FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 28. 2. 2025, svátek má Lumír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Telefonování v letadle ?? Jeden příspěvek | Celý strom
Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 18:36
joachim
Ahoj, po shlédnutí filmu Let 93 se mi vrátila jedna nezodpovězená otázka a to, zda je možné za letu telefonovat z mobilu. Blbě se zeptám: je tam signál, někde v 10 km (nemám satelitní tel. )To že by to asi mohlo ovlivnit navigaci a jiné přístroje je asi pravděpodobný. Jde mi o tu technickou možnost.

PS: jedete do Brna na letecký den ?? Už tento víkend !
 

Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 18:48
Aidam Unlimited   
Bolo to uz velakrat rozoberane.
Odbornici na GSM tvrdia ze vysielace su nasmerovane vodorovne, to znamena ze do vysky nemaju dosah, a uz vobec nie do 10 Km. Dalsia vec je kovova konstrukcia lietadla ktora by asi tazko prepustala vlny.

Piloti zasa hovoria ze raz sa nejakemu americkemu pilotovi stalo, ze si zabudol vypnut mobil a po prelete ponad staty mu zacali chodit uvitacie smsky od operatorov.

Ja som za to, ze nieje mozne chytit signal v kovovom obale, 10 km nad vysielacom.
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 19:04
donCarlos
taky myslim ze nejde.
btw, pamatuju si spravne, ze na palube 747 jsou umisteny na asi na trech mistech na spodni palube pro cestujici takovy jako telefony, ktery jsou pouzitelny i pro normalni hovory? nebo mi to uz cas vymazal z palice?
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 19:10
Rychlokvaška
A on někdo z nich telefonoval z mobilního telefonu, když byli ještě ve FL350 ?
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 19:25
Fabo™   
Vo Flight 93 áno.


btw prej že to je zakázané hlavne kvôli rušeniu v slúchatkach ktoré všetci poznáme - položte si mobil k reprákom a zavolajte...
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 19:32
Aidam Unlimited   
Nie. Telefnovoali cez palubne telefony. To je ta cast kde strkali kreditky do sedadiel.
Az potom ked to ten terorista strhol strmo dole (a potom ustalil), bola ta cast kde
ta zenska pozicala telefon spolusediacej. To uz boli nizsie (nizko nad zemou, oproti FL350) a tam sa uz signal podla mna da chytit.

Myslim ze takto to bolo v tom filme, pokial si pametam.
 

Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 08:24
Rychlokvaška
Ano, správně milý Watsone
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 20:02
Kamyl   
V nedeli jsem videl film "United 93" a tam telefonovali z telefonu umisteneho na sedadle (na kartu), ale ted je myslen asi ten druhy film "Flight 93" (ktery jsem shodou okolnosti shlednul asi pred pul hodinou), kde z mobilu opravdu nekolik lidi telefonovalo, ale chvili predtim zaznelo na RLP, ze jsou ve FL 120. Tim nerikam, ze tam by mobily chodily, to opravdu vubec netusim, jen opravuju tu FL 350.
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 20:02
Aldaran
Tak ze: dosah GSM vysilace paklize neni sapnuta funkce 'double cell' je 32km, t.z.n. ze v 10km je teoreticky mozne hovor navazat. Co se tyce smerovani anten zakladnove stanice tak je pravda ze je u anten aplikovan 'downtilt' t.z.n. ze sviti smerem dolu, ale podle vyzarovaciho diagramu te ktere anteny lze videt ze i smerem vzhuru je antena funkcni byt s mensim ziskem. Tento zisk spolu s tim ze je mezi tel. a zakladnovou stanici prima viditelnost muze stacit na zaroumovani telefonu ci prijeti SMS.

Problem je ale nekde jinde. Pokryti signalem mobilnich siti je optimalizovano na zem, a kazdy operator ma prideleno jen nekolik malo kanalu, ktere musi stridat tak, aby se navzajem nerusili - jeden dany kanal se tedy opakuje treba kazdych 5 km. Na zemi to nevadi, protoze kdyz pracujete se zakladnovou stanici kterou mate 100m tak Vas ta o 5m dal nebude rusit. V okamziku, kdy se odpoutate od zeme zacnou vas rusit tyto vzdalene stanice velmi vyrazne. Zvlaste diky tomu smerovani anten. Kdyz jste treba v 1000m tak stanici pod sebou slysite velmi slabe, protoze ma svuj signal smerovan horizontalne a kolmo nad sebou ma antena nejmensi zisk. Naopak zakladnova stanice 15 km od vas sviti temer v horizontalni rovine => a tak ze i kdyz je mnohem dal muze mit signal stejne silny jako tak ke ktere to mate kilometr kolmo pod sebe. Mobilni telefon ma tudiz na kazdem kanale takovy hokej, ze vlastne slysi trbea 300 zakladnovych stanic na 30 kanalech a neni diky tomu ruseni schopna pracovat ani s jednou. Z praktickych zkusenosti nad Prahou se da volat tak do 300m, cim jste dale od civilizace (treba kokorinsko) tak se da volat az do cca do 1 km (mensi pocet zakladnovych stanic = mene ruseni). Dovedu si tedy predstavit situaci, kdy leti letadlo nad oceanem a blizi se k pevnine. Zakladnove stanice na pobrezi (treba na majaku) je jedna do jinych smeru pusto prazdno. Pak se muze mobil i v 10km chytit na tuto stanici a treba prijmout SMS. Jakmile se vsak vleti do vnitrozemi, signal zase diky popisovanym jevum zmizi.

Uff... doufam ze jsem to popsal pochopitelne...

Jo a co se tyka ruseni navigace mobilem, no... ciste hypoteticky je to mozne, ze kdyby clovek dal antenu ke kabelovemu svazku ktery jde desne za laminatem vnitrniho tapecirungu, tak by mohlo za jistych okolnosti k necemu dojit.... Prosim uvedomte si, ze letoun musi vydrzet bez jakehokoli ovivneni zareni z radaru (PAR) okolo ktereho proleta v vzdalenosti desitek metru a ten ma vyzareny vykon 5MW (5 000 000 W) ci okolo televiznich ci rozhlasovych vysilacu s vykony i desitek kW a mobil ma vykon 2W
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 20:40
joachim
Tak to bylo vyčerpávající, diky
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 23:01
Latom   
S tím posledním odstavcem máš asi pravdu, ale zase na druhou stranu mi vysvětli, proč to Boeing zakazuje? A předpokládám i Airbus.
Jsou zákazy a omezení, které prostě přijdou s letadlem. Žádná společnost si ty zákazy nevymýšlí jen tak.

Pokud tomu rozumíš, docela rád bych si s tebou o tom popovídal i privátně na icq.
 

Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 22:46
Hoaker
Spolecnosti to pravdepodobne zakazuji proto, ze se museji kryt z pravniho hlediska, proti pripadnym soudnim napadanim, pokud by se neco stalo. Jinak moznost, ze by pri standardnim startu nebo pristani mohl zapnuty nebo dokonce volajici mobil nejak ovlivnit funkci letadla je naprosto nulova. Jsem ale presvedcen, ze ten zakaz elektrickych zarizeni a telefonu je, stejne jako zhasinani v letadle pri nocnim startu a pristani ciste preventivniho charakteru, kdyby doslo k nehode. Zapnuty mobil by potom mohl pri urcite konstalaci mozna vyvolat jisktru a zapalit pary.
Mimochodem ocekaval bych, ze vam duvod "proc" vas zamestnavatel vysvetli, ne? Uz jednou tady byl na podobne tema flame a celkem mne sokuje, ze jako palubni personal vite, ze se neco ma nejak delat a nevite proc to tak je a jake k tomu vedly duvody, ze se to tak ma delat.
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 00:20
kuma   
To je hezky vysvětleno. Takhle si to představuju, už o tom tady bylo několik threadů. V praxi se to chová podobně - když si člověk zapomene vypnout mobil (v civilizaci - nad okresním městem) někde kolem 500m přestane fungovat, ale zběsile komunikuje se základnama, zvýší výkon naplno a žere baterky. Kolem 2km už se celkem ukidní, ale nikam se člověk nedovolá. V těch 500m lze poslat nebo přijmout SMS (ale za letu se fakt blbě píšou), hovor většinou po pár sekundách spadne. Kdyby pro náic, tak pro ty baterky je lepší mobil před letem v malým éru vypnout.

Vypínání mobilů určitě není potřeba kvůli zvukům ve sluchátklách, ale kvůli rušení radionavigačních přístrojů - taky se to tu řešilo, nakolik to je pravda nebo není, nevím, viděl jsemm o tom jakýsi dokument (Discovery? už nevím), kde předváděli volající mobil v různých částech letadla a odezvu na budíkách na palubce - třeba VOR/DME (HSI) a taky GPS takhle šly rušit docela dobře. Mobil ale musel být buď do 30cm od budíku, nebo od antény (taky říkali něco o svazcích kabelů, ale ty jsou stíněné a blízko se k nim asi člověk nedostane). Je to asi hodně věc náhody, aby ňákej mobil volal zrovna při usazování do ILS a zrovínka v místě, kde jsou nějaký antény, ale jak známo náhoda je blbec.

A proč to zakazujou vždycky a všem? - no asi taky proto, protože přï odzbrojení před vstupem do letadla ti seberou i 5cm dlouhej plastovej pilníček na nehty, kterým by nešlo ani odďoubnout vočko na plechovce s colou, a hned za kontrolou si zajdeš do pizzerie, kde ke kusu žvance dostaneš bez dozoru vostrej stejkovej nůž s 13cm čepelí - a nikoho nezajímá, jestli jim ho se zbytkama tý pizzy vrátíš. Některý ajrolinky dokonce své pasažéry hned po startu samy ozbrojují vidličkami - a co by takový Jackie Chan dokázal s vidličkou, že...
 

Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 08:29
Rychlokvaška
Jen taková drobnost - kdybys věděl o nějakým gejtu, kde si po projití rentgenem můžu ještě dát pizzu, tak dej vědět, já při tom čekání na sedačkách mívám docela hlad ;o)
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 09:13
sponka
V Praze nevím, ale v Kodani a v Dublinu bez problémů
 

Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 11:54
Hoaker
K tomu bych jenom pridal osobni zkusenost z pilotni kabiny B737 Travel Servis, kdy jsem byl svedkem zapnuteho mobilniho telefonu polozeneho na stredovem panelu. Na otazku, zda to nevadi mi bylo ujisteni od pilotu, ze absolutne ne. Asi vedi, co delaji, ne? Krome toho uz bylo oznameno, ze nektere spolecnosti uvazuji o umisteni specialnich zarizeni, ktere umozni telefonovani na palube z klasicky mobilnich telefonu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 22:29
Tragédie v JRD
a krom toho bylo akorat nedavno oznameno, ze boeing s vyvojem podobnneho zarizeni po nekolika letech konci ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 22:48
Hoaker
Skoro bych rekl, ze ten signal velkeho prijimace, ktery by pokryval celou kabinu uz mohl udelat na pristrojich mozna celkem bordel, krome toho, ze se asi spatne odstinoval
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 22:51
Tragédie v JRD
je to cely zamotany... ja tam moznost ovlivneni zaplym mobilem (nebo jinym zarizenim) vidim .. jistota je jistota... a to vypinani chapu ..

mmch... kdo proboha potrebuje tak urgentne volat z letadla .. pokud nekdo nevydrzi tech par az tu desitku hodin bez mobilu .. tak to je na doktora... a ne na to resit, jestli ano nebo ne .. nebo prevadec...
 

Re: Telefonování v letadle ??   29. 8. 2006 / 20:05
Draifus   
I kdyby to slo a rusilo to navigaci, tak tem teroristum to podle me bylo uplne jedno. ty s tim leteli snad neco nazpusob VFR. Kdyz jsem se koukal na jeden dokument, byli to prepisi tech hovoru, ktera vedle letuska na palube letadla se zamestnantkyni aerolinek. Mluvila neco, jako kdyz prudce klesali, ze uz si myslela ze spadnou.
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 22:50
Hoaker
To byli vubec machri a spickovi piloti, ti arabaci, kdyz se s tim dokazali tak krasne napasovat presne do stredu tech vezi a do Pentagonu, co? Ja to zkousel opravdu mockrat a reknu vam, ze to neni zadna prdel... ty WTC se jeste daji pri trose stesti trefit, ale ten Pentagon, to je opravdu orisek. Skoro bych rekl, ze by bylo jednodussi pristat na letadlovku.
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 22:52
Tragédie v JRD
a uz je to tu zase....
 

Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 01:02
SpiritPP
Zdravim, co sa tyka toho telefonovania, tak si myslim ze ero funguje ako Faradayova klietka, cize ta pravdepodobnost rusenia vo vnutri moze nastat, za uz spominanych podmienok. V reale doslo k situacii, kde do starsej masinky (L-39) namontovali novu radiostanicu (USA) spolu s novymi budikmi - vysledok: po naladeni VOR/DME budik ukazoval co mal, avsak po zaklucovani a vysielani do eteru sa rucicka VOR/DME roztocila nekontrolovatelne okolo osy. Pricina - nevhodne polohovane anten Radio/ VOR/DME. Takze ako tu uz pisali pravdepodobnost rusenia navigacie (palubneho vybavenia) existuje.
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 07:26
David75
Nechová. Mně jednou zvonil při stoupáni v 737 Díval jsem se po ostatních pasažérech nechápě s výrazem, kdo tady má zaplej mobil. Jak vysoko jsme byli nevím, ale odhaduji min 2 km. Pak jsem ho nenápadně vypl
 

Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 09:49
MaPa   
Já tady pronesu něco zcela kacířskýho. GSM komunikace je o oboustranným signálu. Musí ho pobrat jak mobil, tak i vysílač dole. Ale je to na divný frekvenci, kde se vlny chovaj tak prapodivně. není to ani standardní NMT, kde se šíří kovovým materiálem, ani mikrovlnka, kde už se šíří výáhradně po povrchu materiálu.
Je tedy možné, že naopak letadlo, kovové cosi, funguje jako zesilovač a tedy i slabý signál, který by sám mobil sotva zaznamenal jednou čárkou zesílí svojí plochou a objemem natolik, že mobil ho vstřebá docela obstojně, tak i obráceně - mizernej výkon mobilu dokáže letadlo nabudit a odeslat zpět pozemní stanici.
Je to jen plácnutí do vody, ale odpovídalo by to i obavám z rušení navigačních zařízení letadla.
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 17:05
Aldaran
Padlo za posledni den nekolik otazek, zkusim na ne nejak srozumitelne odpovedet, i kdyz to asi nebude jednoduche.

Princip NMT, GSM, 3G z hlediska sireni radioveho signalu je obdobne, pouze se pouzivaji jine druhy modulaci (FM, BPSK, QPSK, QAM) a jina frekvencni pasma (450 MHz, 900MHz, 1800 MHz, 2100 MHz) Vykony jsou taktez obdobne, oklo 1 - 2W mysleno na strane mobilu. S fyzikalniho hlediska je pouze rozdil v sireni, velmi zjednodusene rceneno, cim vyssi kmitocet tim se vlny hure ohybaji, ale zase lepe odrazeji. Na spojeni mobilu se zakladnovou stanici je nutna ovousmerna komnikace, kde uzitecny signal musi mit urcity odstup od sumoveho pozadi.

Aby bylo mozne oboustranne komunikovat musi byt na strane prijmace signal o jiste minimalni urovni, rekneme treba -110 dBm (-110 decibel pod 1 mW) uvazime li, ze mobil ma vykon 1W = +30 dBm muzeme mit utlum trasy = 140 dB. Na 1 km vezmeme-li primou viditelnost a 900 MHz to mame cca 91 dB.(10km = cca 111 dB) Z toho vyplyva, ze je mame rezervu cca 50 dB.

Dokonala Faradayova klec neexistuje. Kazde letadlo ma okna, tesneni a dalsi mista, ktera VF energii propusti. To znamena, ze muzeme mluvit o utlumu, ktery postavime mezi mobil a zakladnovou stanici. Sedite-li u okynka, muze se jednat oo hodnoty 5dB, jste li uprostred muze jit i o 30 dB. Ale ted prijde to nejdulezitejsi. Jak jsem psal, je nutne mit uzitecny signal alespon o 20 dB silnejsi nez sumove pozadi a v tom je kamen urazu. Mobil v 1km slysi mnoho zakladnovych stanic na stejnem kmitoctu a paklize neni jedna jedina o tech 20dB silnejsi nez zbytek ma smulu a ke spojeni nedojde, i kdyz z absolutniho hlediska ma na vstupu prijmace treba 10 zakladnovych stanic -70 dBm.

Dale nekdo psal proc vsichni rikaji aby se mobily vypinali. Jednoznacne proto, ze existuje (byt temer nulova) varianta, ze v jedinem miste v letadle je nejaky svazek kde by mohl mobil neco ovlivnit. Jelikoz stejne jsou v letadle mobily na prendrek, pro by si je radsi nemohli vypnout a z temer nulove pravdepodobnosti ruseni nevznikla uplne nulova pravdepodobnost.

Dale je tu pak vylouceni moznosti pozaru. Kazde elektricke zarizeni, ktere obsahuje akumulator muze potencialne zahoret. Muze jit o technickou zavadu, nebo o fyzicky attak ktery zavadu zpusobi. (pravdepodobnejsi varianta) Pravdepodobnost zahoreni take stoupa s tim, kdyz je zarizeni zapnute. Z tohoto duvodu jsou behem vzletu a pristani zakazany notebooky a dalsi elektonika, ktera pri turbulencich ci dosednuti muze upadnout a vznitit se. Suma sumarum. Mobil nebo notebook ktery je vypnuty v boxu nad sedadly ma mensi pravdepodobnost vzniceni nez zapnuty v ruce ze ktere muze vypadnout a to same se tyka i jinych elektronickych zarizeni. Cela bezpecnost v letectvi se potyka s vylucovanim a snizovanim pravdepodobnosti jakehokoli incidentu statistika je neuprosna, byt se nekomu muze zdat, ze se jedna o navlekani prezervativu na svicku.
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 21:02
MaPa   
Princip NMT, GSM, 3G z hlediska sireni radioveho signalu je obdobne, pouze se pouzivaji jine druhy modulaci.
S tím se dá souhlasit jen z části a to je šíření luftem. Ale šíření těchto rozdílýh frekvencí na anténě a i dalšími kovovými předměty je rozdílné. Zatímco u NMT půjde vlnění dovnitř materiálu, tak u mikrovlnky se bude šířit jen po jeho povrchu. GSM je někde mezi a proto říkám, že za jistých podmínek může kovový trup okolo mobilu fngovat jako zesilovač
 

Re: Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   31. 8. 2006 / 19:30
Aldaran
1. Elektromagneticke vlny se nesiri nikdy ani vnitrkem ani po povrchu kovu. Jedine co prichazi v uvahu, ovlivneni vyzarovaciho diagramu v pripade ze je v presne dane vzdalenosti predmet o optimalnich rozmerech. (viz treba prvky na televizni antene, musi byt v definovane poloze o definovane velikosti a pak muze ovlivnit mnozstvi energie ("zisk") ktera prichazi z daneho smeru. Soucet energie v prostoru ale je stale konstatni strucne receno, nekam to funguje lip, nekam hur.

2. Paklize nebudeme tvrdit ze existuje perpetum mobile, musime se smirit s tim, ze trup letadla nebo jiny predmet nemuze fungovat jako zesilovac, protoze by doslo k poruseni fyzikalniho pricipu o zachovani hmoty a energie.

Mozna jsi mel spis na mysli rozdilne sireni vln v zavislosti na dane frekvenci. Z fyzikalniho hlediska, bychom se pak museli bavit o sireni v ramci destiek kHz (LW) stovky kHz (MW), jednotky MHz a.t.d. V kazdem kmitoctovem segmentu se vlny siri jinak a jinak pusobi rozdilne faktory (slunce, voda zastavba, kopce.... odrazy o ruznych vrtev atmosfery.... a.t.d, ale nez bych toto popsal, vydalo by to na slusnou knihu, zakldni pricip el-mag pole je celkem pekne posan treba zde: http://lucy.troja.mff.cuni.cz/~tichy/vfel/01_3.html ). Sireni se rozsahu mezi 450 MHz a 2100 MHz se pricipielne chovaji velmi podobne, uz se moc neohybaji, slunecni aktivita nemam moc vliv, 450 MHz ma vetsi dosah, 2100 MHz zase spis projde mensima sterbinama (ma kratsi delku vlny)

 

Re: Telefonování v letadle ??   30. 8. 2006 / 11:50
Hoaker
Naprosto bezpochyby nelze telefonovat z letadla z mobilniho telefonu. Coz jenom zapada do cele koncepce toho nesmyslneho filmu, ktery je cely zalozen od zacatku na naproste fikci. Mozna lze obdrzet SMSku, ale hovor je podle mne vyloucenej.
 

Re: Telefonování v letadle ??update z idnes   11. 12. 2006 / 16:08
memorex
http://mobil.idnes.cz/proc-se-nesmi-pouzivat-mobil-na-palube-letadel-my-vam-to-povime-p7m-/mob_tech.asp?c=A061123_014436_mob_tech_jm
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??update z idnes   11. 12. 2006 / 16:21
Eurostar   
.... ohledně změny kurzu ( vysvětlivka viz Kurzy účetnictví| účetnictví, kurzy

Institut vyššího vzdělání v anličtině, který nabízí britské programy v oblastech obchodu, informační technologie, designu, médií a účetnictví. Lze studovat jednotlivé kurzy nebo delší programy a tím z)

ach jo. vypnout našeptávač
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??update z idnes   11. 12. 2006 / 16:22
MaPa   
Jo, to je taky důvod, proč České dráhy omezily rychlost Pendolína. Prostě chtějí, aby se cestující za jízdy pohodlně dovolali
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??update z idnes   11. 12. 2006 / 16:34
North-Wind   
Aby zanechali svoj posledny vzkaz svojim rodinam?
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??update z idnes   11. 12. 2006 / 16:36
Eurostar   
Za jízdy , to musí mít ti lidé ale sakra velký štěstí trefit se do období kdy pendolíno zrovna jezdí ... no nic blbej fór
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??update z idnes   11. 12. 2006 / 18:09
Ados (ADD039)   
To sem se zase nasmál
 

Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 20:25
Jiří Stavarič CSA101
Co se těch hovorů v 93 týče tak údajně žádnej z těch hovorů z mobilů nemohl uskutečnit. Dělali tehdy testy s cessnama v 1200 metrech měli mít úspěšnost 40% v 2400 metrech 10% Podle toho nějak spočítali že ve výšce 10Km by byla úspěšnost 0,6%

Pak měla přijít nějaká novinka 15.července 2004 kdy bylo možné volat na letu America Airlines že tam tehdy zabudovali zařízení aby to bylo možné.

Takže proč by AA utráceli tisíce dolarů za tuto technologii když už jim to tak dobře fungovalo v roce 2001
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 21:22
crazy
Pokud si vzpominam, tak telefonovali v dobe, kdy letadlo letelo "podezrele nizko". Coz je samozrejme neco jineho nez cestovni hladina...
 

Re: Telefonování v letadle ??   11. 12. 2006 / 22:39
Hoaker
Odpovim ti na zaklade vlastni zkusenosti z kokpitu B737NG. Na prostrednim panelu vedle ladeni radia lezely dva zaple mobily po celou dobu letu a nikomu a nicemu to nevadilo.

Na otazku, zda je mozne telefonovat je odpoved taky jednoducha. Pokud letadlo nema nejaky prevadec signalu, tak se z letadla telefonovat neda. Jednak je to prakticky faradaiova klec a druhak letis tak rychle, ze by si jednotlive vysilace nestacili ten tvuj mobil predavat, respektive mobil by nebyl schopen prechazet plynule mezi jednotlivymi vysilaci... pokud bychom pripustili, ze v takove vysce by byl dostatecne velky signal, coz pochopitelne neni.

Let 93 je film za ktery dostali jeho tvurci velmi dobre zaplaceno od lidi, kteri si ho objednali. Tak je potreba se na nej divat. Stejne, jako na vsechny ostatni oficialni a oslavne filmy o 9/11
 

Re: Re: Telefonování v letadle ??   12. 12. 2006 / 00:18
pseudoMates
Však joo, my víme všichni, jací jsou piloti borci a mistři světa, tudíž pro ně zákazy a omezení neplatí.. To je přece jen pro blbce..
Těm dvoum konkrétně bych docela i přál, aby si nějakej průser se zapnutým mobilem vykoledovali.. Jen doufám, že v tý mašině nebudu sedět já.
 

Re: Re: Re: Telefonování v letadle ??   12. 12. 2006 / 00:52
Létající myš   
No No No trochu bych brzdil v tom generalizování o borcích a mistrech světa a spol.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ