Já bych to otočil. Kdo používá dodnes FS2002 z jiného důvodu, než nedostatku peněz na počítač? Řekl bych, že nikdo, prakticky všichni jedou na FS2004 a to i přesto, že se při uvedení FS2004 objevovaly naprosto stejné názory, že je to zbytečné a že mají FS2002 plný add-onů atd. A to si troufám říct, že přechod FS2002/2004 byl určitě menším vylepšením, než FS-X vůči FS2004. Já to považuju za standartní místní folklór, ale dodávám, že proti těm kolegům v žádném případě nic nemám, je to jejich volba. Ovšem povíme si za půl roku, kdo z nich ještě na FS2004 bude Jinak pokud vím, tak FS-X nese významná vylepšení v multiplayeru a mám takový pocit, že na provozování virtuálních sítí úplně odpadne potřeba instalovat a používat jakékoliv přídavné software, což často dělalo problémy. Samozřejmě je jasné, že zpočátku nebude tolik free a komerčních add-onů, ale to bylo při příchodu každé nové verze, je to jen otázka času, kdy se objeví. Navíc byl testován PMDG737 v betě FS-X a bez problému plně funguje! Takže kompatibilita by měla být větší, než při přechodu FS2002/2004. No a ve FS-X vidím právě spousty nových možností, co FS-X pro vývojáře přinese, takže se vůbec nebojím toho, že by se jim nechtěli dělat nové věci. Myslím, že to budou zkoušet už jen ze zvědavosti, co všechno půjde ve FS-X udělat.
Jinak ty hardwarové nároky jsou brutálně přeháněné, jistě, na zobrazení všech efektů ve vysokém rozlišení to bude chtít pořádné dělo, ale to tak bylo bez vyjímky vždycky při každé nové verzi. Např. si vzpomínám, že v době FS2000 prostě neexistoval počítač, kde by se dalo lítat v plných detailech a slušném rozlišení plynule, řekl bych, že teprve dnes jsou k dispozici počítače, které FS2000 takto zvládnou. Takže je jasné, že na plné využití FS-X dnes počítač taky ještě neexistuje nebo by stál astronomické částky. Ale počítač, na kterém FS-X pojede slušně, se dá poskládat za pčijatelné peníze. Já jsem to řešil upgradem (výměnou boardu, pamětí, grafiky a HDD) a vyšlo mě to do 20 tisíc a to bylo před třičtvrtě rokem. Demo mi na tom jede parádně a kdybych to kupoval teď, měl bych zase o třídu lepší počítač za stejné peníze. 60 tisíc je mimo realitu a hodně nadsazené.
Prostě nevidím jediný důvod, proč setrvávat u FS2004. Co se týče add-onů, naopak je velice dobré, občas začít od nuly. Když někdo píše, že má nainstalováno "milion" gigabyte add-onů, měl by se spíš zamyslet nad sebou, jestli není spíš jen bordelář. Plno lidí totiž stáhne a nainstaluje každou ptákovinu, kterou na netu najde a která podle obrázku vypadá super, ale ve skutečnosti add-on jen vyzkouší a potom už jen zabírá místo. Klidně bych se vsadil, že kdyby si většina těchto kolegů, co mají takové hromady add-onů sáhla do svědomí a začala postupně kontrolovat nainstalované věci a u každé si zkusit vzpomenout, kdy ji naposledy skutečně využila, blížilo by se to v praxi tak 10-ti procentům nainstalovaných add-onů. Zbytek jen leží a zabírá místo Jako vyjímku bych samozřejmě bral celly v ČR(SR) a české(slovenské) scenerie, které se dají vzhldedm k rozloze území prolétávat často, ale u těch se zase nedá mluvit o desítkách gigabytů.
Takže to je můj pohled na věc a myslím, že až budeme všichni za půl roku, nejpozději za rok lítat na FS-X, nikdo si na tyto debaty ani nevzpomene a na FS2004 budou jen ti, kterým opravdu nedovolí hardware přejít na FS-X. A těch bude minimum. Ovšem jediná jiostota je ta, že před vydáním FS11 tady bude spousta lidí zakládat úplně diskuze o tom, jak jim FS-X stačí a že FS11 bude zbytečnost a nic pořádného nepřinese a že mají ve FS-X milion add-onů...... Kdo se se mnou vsadí, že to tak bude? |
|