| | | Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 10:08 | meiilax |
| | V manualu je, že je přístupný AP až od výše 400ft, ale v tutoriálu, kde je let z EHAM do EGLL se ma zapnout uz na ranwey. Nejde to. Jak to tedy je ? Chtel bych se taky zeptat na TOGA tlacitko, ktere nejak nemuzu najit, pouze N1, ale to je asi neco jineho nebo ne ? |
| |
|
| | | Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 11:19 | happylanding |
| | Autopilot se určitě zapíná až za letu a u DF737 v obvyklých cca 400ft AGL - pak následuje LNAV a VNAV pokud letíš přes FMC.
Tutoriál jsem nečetl, ale možná si to spletli s A/T, TO/GA nebo s N1.
Tlačítko TO/GA najdeš u plynových pák. |
| |
|
| | | | Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 12:07 | Jenyk |
| | Mel bych korekci, nedam za ni ruku do ohne, ale myslim, ze muj postup je spravnejsi:
-na prahu RWY ustalis otacky na cca 40% a zapnes TO/GA
-po odlepeni gear up, udrzujes rychlost v2+20kts
-ve 400 ft das LNAV nebo heading
-az v 1500 ft zapnes autopilota, tim se ti automaticky spusti LevelChange a na MCP ti automaticky prida dalsich 20kts - uz to leti samo
-v asi 3000ft zacnes masinku rozbihat a postupne zatahujes klapky
-po zatahnuti klapek pripnes VNAV a je to!
Za pripadne korekce od odborniku budu vdecny. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 12:10 | meiilax |
| | A k cemu je tedy dobre tlacitko N1. Mela by to byt snad redukce tahu na stoupaci rezim. Kdy se zapina ? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 12:29 | |
| | Tutorial pochází ještě z doby před opatchováním, kdy bylo možné zapnout autopilota již na dráze.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 12:30 | Jenyk |
| | Precti si clanek od A.J. o dreamfleet737. Mam takovy pocit, ze tam pise, ze N1 neni dobre simulovane. V realu se samozrejme pouziva, ale mam takovy pocit ze u DF737-400 proste nefunguje dobre. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 12:33 | |
| | - 400 ft LNAV ( nebo HDG selector)
- 1000 ft AP
- 1500 ft N1
- 3000 ft speed 220 (vše AGL)
- speed 180 flaps 1
- speed 200 flaps UP
To je postup podle check listů |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 13:22 | meiilax |
| | Je nekde ke stazeni oficialni checlist ? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 20:08 | A.J.Scandall |
| | Když si nainstaluješ DF, tak se ti tam někde objeví, myslím že přímo v adresáři DF737 v Aircraft, takovej textovej soubor s úkonama, který se zhruba shodujou s reálnějma (opět podotýkám, že provozovatelé si to pak trochu pozměňujou). Ale bacha, nenajdeš tam všechno, protože check-listy nejsou "make-listy", jsou jenom pro kontrolu důležitejch věcí. Od toho má každá společnost SOP (standard operations procedures), kde se dozvíš kdy, kde a co. Ale to má každá firma svoje... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Zapnutí autopilota u DF737 21. 3. 2003 / 12:30 | happylanding |
| | I tak by se to dalo ale myslím, že tady otázka zněla poněkud jinak :
za A, "zda zapínat A/P ještě na dráze ?" - odpověď NE
za B, "kde je tlačítko TO/GA ?" - u plynových pák
a na tom jsme se snad shodli, ne ? |
| |
|
|