| | | Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 16:51 | |
| | Dnes ve 14.03 se na priblizeni Rwy 13 objevil B 737 BMI Baby a za nim Airbus TAP kdyz najednou cca 10 nm pred prahem se airbus zacal tocit vpravo, udelal krouzek a pote pristal...mezitim vsak stihl po pristani BMI odstartovat Norwegian Shuttle......duvodem pravdepodobne byla kratka vzdalenost mezi 737 a Airbusem...vypadalo to jak male GoARound..ale v teto podobe jsem to jeste nikdy nevidel....Netusite nekdo, co to je za praktiku?? |
| |
|
| | | Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 16:56 | |
| | Tak 360ky dela VFR traffic bezne jako hold, a IFR, pokud to je jen na chvili, tak ho nebudou hnat na nejakej bod, aby pak musel znovu zacinat priblizeni, ale udela jen treba jednu 360ku a pokracuje dal. No a pri radiusu dopravaku se tam jeste stihl nasoukat i ten odlet |
| |
|
| | | Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 16:57 | |
| | Nevidel, neslysel .. ale rekl bych ze dostal od ridiciho ulpne obycejny right orbit |
| |
|
| | | | Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 17:54 | |
| | V realu se orbit neřiká,normálně mu dal Turn right 360° due to separation.Jiný důvod toho kolečka nevidim.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 21:43 | |
| | Mno .. mozuna ty to nerikas.. ale radiotelefonni postupy rikaji neco jineho, nez ty... radeji ale, kdyz budu nekomu odpovidat, budu vychazet z standardni frazeologie a nikoli šašinkovin.... v raidotelefonnich postupech je pouze turn right/left heading xxxx (cili to, ze ma dotycny tocit nekam na dany kurs) ... ale zadny turn right (bez headingu) 360 jako kolecko na miste (a pochybuji ze se pouziva vrealu, bo je tu velmi jednoducha zamena mezi turn right cislo a turn right heding cislo ... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 21:44 | |
| | používá se "turn one trísixty to the right/left"... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 21:46 | |
| | Dik za upresneni .. je sice fakt, ze tohle v rtf postupech neni vubec ale zni to mnohem pravdepodobneji a verohodneji nez to co pise stepan ... (aneb seda teorie a zeleny strom zivota) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 00:11 | |
| | ano, potvrdzujem, je to bezna fraza - turn one three sixty to the left/right due the separation, alebo iny reason...slovo orbit sa pouziva v suvislosti s prevadzkou na okruhu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 09:09 | |
| | Používá se oboje, jak "Tree - sixty" tak "Orbit" - viz Radiotelefoní postupy či frazeologie v L4444. Naopak dokonce je doporučováno používat Orbit, protože je tam menší nebezpečí záměny s "turn right heading 360". |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 13:40 | |
| | No ale to si pak někdo může splést a najednou si bude mávat s ISS |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 13:51 | |
| | Tak tohle jsem nejak nepochopil... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 15:52 | |
| | No není ISS na orbitu? Tak letadlo kterýmu dá ATC ORBIT tak vylítne za ISSem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 17:38 | |
| | pro kazdy orbit dostava extra instrukci? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 09:12 | |
| | RTF - odstavec 7.5 |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 24. 9. 2006 / 11:51 | |
| | Ty.. poslochej .. ja jsem normalne slepej ... odstavec 7.58 jsem cetl uz vcera, kdyz se mi nezdalo to stepanovo tvrzeni .. a ten make three sixty turn jsem prehldil .. o to komictejsi, ze je to radku nad tim orbitem ..
dik .) |
| |
|
| | | Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 21:03 | |
| | Já dneska byl taky na LKPR a všiml jsem si toho samého! Koukal jsem se na hodinky a bylo 14:03. |
| |
|
| | | | Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 21:50 | |
| | jj,ja taky...uz jsem odchazel,ale pak mi to nedalo a chtel jsem se jeste podivat dalekohledem na ty anglicany,pak jsem celkem blizko za nima videl to TAP a mohl jsem cely ten manevr v dalekohledu sledovat-fakt zajimave! A jeste jedna vec,na kterou bych se chtel zeptat...v te zatacce drzi posledni vysku nebo dostane prikaz od atc,v jakej vysce to ma provest? ...nebo respektive jak probiha kompletni frazeologie u tohohle manevru? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 23. 9. 2006 / 23:08 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Otocka Airbusu TAP na priblizeni Rwy 13 na LKPR 25. 9. 2006 / 08:11 | |
| | No ja bch rekl ze TAP delal visual a jako uz mnohokrat precenil sve klesaci schopnosti a o orbit si zazadal kvuli vyklesani na posledni chvili..Ja sam sem uz tohle nekolikrat povoloval.Proste byl moc vysoko....Kvuli separaci se nikdy na finale orbit nedela.To se necha doletet a do posledni chvile se doufa ze to vyjde a kdyz ne tak GoAround))
Tot vse |
| |
|
|