Kluci, svého času jsem někde - a myslím, že to bylo odkazem tady z péráku (ale ruku do ohně na to nedám, prolezl jsem dnes snad všechny příspěvky s 154 a nejblíže k tomu co hledám má Zbyňkův návod na let podle NVU - ale to není ono) - našel krátký tutoriál v češtině k plánování letu s Tu-154 - bylo tam psáno i o vyvážení "tučka" a jak ho správně předat autopilotovi aby neřvaly signálky horizontálního a vertikálního trimu.
Půl roku pauzička a já tu mašinu nemůžu dostat zpátky do ruky. Oba svoje disky mám prohledané, co jsem měl k "tučku", to jsem prošel. Snažím se jet poctivě... ve fuel planneru nadatluju trasu, náklad, spočítám palivo, propočítám na libry nastavím v FSce. Po nahození všech systémů, nadatlování trasy v KLNku naroluju k RWY, odstartuju, vidím že kontrolky krimů jsou na středech, let vyrovnaný a klidný. Začnu s aktivací autopilota a při třetím kroku se rozhodí trimy, kontrolky vyvážení začnou zběsile blikat...
Nevím co kde zas dělám blbě. Vím, že kdysi jsem se to naučil právě z nějakého českého manuálku, pamatuji si že tam bylo popsáno i kam příjde třípolohový přepínač vyvážení co je nahoře na palubovce, podle toho jaká je TOW... naprosto modelový příklad i s tím kolik kam čeho naložit. (Cestující, palivo, náklad.) Poradí někdo kde to najít, popř. co dělat pro to aby si AP "tučko" takříkajíc "přebral"? Díky.
(Jo kromě přítele péráku, jsem zkoušel i přítele googla s filtrem na češtinu a 154 + plánování letu / + fuel planner atd., atd. Dnes (á sakra vlastně už včera) jsem nějak neměl svůj den...) |
|