| | Jožo, vývrtka !!!-trochu teorie 8. 9. 2006 / 08:31 | |
| | vo vyvrtke je lietadlo tzv. pretiahnute nad kriticky uhol nabehu a tu to nevyzera,leti to proste kolmo dole a robi to vykrut a este k tomu je vysliapnuta opacna noha ako je smer otacania vyvrtky,co je nelogicke.Do vyvrtky sa v skutocnosti dostanes znizovanim rychlosti az na padovu,dotiahnes knipel az na doraz k sebe a vysliapnes nejaku nohu a do tej strany sa zacnes tocit,ktoru nohu vysliapnes.Vo vyvrtke sa spravidla moze robit hocico s kormidlami a nic sa nedeje,stale sa vrtis.Na vybranie vyvrtky potrebujes zosuhlasit kormidla po vyvrtke,tzn.dotiahnut knipel a vysliapnut tu nohu ,ktorym smerom sa tocis vo vyvrtke,pockat aspon 2-3 sekundy a potom potlacit knipel a vysliapnut nohu proti vyvrtke,pockat kym sa prestane otacat,zrovnat nohy a zacat pritahovat knipel.Takto sa robili vyvrtky napr. na L-29 Delfin.Zase na Z-142 si bolo treba davat pozor na pocet otociek vo vyvrtke pretoze po urcitom pocte,teraz neviem presne kolko/asi 5/sa vytvoril tzv.aerodynamicky zamok a uz ti nepomohlo nic,uz sa nedala vybrat,iba lopatou pohrebnej sluzby. |
| |
|