| | | Jožo, vývrtka !!! 7. 9. 2006 / 21:58 | |
| | | |
|
| | | Re: Jožo, vývrtka !!! 7. 9. 2006 / 22:26 | |
| | | |
|
| | | Re: Jožo, vývrtka !!! 7. 9. 2006 / 22:28 | |
| | Teda popravde neznam ten model, takze to samozrejme muze byt obracene, ale na prvni pohled to video vypada, jak kdyz je ta vyvrtka na opacnou stranu nez davas nohu |
| |
|
| | | | Re: Re: Jožo, vývrtka !!! 7. 9. 2006 / 22:33 | |
| | To bude nejaka MaPova videomontaz |
| |
|
| | | | Re: Re: Jožo, vývrtka !!! 8. 9. 2006 / 08:24 | |
| | Teda to je postřeh. Já sem nohy ve VC vůbec nestudoval, ale choděj úplně opačně
To je podobná blbost jako u free Ospreye, kde zase chodí opačně výškovka.
Ale jinak letová dynamika mě nadchnula. Asi ji namontuju na něco podobnýho, třeba na Christan Eagle II. |
| |
|
| | | Re: Jožo, vývrtka !!! 7. 9. 2006 / 23:03 | |
| | no len skoda tej rychlosti taku vyvrtku robi tak blanik , Pitsa som ju videl robit len raz a on to vyzera dost brutalne , ako ked žaba spadne do mixeru hehe |
| |
|
| | | | Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 08:31 | |
| | vo vyvrtke je lietadlo tzv. pretiahnute nad kriticky uhol nabehu a tu to nevyzera,leti to proste kolmo dole a robi to vykrut a este k tomu je vysliapnuta opacna noha ako je smer otacania vyvrtky,co je nelogicke.Do vyvrtky sa v skutocnosti dostanes znizovanim rychlosti az na padovu,dotiahnes knipel az na doraz k sebe a vysliapnes nejaku nohu a do tej strany sa zacnes tocit,ktoru nohu vysliapnes.Vo vyvrtke sa spravidla moze robit hocico s kormidlami a nic sa nedeje,stale sa vrtis.Na vybranie vyvrtky potrebujes zosuhlasit kormidla po vyvrtke,tzn.dotiahnut knipel a vysliapnut tu nohu ,ktorym smerom sa tocis vo vyvrtke,pockat aspon 2-3 sekundy a potom potlacit knipel a vysliapnut nohu proti vyvrtke,pockat kym sa prestane otacat,zrovnat nohy a zacat pritahovat knipel.Takto sa robili vyvrtky napr. na L-29 Delfin.Zase na Z-142 si bolo treba davat pozor na pocet otociek vo vyvrtke pretoze po urcitom pocte,teraz neviem presne kolko/asi 5/sa vytvoril tzv.aerodynamicky zamok a uz ti nepomohlo nic,uz sa nedala vybrat,iba lopatou pohrebnej sluzby. |
| |
|
| | | | | Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 09:12 | |
| | Tak 1. vyšlápnutí pedálu je chyba GMax modelu. Ve skutečnosti sem měl vyšlápnutou levou.
2. Jak můžeš sledovat vpravo dole, celou dobu to prohazuje ztrátu vztlaku, takže tak.
3. model zametá ocasem, což je vidět na stěhování čumáku. V opakování (pohled zvenčí) to prostě FSka neumí pořádně projet. Ona si totiž zas tak extra nepamatuje polohu letadla a třeba, když uděláš autorotační zoufalost ve vertikále, tak to v Replay modu zkoní dokonale
4. existují 2 druhy vývrtek, normální a plochá. U normální vývrtky se to přetažení neprojevuje až takovou odchylkou podélné osy letadla od vertikály a to co tady vidíš z kokpitu je podle mě docela reál. Pár vývrtek sem už namotal sám na Blaníkoj a měl sem tu čest si jí vyzkoušet i na Z-142ce. Představa, že se Ti kolem nosu promítá panorama je mylná. To bys musel hlavu zaklonit, ale pro její řízení je lepší pohled dolů. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 09:19 | |
| | ad 4(
pro řízení je lepší pohled dolů? To je blbost ne? jak chceš vybírat vývrtku do směru. Přeci se musíš dívat na horizont ve směru kam se ti točí a pak zařít s vybíráním. Při vybírání se už u 142 díváš na knipl jestli ho tlačíš rovně, to jo ale to už je další fáze... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 09:42 | |
| | No podle mě jedna z nejpodstatnějších věcí je to, že ve vývrtce nenarůstá rychlost a je víceméně konstantní. Jestli se i tohle MaPovi povedlo, tak bych to fakt nazval vývrtkou. Jediný co FS skutečně neumí je, aby vrtal sám...musíš to v ní pořád držet, jakmile pustíš řízení, vyjede to z ní samo... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 15. 9. 2006 / 18:42 | |
| | to by som ti teda oponoval,ze FS-ka nevie vyvrtku,pretoze napriklad s modelom Dash8-Q300_2 v1.004 by Oleksiy Frolov/Thomas Herger nepodarilo letiet inym rezimom ako vyvrtkou a to raz vyvrtkou na chrbte alebo normalnou kde to vobec neslo vybrat aj ked som pouzil vsetky opatrenia na vybratie vyvrtky.Bola to regulerna vyvrtka kde rychlost kolisala medzi 40-60 kts . Este upresnim , ze do vzduchu som sa dostal iba systemom slew a nastupanim velkej vysky a snazil som sa to nejak rozlietat a rozbehnut.Odstartovat sa mi s tym zatial nepodarilo,vzdy po rozbehnuti a pritiahnuti kniplu sa masina vzopne nastupa par metrov a nosom to zapichne do zeme.Uz som o tom nedavno pisal ako o nepodarku ,respektive nepodarenej dynamike modelu. Ale do vyvrtky sa dostanes aj s inymi masinkami,napr. MiG-21 alebo ine triskace,skusal som ich tu mraky. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 09:44 | |
| | Pokud lítáš akrobačku, tak sledovat při vývrtce horizont je zoufalost. Tam se většinou ve vývrtce orientuješ podle něčeho na zemi, abys udržel prostor - směr dráhy, budova, řeka - a horizont používáš pouze pro určení úhlů náklonu, stoupání a klesání.
Jinak tady je docela dobrý video z akrobačky.
http://www.youtube.com/watch?v=nUcfYZ5YXaA
Po 5:00 minutě tam dělá pár vývrtek, škoda že jen s jednou otočkou. Ale i tak je vidět, že to moje FS video není daleko od reálu. Možná bych ho jen mohl ostřejc odbrzdit větším přitažením před začátkem. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:06 | |
| | nikdy sa na knipel nedivam...mam ho pritiahnuty oboma rukami a v tedy viem, ci je v neutrale, alebo nie...v blaniku sa divam tak 20-30deg nad horizont kabiny, v motorovych masinach sa divam po motore dopredu.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:30 | |
| | chci se zeptat na jedno vy po celou dobu vývrtky máte asi knipl přitažený páč já teďka zkouším všelijaký fígle Z142 a když nemám po celou dobu vývrtky přitáhnoutej knipl k sobě tak se vubere sama asi po půlce tak jak to teda je? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:43 | |
| | Jestli to zkousis v FS jako ze asi jo tak to nema moc cenu, jinak je to tak ze mas pritazeno... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:46 | |
| | na reál zatím opravdu nemám |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:51 | |
| | Proc jsem psal to s FS - ono je treba jeste XPlane nebo tak, a tam ja neznam uplne dynamiku. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:54 | |
| | aha a v reálu ho mají přitáhlého??? ( knipl....zní to trochu divně tak to radši píšu ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:56 | |
| | ano, v reale je knipel pritiahnuty, co je v podstate zarukou toho, ze prudenie na jednom kridle bude stale odtrhnute..keby si ho povolil, pravdepodobne by ero z vyvrtky vyslo... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 20:16 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 13:42 | |
| | Na 142ce je ted povoleno myslim 6, zkousel jsem a verte mi ze to neni sranda... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 13:45 | |
| | A podle čeho se orientuješ při vývrtce v prostoru. Podle bodu na horizontu nebo někde dole v terénu? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 13:48 | |
| | Bod na horizontu, v LKCR se nejlip motalo na vysilac Krasno, u LKPN clovek mrkne na Caslavsky letiste nebo na Pardubice, ale tak po 3. otocce uz je to takovej fofr ze to skoro nestihas. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 14:16 | |
| | Tak tomi vysvětli, jak stíháš lovit něco na horizontu, když se to motá okolo tak rychle a navíc to mizí někde za Tebou?
Já sem vždycky radši chytal něco před čumákem na zemi, kde i při stejný úhlový rychlosti se to nemotá tak velkým fofrem a hlavně sem to pobral do zornýho úhle i s palubkou, kde sem po očku sledoval výškoměr |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 14:41 | |
| | Tam mas nejakou periferii, takze s prehledem vidis veci ktery se ti blizej pred cumak (u Blanika se vybiralo tak +/- 30° pred, u 142ky vybiram hned jak je vidim v zornym poli). Na palubku nekoukam protoze nemam proc, to se radsi mrknu ven, snazim se chytit ty body okolo (kdyz si jich vsimnes vic tak vybiras presneji) popr. co se celkove deje, jestli mi tam neco neleti nebo tak. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 14:56 | |
| | Já mám naneštěstí brejle, tak moje periferní vidění je trochu omezený. Holt sem na tom nejspíš hůř Prostě jinou vývrtku než na Blaníkoj si nikdy oficiálně nezamotám |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 16:01 | |
| | blanicek je uplna pohoda, co sa tyka vyvrtiek...je to take pohodove, trosku rychlejsi je vivat, ale 142ka je specialita vo vyvrtkach..velmi rychlo sa roztoci a dost tazko sa potom vybera..a pokial tam zavcasu nedas plyn, riskujes plochy vrtak, myslim, ze sa tak uz zopar posadok zabilo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 17:08 | |
| | S tou plochou vyvrtkou nevim nevim, do tech 6ti predepsanych otocek se mi nepovedla (ve vyvrtce nesaham na plyn) az kdyz vyvrtku zastavim a chci vybirat tak pridam. Spis bych se nedivil kdyby je prekvapil ubytek vysky a rychlost (=pomalost) vybirani.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:01 | |
| | ja tiez s plynom nehybem...teoreticky by to malo v pravotocivej vyvrtke vplyvom otacania vrtule, rychlost otacania zrychlit..myslel som nepridanie plynu pri vyberani... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 17:34 | |
| | Hele, nepleteš se? Dát plyn ve vývrtce u 142 je předpoklad sebevraždy. Jinak v příručce pro Z142 je u výbírání vývrtky přímo že musíš stáhnout plyn. Plochá vývrtka se teoreticky dělá tak že uvedeš letadlo do vývrtky dáš plyn, jsi v ploché stáhneš plyn a vybíráš.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 17:45 | |
| | No prave, tam nema co te tak vytahnout nahoru. Asi jedine s tim plynem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 18:03 | |
| | bud som to nezrozumitelne napisal, alebo sme sa nepochopili..myslel som nedanie plynu pri vyberani..nie priamo vo vyvrtke.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 19:28 | |
| | pockat, teraz tomu zas ja nerozumiem - tvrdite ze vo vyvrtke na Z-142 sa pridava plyn? to je nejaka blbost nie? ved prave ten plyn sposobi ze normalna vyvrtka prejde do plochej? alebo sa mylim? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 21:50 | |
| | Přesně tak, u 142 nesmíš mít ve vývrtce plyn jinak je tvá poslední.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 21:55 | |
| | nie, nemylis sa, len ja som to sprosto napisal.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 15:59 | |
| | suhlas ) po tej tretej-stvrtej je to fajnovy kolotoc...orientovat sa myslim najlepsie orientuje na nieco, co mas niekde tesne v okoli cumaku, lebo dvihat hlavu v takej uhlovej rychlosti byva niekedy dost tazke a takisto je tam potom riziko zavratu...
|
| |
|
| | | | | Re: Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 16:05 | |
| | hmm...pitts mozno lieta vyvrtky naopak )) to, co opisujes, to su vyvrtky s motorovym lietadlom, ktore maju relativne tazky predok...u vetronov, ktore sa na slovensku a v cechach prevadzkuju ako vycvikove, t.j. L-13 vacsinou stacilo pustit riadenie a blanik vybral vyvrtku sam, 23ku som mal kolkokrat problem udrzat vo vyvrtke, lebo po pol otocke z nej vzdy vysla....142ka, to uz je ine kafe |
| |
|
|