FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stromy a Gmax Jeden příspěvek | Celý strom
Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 12:23Palander
Ahoj chalani. Prave sa zoznamjem Gmaxom a hned mam problem. Po vytvorní obdlzniku a namapovani texturou
stromu je v FS2002 vidiet len z jednej strany. Ten isty
problem mam aj pri objektoch tvorenych obvodovou linkou+extrude.
Za radu vopred Dakujem.
 

Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 12:40
Milan Lisner   
Normalne je polygon videt jen z jedne strany.
Bud je moznost udelat specialni material ( ma na zacatku nazvu nakou zkratku, ted nevim presne jakou ) - pak je polygon videt po exportu do FS oboustranne ( s tou samou texturou ) - to ma fungovat na letadla, ale mohlo by to fungovat i na obhekty do scenerie.
A nebo je mozny polygon ( resp. part ) zkopirovat, kopii obratit normalu a pak pripadne zase pripojit k vychozimu partu.
Diky tomuhle postupu pak muzes texturovat obe strany nezavisle.
 

Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 13:36
Dakujem za radu. Verzia s tou zkratkou sa mi viac paci. Ak by si vedel s akou to by bolo fajn. K tej druhej moznosti ak som ta spravne pochopil, urobim z obdlzniku duplikat a ten otocim. Len neviem ci tim neznasobim pocet polygonov v scene a ci to nebude pri hre spomalovat.
 

Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 14:00
Milan Lisner   
Je to v MakeMDL.doc v SDK.
tady je vytazek:

Material name prefix ......... Meaning
LINE_ ......... Lines are drawn instead of triangles.
ZBIAS_ ......... A default z-bias is added to the polygons.
ZBIAS_## ......... A z-bias of ## is added to the polygons.
DS_ ......... Polygons are drawn double sided.
BRIGHT_ ......... The material is bright (emits light).


Tim druhym zpusobem se ti zdvojnasobi pocet polygonu, ale mam pocit, ze ten "double sided" polygon ve vysledku mozna dopadne podobne, protoze i z druhy strany se musi neco pocitat, co se ma vlastne zakrejt.
Ale v tom si nejsem jistej a muselo bys e to asi nejlip zkusebne otestovat.
Na letadlech ty double sided polygony nepouzivam, protoze vetsinou chci mit ten "vnitrek" pripadnyho polygonu i jinak otexturovanej ( napr. poklopyna podvozek )
 

Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 14:36palander
Este raz Dakujem.
Hned vecer to skusim a dam vediet.

Inak. Pracujem na scenerii Nitra - SK.
Potom poslem screen...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 17:57Vláďa
No a nebo ve SCASMu existuje příkaz, kterým je nějaký objekt pořád otáčen směrem k Tvému letadlu. Pak není potřeba "zadní" stranu texturovat. Podobně fungují ony 3 stromy na LKPR před nyní už bývalým objektem posádek.

Ovšem nevím, jestli s touto funkcí pracuje i gMax - holt jsem stará struktura .......))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 20:27
JM   
Ten zmiňovaný příkaz sice funguje pěkně, ale je to dost žrout FPS, zvlášť když se použije na stromky a z těch stromků se vysází lesík. Příkladem budiž vojenská letiště co tu jsou ke stažení, kde je tahle věc dost znát.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 21:25Vláďa
Áááh, tak to nevím neb jsem použil jen 3 stromky. A na redukci fps jsem háklivej !!! Takže na popud zkušeného designera (a i webmastera) odvolávám co jsem odvolal, a slibuji co jsem slíbil ...........)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 21:43
JM   
Mimochodem co ty, stále modeluješ baráky v Notepadu? Já jenom že sem dneska něco musel dělat ve SCASMu (gMax na to byl krátkej) a nějak mi to nešlo - tak sem si na tebe vzpomněl - už sem myslel na nejhorší a to že ti potupně budu muset napsat, ale naštěstí se mi SCASM podařilo přesvědčit aby dělal to co chci. Výsledkem je krásný heliport na Panoramě na Pankráci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 21:58Vláďa
Co chceš od staré struktury ??? a) jsem línej a kdybych náhodou nebyl, tak za b) se nemůžu nějak rozhoupat a zkusit v gMaxu něco udělat.
Vím, že jdu proti "pokroku", ale možnost šáhnout si ručo piko do zdrojáku ve SCASMu by mě chybělo )).
Navíc si myslím, že bych v něm LKPR ve stávající podobě asi neudělal - tedy kromě ovládání gMaxu myslím, že ne úplně všechno zvládá. Ale zase třeba umí animace .................

Holt beru to tak, že já jsem si "svý" už udělal a teď je čas na gMaxový draky ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 22:15
Marky Parky   
Kdepak Vláďo, držím s tebou, i když já jsem "high level" stará struktura, tj Eod+Airport a ke SCASMu se navracím jen když chci něco extra ( opakované textury na stěnách, animované objekty, zjistit kde je letadlo... ).

Vzhledem k tomu, že FS2004 má být stále kompatibilní z BGLC a tím pádem i se SCASMem, myslím, že náš čas ještě nenadešel.

PS: Jde vůbec v GMaxu sahat na proměnné FSky jako to jde ve scasmu????
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   2. 4. 2003 / 22:43Vláďa
Byť věkově mladší, tak přístupem k problému FS moje krevní skupina .....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   3. 4. 2003 / 00:05
JM   
No ono to je tak, že BGLC je i u té gMax cesty. Z gMaxu vypadne X file, ten schroustne MakeMDL, který udělá ASM soubor a ten se pak překompiluje pomocí BGLC. Tahle celé cesta je schovaná do asi dvou kliknutí myšky v gMaxu. Pomocí různých udělátek tam jde v různých krocích vstupovat. Rozhodně jde upravovat ten ASM file, takže pokud člověk chce SCASM vychytávky, tak není problém. Ten ASM kód je dokonce komentovaný, takže člověk ví kde co je.
 

Re: Stromy a Gmax   3. 4. 2003 / 08:21
Marky Parky   
Tak to jsem příjemě překvapený. Akorát že den zdroják je v BGLC a ne ve SCASMu a učit se nový jazyk .... bléééé.... jako bych se jich už musel naučit za svůj krátký život málo
 

Re: Re: Stromy a Gmax   3. 4. 2003 / 09:11
Latom   
Pánové a to jste mluvili o čem? To bylo česky? )
Píšete, že jste staré struktury, ale co mám pak říkat já, že jsem tomu ani zbla nerozuměl. )
 

Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax   3. 4. 2003 / 07:55palander
Ahoj
Vyskusal som tvoju radu a dal som pred nazov textury DS_.
Funguje to, textura je na oboch stranach. Buhuzial ma to aj par nedostatkov.
1. v pripade ze je viac stromov a navzajom sa z pohladovej strany prekryvaju tak ich v oblasti kde je plocha obdlzniku vyseknuta alpha kanalom {okraj stromu}, tak tie vzadu stojace stromy nevykresluje. Ked je sceneria v pohybe je tento efekt dost vyditelny a rusivy.
2. textura na neslnecnej strane je tmavsia, a zvyraznuje konstrukciu stromu ze je z dvoch na seba kolmo postavenych obdlynikov.
3. stromy vrhaju neprirodzeny obdlznikovy tien.

Neviem ci sa da z toho nieco odstranit. Uvazoval som aj nad stromami otacajucimi sa k pohladovej strane/ tie z Taborskeho letiska vypadaju velmi pekne/ ale neviem ci to Gmax dokaze. Za kazdu radu vopred dakujem.

PS: Mam urobeny aj screenshot ale neviem ho umiestnit a zatial nemam web, tak ho posielam ho poslem na Milanov e-mail.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax + obrazek   3. 4. 2003 / 09:23
Milan Lisner   
To vypada, ze ten material mas asi udelanej nepruhlednej a ta textura ma alfa kanal. Na tu pruhlednost dalsich objektu za sebou by mohlo pomoct udelat ten material aspon trochu pruhlednej ( opacity ) - to bych zkusil, co to udela. ( u letadel to ma vyznam )

To ze je ta textura nekde tmavsi ci svetlejsi ( na slunecni strane ) je podle mne normalni a vyplyva to z principu toho vymodelovanyho objektu. Ty bys chtel, aby byla stale stejne svetla, zepredu i zezadu? Tak to nevim ...
Ono je snad nejaka moznost udelat ten polygon tak, aby jakoby fürt svitil, ale to by podle me vypadalo neprirozene, a asi by svitil i v noci ...

Tady je ten obrazek, cos poslal

img_forumn/r12475_1.jpg (500x372)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stromy a Gmax + obrazek   3. 4. 2003 / 10:42palander
Dakujem za radu.
Vecer to vyskusam a potom dam vediet.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ