| | | GMAX - zarovnani 10. 10. 2006 / 07:42 | |
| | Ahoj, mohl by mi prosim nekdo poradit, jak v Gmaxu zarovnat body
na caru, nebo proste do roviny od prvniho do posledniho? (viz obr)
Zkousel jsem to prez align a normal align, ale nic nepomohlo, bud se to ani nehlo,
nebo se mi prekroutily plochy a nejlepsi vysledek byl ten, ze byly body vystredeny podel cary (respektive steny nejakyho kvadru), ale posunuty (ne na care).
Diky moc.. |
| |
|
| | | Re: GMAX - zarovnani 10. 10. 2006 / 09:09 | |
| | Pokud myslis zarovnani bodu resp. vrcholu meshe na nejakou ( libovolnou ) rovinu, tak zkus vytvorit grid object na rovine, na kterou to chce srovnat ( nejlip se zapnutou volbou autogrid ) a aktivuj ho, pak preved mesh na editable poly, a pak v vyber vrcholy a dej pres quad menu volbu grid align a ukaz na ten user grid. Pak muzes pripadne prevest part zpet na editable mesh a aktivovat vychozi home grid. |
| |
|
| | | | Re: Re: GMAX - zarovnani 10. 10. 2006 / 09:32 | |
| | Dekuju moc, vyzkousim. Mohl bych se jeste zeptat, jaky je rozdil mezi editable mesh a editable poly? Ja doted pouzival editable mesh, ale delalo mi to potize kdyz jsem si v nem potreboval vytvorit dalsi segmenty prez slice. Vytvarelo mi to potom body navic v polovine kazde nove hrany, takze po n rezech jsem mel ve vytvoreny hrane n * 2 bodu. U editable poly to nedela, tak jsem zacal pouzivat tohle, ale nevim jestli nebudu mit potize prozmenu s necim jinym. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: GMAX - zarovnani 10. 10. 2006 / 13:52 | |
| | Ve starsich verzich MAXu se pouzival jen editable mesh - ten pracuje pouze s 3-uhelnikovymi polygony. Pak ti to pri tom rezani vytvari dalsi vrcholy i na tech spojovacich hranach ( u kterych mas vypnutou viditelnost )
Pozdeji pridali editable poly a tam se pracuje i s vice uhelnikovymi polygony.
Mezi temi 2 stavy se da podle potreby prechazet, pres quad menu: Convert to ...
Ja treba vetsinu veci delam v rezimu prave editable poly. Lisi se i nabidka funkci oproti e-mesh. Pro export by to nemelo vadit, protoze do X souboru se to nakonec stejne dostane jako 3-uhelniky, tedy jakoby editable mesh.
V rezimu editable mesh se zase napr. lip kontroluji a obraci ty uhlopricne hrany ve 4-uhelnikovych polygonech, aby na zakrivenych plochach nebyly propadliny atp.
V helpu Gmaxu najdes i popis:
Editable Mesh
-------------
An editable mesh is a type of deformable object in gmax. An editable mesh is a trimesh; that is, it uses triangular polygons. Editable meshes are useful for creating simple, low-polygonal objects or control meshes for MeshSmooth modeling. You can convert a patch surface to an editable mesh. Editable meshes require little memory, and are a natural method of modeling with polygonal objects.
Editable poly
-------------
An editable poly is a type of deformable object in gmax. An editable poly is a polygonal mesh; that is, unlike an editable mesh, it uses polygons of more than three sides. Editable polys are useful in that they avoid invisible edges. For example, if you use a cut-and-slice operation with editable polys, the program doesn't insert extra vertices along any invisible edge. You can convert editable meshes, splines, primitives, and patch surfaces to editable polys. |
| |
|
|