Ne, to je úhel klopení - pitch angle 
Gradient nevidíš nikde, to je pouze poměr sklesané výšky vůči uletěné vzdálenosti, resp. rychlosti klesání vs. rychlosti letu vůči zemi. Proto čím letíš rychleji, tím musíš i klesat rychleji, aby poměr zůstal stejný. K tomu je na mapách taková tabulka - ground speed vs vertical speed. Gradient pro klasické ILS přiblížení bývá 5,2%, v Innsbrucku je o něco vyšší jak jsem psal (např. LOC DME East má 6,7%, což třeba pro rychlost 140kt odpovídá klesání 953ft/m).
Najdeš tam taky úhel klesání [asin(rozdíl výšek/vzdálenost)], na který je nastavena Glideslope - to je prostě obecně úhel, pod jakým je skloněna sestupová rovina vůči zemi (resp. pomyslné vodorovné přímce od výšky bodu dotyku příslušné dráhy). Standardní je většinou 3°, kterým odpovídá právě 5,2% gradient.
Znovu ale upozorňuju, že pitch je něco úplně jiného - kdybys letěl pitch -3°, zcela určitě nepoletíš sestupovou rovinou GS 3°. Pouze budeš čumákem letadla mířit přímo do bodu dotyku, ovšem.... moc dlouho ti to nevydrží  |
|