FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tu-154 B2 vyvážení.... Jeden příspěvek | Celý strom
Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 00:23
Willhelm   
Kluci, svého času jsem někde - a myslím, že to bylo odkazem tady z péráku (ale ruku do ohně na to nedám, prolezl jsem dnes snad všechny příspěvky s 154 a nejblíže k tomu co hledám má Zbyňkův návod na let podle NVU - ale to není ono) - našel krátký tutoriál v češtině k plánování letu s Tu-154 - bylo tam psáno i o vyvážení "tučka" a jak ho správně předat autopilotovi aby neřvaly signálky horizontálního a vertikálního trimu.
Půl roku pauzička a já tu mašinu nemůžu dostat zpátky do ruky. Oba svoje disky mám prohledané, co jsem měl k "tučku", to jsem prošel. Snažím se jet poctivě... ve fuel planneru nadatluju trasu, náklad, spočítám palivo, propočítám na libry nastavím v FSce. Po nahození všech systémů, nadatlování trasy v KLNku naroluju k RWY, odstartuju, vidím že kontrolky krimů jsou na středech, let vyrovnaný a klidný. Začnu s aktivací autopilota a při třetím kroku se rozhodí trimy, kontrolky vyvážení začnou zběsile blikat...
Nevím co kde zas dělám blbě. Vím, že kdysi jsem se to naučil právě z nějakého českého manuálku, pamatuji si že tam bylo popsáno i kam příjde třípolohový přepínač vyvážení co je nahoře na palubovce, podle toho jaká je TOW... naprosto modelový příklad i s tím kolik kam čeho naložit. (Cestující, palivo, náklad.) Poradí někdo kde to najít, popř. co dělat pro to aby si AP "tučko" takříkajíc "přebral"? Díky.

(Jo kromě přítele péráku, jsem zkoušel i přítele googla s filtrem na češtinu a 154 + plánování letu / + fuel planner atd., atd. Dnes (á sakra vlastně už včera) jsem nějak neměl svůj den...)
 

Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 12:57
SONP   
Důležité je, abys neprováděl vzlet s blikajícím tablem " K vzletu ne gotov". Tim zkontrolujes, jestli mas hotovy vsechny nejdulezitejsi ukony pred startem. Taky si proveř zda tabla na panelu autopilota neukazují "Otklj.", a to jak pro kren-podélná osa, tak i tangáž- příčná osa. Na obou musí být symbol beranů.

Co se týče vyvážení, podle údaje o "centrovce" z plánovače, nastavíš "zadatčik stabilizatora" takto:

21% - 28 – "P"
28% - 35% - "S"
35% - 40% - "Z"

Tak co, funguje?

-vv-


 

Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 15:46
Willhelm   
Díky, jako obvykle to byla moje blbost. Jak zas jedu při nahazování zpaměti, jaksi vynechávám kontrolu kontrolek - říkám moje blbost, protože na overhead panelu spínač č. 71 - 72 (sekce BKK - spínač se dává nahoru pak dolů a nakonec se jistí ve středové poloze krytkou.) je podle quick start guide test switch, jenže ono to má na starosti i reset centrování. Takže tam byl nejspíše zakopaný pes. Mám za sebou úspěšný let KLMT - LKPR po trase HLV-BNO-BODAL-VOZ vše na autopilota a v pohodě. Jen výšku mi to moc nedrželo mělo to snahu lehce "houpat", ale to už je maličkost. No ještě pár dní trénování a hurá na IVAO a trasu USSS-LKPR ať to stojí za to. )
 

Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 16:19
Serž   
toz to se napisu k vam do kurzu ovladani tohoto pek(el)neho stroje, pane
ale to az se vyresi soucasne problemy
 

Re: Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 16:38
Lucky
tak do takovyho skoleni bych sel taky
 

Re: Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 16:42
Willhelm   
Čauky Serži, pokud budeš mít zájem budu ti určitě k dispozici, i když nejsem takový ostřílený "154kový" mazák jako Vojta "SONP" Veverka, Baloo, Zbyněk a další. Jo nedá mi abych se nepochlubil. Včera jsem doletěl poslední leg své první IFR tour. ) To mi to trvalo, co? )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 17:15
Serž   
vzhledem k tomu ze 154 je nejrychlejsi dopravni letadlo... tak jo
 

Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   1. 10. 2006 / 21:50
Balooo   
Vítej opět v klubu!

Houpající vertikální osa u autopilota (Rychlé houpání nahoru / dolu) je údajně způsobena komunikací autopilota modelu s FSUIPS, i když verze 9.5 už FSUIPC nevyužívá ale je tam asi něco podobného. Stává se to hlavně když je let zrychlený, nebo komp jako takový nemá dostatek CPU.
 

Re: Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   2. 10. 2006 / 20:42
Willhelm   
Po dnešní ICQ diskuzi s SONP "VV" neboli "double Vojtou" jsme došli na to, že to taky může dělat to, jak předávám éro do "H" módu při příliš vysoké vertikální rychlosti. Neměla by být větší než 3 m/s. Zrovna mám po nahození a jdu to testnout, jestli to je opravdu ono. Výsledek napíšu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   2. 10. 2006 / 22:20
Willhelm   
Takže už to mám vyzkoušeno a s negativním výsledkem, bohužel. Předával jsem ho do "H" módu skoro v nule - úplně jsem si s ním vyhrál, ale stejně to nepomohlo. Když se podívám na externí model výškovka lehce "pumpuje" nahoru dolů. Budík vyvážení pod "centrovkou" zase hýbe pravou ručičkou nahoru a dolů v takových skocích... nahoru plynule, pak skok prudce dolů. No a nakonec symbol těžiště ve středu dole lítá taky nahoru - dolů, skokově. Sem tam blikne červená kontrolka na hlavním panelu - druhá odspodu, tuším že je na ní něco jako "plochy trimm". Což by odpovídalo chování letadla. Před startem jsem shift+1 kontroloval CAX ten byl 24%. Centrovku jsem tedy dal do přední pozice. Dokud jsem neodstartoval a nezapl autopilota, nic se nedělo. Budíky vyvážení byly ve středu. Stoupat to stoupalo OK až do výšky 9100 m - jel jsem to na "V" mód. Pak jsem ke konci začal zpomalovat verikální rychlost pákou +/- až jsem byl ke konci na 1 m/s - pak přepnu na "H" mód a rozhodí se mi vyvážení a letadlo "pumpuje". Nicméně letět se s tím dá, celá trasa byla v pohodě a půmpování ustalo až někde okolo 4000 ft - to jsem už letěl jako slimák. Time akceleraci nepoužívám a škálu cestovních rychlostí jsem vyzkoušel od té maximální - kdy už mi začíná chvíleme vřískat rychloměr, až po nějakých 400 km/hod IAS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   2. 10. 2006 / 23:02
Balooo   
Hmmm... Zkusím to: máš vypnutý joystick? (Options - Controls - Disable joystick)? A máš správně nastavenou joystick utilitu?
 

Re: Tu-154 B2 vyvážení....   3. 10. 2006 / 09:12
Willhelm   
Ehmmmm... dobře, přiznávám další problém. Nedrží mi nastavení v joystick utilitě. Samo sebou, že jsem se držel doporučení a návodů a na joystick nedlabal, jenže: Po "Disable joystick" a přiřazení funkcí v té utilitce všechno fungovalo jak má, ale je to v pohodě tak na rolování a start, popř. "local VFR flight with little Tu-154", jakmile zapnu první tři spínače autopilota, tak se v té utilitce vyhodí všechny nastavené funkce do "nuly". Ještě dodám, že používám MS SideWinder FF 2. Koukal jsem se po nějakém tu-154_joycfg.ini, že bych to upravil ručně, ale nemůžu najít kam to ukládá a jestli něco takového vůbec má...

A to jsem si ještě včera všimnul, že mám "Tučko" průsvitné. Jak lítám většinou přes den, není to moc patrné, ale dny se nám krátí, už budeme lítat zase více a více ve tmě... Tohle je ale totální blbost, která mi teď nikterak nevadí. Se "154" se člověk při letu stejně moc nenudí aby musel koukat na exteriér... Jinak to vypadá jako když se do FS-X šoupne nějaký 2004kový addon. Mám pocit, že tohle mi kdysi nedělalo. Ostatně:

http://willhelm.czweb.org/view.php?cisloclanku=2006050003

Tady jsou screenshoty na kterých je to v pořádku.
 

Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   3. 10. 2006 / 11:06
Zbyněk
Ahoj, možná blbá otázka: uložils to nastavení přímo v té utilitce? (pravé tlačítko kliknout vpravo od R - objeví se červené S a uložit).
Ten konfigurák kde se to uloží je někde ve složce Gauges a ještě v nějaké další podsložce, nevím teď z hlavy.
 

Re: Re: Re: Tu-154 B2 vyvážení....   3. 10. 2006 / 12:58
Willhelm   
Otázka nebyla vůbec, ale vůbec blbá, proto za ni mockrát děkuju. ;o) S tím uložením jsem si nevěděl rady, protože používám tištěný manuál ještě od verze 9.4 a tam je popsána úplně jiná konfigurační utilita. Teď mě napadlo podívat se do pdfkového manuálu verze 9.5.2 (Stáhnul jsem si kvůli tomu všechny verze "154ky" v práci.) a tam už je to aktualizováno. Zase moje blbost! Tištěný manuál v9.4 poletí dnes do sběru a při nejbližší příležitosti tisknu manuál znovu, tentokrát správnou a aktuální v9.5.2. Už se těším z práce domů... Další kolo testů tedy bude s joystickem přes Tu-154 utilitku. Jestli to odstraní i to "houpání" dám zase vědět. Díky moc.
 

Re: Tu-154 B2 vyvážení.... Vyřešeno!   4. 10. 2006 / 07:09
Willhelm   
Děkuji všem zúčastněným v tomto threadu. Právě jsem zažil svůj nejpohodovější let s Tu-154 B2. Díky Zbyňkově radě se mi konečně podařilo uložit konfiguraci joysticku v panelu "Shift+7", hned potom jsem si dal zkušební let. No co vám budu povívat, "tučko" letělo majestátně, klidně a rychle. Už žádné houpání. Jakmile jsem přepnul autopilota po dosažení hladiny do módu "H" vše bylo OK. Trasa LKMT-LKPR začíná být krátká. ) Ještě asi budu mít ohledně Tu-154ky pár otázeček, (SID/STAR procedury) ale to zas někdy jindy, v nějakém jiném threadu, ju? Ještě jednou díky moc.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ