FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otázky - PMDG737 Jeden příspěvek | Celý strom
Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 09:49
Eidi   
Čawes, mám na vác pár dotazů ohledně FMC... Manuál i tutoriály jsem se naučil, co se dalo... Ale asi neznám úplně všechno...
1) V jaký závislosti mám nastavovat "COST INDEX" a "REVERSES" na počet paliva apod...?
2) Když mám nastavenou trasu v FMC a mám před cílovou destinací označení "T/D", jak mám udělat to, abych sestupoval pomocí "VNAV" a ne přes "LVL CHG" nebo "V/S, Speed"..., pokud to teda jde...
3) Když nastavuju příletovku, mám přilítat přes STARy nebo mám zvolit jen RWY? ( např. "SEL RWY24")... Já jsem totiž lehce lama, protože když jsem vymazával v "LEGS" a nastavil jsem STAR, tak mi to hnedka hodio "ROUTE DISCOUNITY" - bo tak...
Opravdu sorry, ale rád bych to slyšel od vás, než z manuálu. Díky moc.

BTW: Pokud se někoho tento příspěvek dotkne nebo ho rozčílí a chtěl by na mojí otázku, až nepříjemně odpovědět nebo neodpovídá k věci, tak ať neodpovídá.
 

Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 09:59
Fabo™   
2) pred ToD zníž výšku do MCP. Túto výšku berie FMC vždy ako max/min povolenú a cez ňu sa nepohne (bezpečnosť)

3) podľa pokynov ATC, a RTE discontinuity je normálna vec. Opraví sa tak, že klikneš k FIXu pod ňou a potom na ňu. Mala by zmiznúť (keď tak ma poopravte Boeing a potažmo 737 som neletel už asi tak 2 mesiace...)
 

Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:02
Michael   
1)

Cost index podle společnosti, pro kterou letíš, obvykle asi 50, pak podle větru (když je velký proti, přidá se cost index třeba na 125, aby se to stihlo doletět včas)

Reserves je palivo, pod které když klesne odhadovaná hmotnost paliva po přistání, FMC napíše "insufficient fuel", ale nevím, kolik je u 737 standardní nastavení. U 767 dávám 3 tuny, ale to je pro 737 moc
 

Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:12
Fabo™   
Latom alebo AJS alebo niekto sem tusim onehda daval schemu, je to nejak 45 min letu + let na ALT + nieco na holding...
 

Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:21
Michael   
To se mi nezdá, to není do FMC (přece nebudeš sedat s nulou v případě holdingu a diverze).
 

Re: Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:34
Fabo™   
No ono to "reserves" je urcene prave k tomu, potom ti FMC hlasi chybu ak mas mat po prilete "domov" menej...

V podstate to funguje tak, ze naladujes do era palivo APU+TAXI+RTE + rezervy, a zadas rezervy. FMC potom kalkuluje s celkovym mnozstvom paliva bez rezerv

(teda ak sa dobre pametam, pisal som ze som uz boinga davno neletel... a ruske stroje povacsinou FMC nemaju ) )
 

Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:16
Eidi   
Jo a ještě by mě zajímal jeden dotaz...
Nevím přesně jak zacházet s TO/GA, doteď dělám Take-off přes manuál. Mám nastavený všechny hodnoty v FMC. Pak před startem zapnu A/T a zapn TO/GA, ale nic se neděje ani na PFD není zeleně označený, že mám TO/GA. Vím jen to, že asi cca při 60% tahu se dává TO/GA. Jak to má být správně? Díky moc.
 

Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:22
Michael   
A máš zapnutý Flight Director?
 

Re: Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 10:22
Eidi   
Mno... To možná bude kámen úrazu... - Nemám...
 

Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 11:29
Latom   
Pokud to už někdo řekl přede mnou, tak snad se nelišíme:

1) COST INDEX je nastavení spotřeba, alias jak to má pálit palivo. U 737 stačí 40
RESERVES je zůstatek paliva, tohle se většinou i rovněž počítá, ale nechávej si tam standartně 2500 kg. Ono ta hodnota z reálu se kolem této pohybuje +/-.

2)Před T/D musíš snížit na MCP panelu výšku, neboť MCP má vyšší prioritu než FMC a z toho důvodu musíš autopilota "pustit" do nižší výšky. Pro stoupání je to to samé.

3)Pokud je to možné, tak na přílet nastavuj rwy včetně STAR pokud to je dostupné. Potom doporučuji zkontrolovat údaje, včetně ROUTE DISCONTINUITY. A nezapomeň koukat i na výšky, bývají tam často chyby, protože někteří píší do STARU i rychlostní a výškové omezení, ale PMDG se s tím nějak neumí poprat. Teda dělá to mi. Proto si celou příletovku kontroluji. A pokud máš ROUTE DISCONTINUITY, tak stačí místo těch čtverečků dát následující bod, pokud to je podle STAR.
 1x  

Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 17:42
EASY305
Tak jak napsal předřečník. Pokud chceš pro start použít TO/GA mode měl by jsi mít v FMS zadané všechna vstupní ůdaje načež ti FMS vypočítá tah v % pro start. Jak bylo napsáno musíš mít připnutý FD zaarmovaný AT a nastavit SPEED na hodnotu V2. TO/GA se pak obecně připíná po manuálním nastavení tahu na 40% a více z důvodu sjednocení tahu motorů. Po prostoupání 1500ft "nad letištěm" pak dojde k automatická redukci tahu pro stoupání pokud tuto ovšem nezvolíš dříve připnutím modu N1, ne však před dosažením cca800ft. Pokud se vyskytla nepřesnost prosím Latoma o opravu.
 

Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 18:52
Latom   
Není to v 800 ft ale v 1000 ft nejdříve. Pokud se musí použít protihlukové postupy, což je v Evropě velmi časté, tak až v 1500 ft. Ve 3000 ft začínáš zavírat mechanizaci.
 

Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 19:32
pseudoMates
Nechci se dohadovat, ale co já viděl na vlastní oka, tak na MCP se nastavuje V2+15, resp. 25IAS..
 

Re: Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   2. 9. 2006 / 22:51
EASY305
Já to bral spíš po technické stránce a v návaznosti na PMDG. Co vím obecně je možno vybrat další A/T mode, nebo Pitch mode po spadnutí TO/GA mode. Což se u PMDG děje pro Roll mode ve 400ft a u Pitch mode po prostoupání 800ft. Podle mne se nastavuje V2 protože bára pro vertikální navigaci tě vede 10-25 knonts nad rychlost zadanou v SPEED. VŠE STAŽENO K PMDG. To by také mělo korespondovat s max. úhlem natažení t.j.19 stupnů nos nahoru. Druhá věc je jak jsi napsal protihlukové předpisy a nařízení jednotlivých provozovatelů. Každopádně dík za doplnění.
 

Re: Re: Otázky - PMDG737   3. 9. 2006 / 03:18
Teflon_490   
Uz nejmin 2x se tu v threadu objevilo, ze palivo urcujete v KG, ale pokud ja vim, tak PMDG ma na displai i v FMC palivo v LBS. Jak to tedy zadavate (treba tech 2,5t), prevadite?
 

Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   3. 9. 2006 / 03:22
Latom   
...nastavení v horní liště PMDG a tam si nastav jednotky.
 

Re: Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   3. 9. 2006 / 03:46
Teflon_490   
Ok, diky. Takze to znamena, ze aerolinky treba v CR pouzivaj KG?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   3. 9. 2006 / 08:52
Serž   
podle clanku http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/london/london.htm ano
 

Re: Re: Re: Re: Re: Otázky - PMDG737   3. 9. 2006 / 10:07
Lucky
Pokud muzu mluvit za CSA tak pouzivame KG
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ