik na prodej. Jinak pry se pry pri letu chova moc prijemne a je snazsi na pilotaz nez R22. Exec spada do kategorie experimental, protoze presahuje vahovy limity pro UL, ale zaroven zrejme nemuze byt certifikovany jako normalni vrtulnik. Jinak v CR uz jeden je (posledni typ-162f):http://www.vrtulnik.cz/civil/experimental.htm
Je na nej potreba normalni PPL/H (min. cca350000,-kc)
Stavebnice Exec163f- cca 75000USD
Olitanej asi tak 35000-55000USD
Pokud bys chtel vlastni vrulnik, tak koukni sem: http://www.helicycle.com/
Konstrukter B.J. Schram odesel od Rotorway (vyrobce Exec) a zkonstruoval Helicycle, pricemz se pry vyvaroval vsech chyb z Execu. Je to pohaneny turbinou, pomer hmotnosti a vykonu to ma jako MD500, ridi se to asi jako R22. Na strankach je pomerne obsahle a rozumne popsany, proc si nekupovat dvoumistnou stavebnici vrtulniku. A za 35000USD uz to pro 3-4 lidi neni tak nedostupny. Jo a samozrejme je to UL.
|
|