FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
GMAX - zarovnani Jeden příspěvek | Celý strom
GMAX - zarovnani   10. 10. 2006 / 07:42
Blackrat
Ahoj, mohl by mi prosim nekdo poradit, jak v Gmaxu zarovnat body
na caru, nebo proste do roviny od prvniho do posledniho? (viz obr)

Zkousel jsem to prez align a normal align, ale nic nepomohlo, bud se to ani nehlo,
nebo se mi prekroutily plochy a nejlepsi vysledek byl ten, ze byly body vystredeny podel cary (respektive steny nejakyho kvadru), ale posunuty (ne na care).

Diky moc..
2844 B / 301 x 232 / zarovnani.JPG
 

Re: GMAX - zarovnani   10. 10. 2006 / 09:09
Milan Lisner   
Pokud myslis zarovnani bodu resp. vrcholu meshe na nejakou ( libovolnou ) rovinu, tak zkus vytvorit grid object na rovine, na kterou to chce srovnat ( nejlip se zapnutou volbou autogrid ) a aktivuj ho, pak preved mesh na editable poly, a pak v vyber vrcholy a dej pres quad menu volbu grid align a ukaz na ten user grid. Pak muzes pripadne prevest part zpet na editable mesh a aktivovat vychozi home grid.
 

Re: Re: GMAX - zarovnani   10. 10. 2006 / 09:32
Blackrat
Dekuju moc, vyzkousim. Mohl bych se jeste zeptat, jaky je rozdil mezi editable mesh a editable poly? Ja doted pouzival editable mesh, ale delalo mi to potize kdyz jsem si v nem potreboval vytvorit dalsi segmenty prez slice. Vytvarelo mi to potom body navic v polovine kazde nove hrany, takze po n rezech jsem mel ve vytvoreny hrane n * 2 bodu. U editable poly to nedela, tak jsem zacal pouzivat tohle, ale nevim jestli nebudu mit potize prozmenu s necim jinym.
 

Re: Re: Re: GMAX - zarovnani   10. 10. 2006 / 13:52
Milan Lisner   
Ve starsich verzich MAXu se pouzival jen editable mesh - ten pracuje pouze s 3-uhelnikovymi polygony. Pak ti to pri tom rezani vytvari dalsi vrcholy i na tech spojovacich hranach ( u kterych mas vypnutou viditelnost )

Pozdeji pridali editable poly a tam se pracuje i s vice uhelnikovymi polygony.
Mezi temi 2 stavy se da podle potreby prechazet, pres quad menu: Convert to ...

Ja treba vetsinu veci delam v rezimu prave editable poly. Lisi se i nabidka funkci oproti e-mesh. Pro export by to nemelo vadit, protoze do X souboru se to nakonec stejne dostane jako 3-uhelniky, tedy jakoby editable mesh.
V rezimu editable mesh se zase napr. lip kontroluji a obraci ty uhlopricne hrany ve 4-uhelnikovych polygonech, aby na zakrivenych plochach nebyly propadliny atp.

V helpu Gmaxu najdes i popis:


Editable Mesh
-------------
An editable mesh is a type of deformable object in gmax. An editable mesh is a trimesh; that is, it uses triangular polygons. Editable meshes are useful for creating simple, low-polygonal objects or control meshes for MeshSmooth modeling. You can convert a patch surface to an editable mesh. Editable meshes require little memory, and are a natural method of modeling with polygonal objects.


Editable poly
-------------
An editable poly is a type of deformable object in gmax. An editable poly is a polygonal mesh; that is, unlike an editable mesh, it uses polygons of more than three sides. Editable polys are useful in that they avoid invisible edges. For example, if you use a cut-and-slice operation with editable polys, the program doesn't insert extra vertices along any invisible edge. You can convert editable meshes, splines, primitives, and patch surfaces to editable polys.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ