FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 3. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A už piluju INNSBRUK Jeden příspěvek | Celý strom
A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 14:43
Gustav ( BHA576 )   
Tak na tomto letišti jsem kdysi začínal s addonem Airlainer Pilot s letounem D8.Už tehdy jsem měl bobky,že srazim spodkem kapličku na kopci.No a teď se bude s BHA přistávat 2.9.
51180 B / 600 x 450 / LOWI.JPG
 

Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 16:19
PILOT253   
Podle mě to bude celkem dost na knap stím přistáním to samé je i v Popradu na Slovensku! tam je to taky celkem adrenalinové přistání snad se mi to povede, teda aspon doufám, poletím S Embéčkem 145.

Teď jsem byl nedávno u Popradu ve Velkých Tatrách na Rysech, senza podívaná do okolí a na přistávací ATR, až po to než vrchol zahalila hustá bílá mlha:-/ ale díval jsem se na netu na fotky na vrcholi okolí Innsbruku a skoro jsem nenašel rozdíl(Tatry-Alpy,okolí Innsbruku)
Nice day, bye
Bohemka dva-pět-tři.
38425 B / 600 x 453 / IM001416.JPG
39873 B / 600 x 453 / IM001419.JPG
33980 B / 600 x 453 / IM001439.JPG
25264 B / 600 x 453 / IM001441.JPG
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 17:36
nimbo
čo je prosím ťa na pristátií v LZTT výnimočné? Dráha 27-09 v smere pohorí, kopce ďaleko
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 17:37
Cesmina
Jo , taky bych řekl, že je to o něčem jiném
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 18:26
pseudoMates
Doufám, že seš lepší horskej turista (pokud si to ty na tý fotce), než pilot, když řekneš takovou blbost, jako je, že přistání v Popradu je adrenalinové...
Pokud jsou tam normální podmínky, tak je to naprosto v pohodě. (není to samozřejmě zcela běžný, sedat v horách, ale není to nějak zvlášť nebezpečný).
Mnohem horší, co se týče adrenalinu, je na vzlet i přistání Žilina. Není tam ILS (což v Popradu je), kolem jsou kopce (více méně kolem dokola) a hlavně je tam dráha, která má něco málo kolem 1000m. Přiblížení se vlastně provádí na NDB maják a pokud na něm nejsou vizuální reference s letištěm, dělá se průlet.
Tam bejvá v zimě půlka linek zrušená (z LKPR), právě kvůli nevyhovujícím povětrnostním podmínkám.
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 18:41
nimbo
no ono to až tak v horách nie je. Inak LZZI je fakt niečo. V reále je obklopené samými skalami, ktoré navyše dosť skresľujú signál z NDB, tak to je celkom zaujímavé
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 01:24
milan
mozno by som to tu nemal pisat, ale myslim, ze je to na mieste..nechcem byt ako agentura jedna pani povedala, ale myslim, ze ked sa to nese po skole, tak na tom cosi pravdy byt musi...jedneho krasneho dna letela do ziliny jedna krasna zenska posadka a na tej krasnej drahe pokrytej krasnym snehom to zastavili tak krasne, ze to predne krasne, male kolecko zastavilo krasne za prahom drahy ) osobne to nemozem potvrdit, ale ako hovorim, po skole to zasumelo ))
 

OT Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 01:19
milan
tak, tak...) zilinske letisko a samotne pristavanie nan by som prirovnal ako trafit sa s moravou na praskarske letisko )))
standard dme approach je tam robene cez dve NDB a naviac FAF je definovany nadmorskou vyskou a zameranim z dalsieho NDB, z Duboveho..cize celkom sa na adfku nastukas...idealny pripad je vtedy, ked letis na starych, aeroklubackych Z-43 a trenujes si standard ndb app. mas tam stare ARKcko s tym kruhovym ladenim frekvencii..celkom sa zapotis, ked vstupis do holdingu a ladis zo 404 na 508, z 508 na 404 zo 404 na 310 a z 310 na 508 ))

nehovoriac o tom, ze obe NDBcka su pri vode... 404ka pri jazere a 508micka pri vahu...ked sa k tomu prida este sychrave, alebo dazdive pocasie, je krasne vidiet jednu z prirodzenych chyb NDBciek, ktora sa v podstate neda regulovat... clovek si mysli, ze je na final tracku, ale v skutocnosti leti cca pol kilometrika od zostupovej osi...az ked clovek sklesa do minim pod mraky a mraky v podobe Jeppesen brylov, alebo zaclonky zmiznu sa usadi na skutocny final track..je to docela zabava a moc tym pilotom ATRiek nezavidim )

takisto by som rad vedel, ktory puk pustil spravu o tom, ze v LZZI sa ide instalovat ILS, ako splnenie podmienky CSA na to, aby bola zriadena druha linka LKPR-LZZI..
osobne si to neviem predstavit...take ILS priblizenie za sucasnej situacie, nakolko keby tam bol ILS, tak TDZ - touch down zone by sa nachadzala cca v polovici sucasnej drahy )) kacicky sa vymyslaju aby bolo o com pisat ))
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 23:05
DrMoucha   
Pěknej MESH.
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 01:07
milan
zda sa ti nieco tazke na ILS priblizeni pozdlz udolia? )) nezainteresovany cestujuci sa mozno rozplynie nad krasou ako tatier, tak aj alp, ale garantujem ti, ze posadka sa v insbrucku zapoti ovela viac, ako v poprade, kde to v podstate urobi za nich aj autopilot, resp. autoland )
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 01:10
nimbo
jo taký visual 08 v LOWI, to je niečo super
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 10:36
Michael   
A představ si vysazení motoru při těch krkolomných SIDech...
 

Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 12:37
milan
das do praporu a mas jednomotoracik...a ked vyprdnu obidva, mas vetron s klzavostou 1:11 )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 15:18
Michael   
A máš tam na to dokonce připravený glider stripy
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 08:59
Teflon_490   
Mohu se mylit, ale v LZTT je CATIII?
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 10:56
ovecka
LZTT leží vo výške 718 m.n.m., čo je o cca 150 m vyššie ako Innsbruck, ale až také žeravé to s náročnosťou príletov a odletov nie je..popradská kotlina je široká a umožňuje priblíženie v ose dráhy. Dráha 09/27 je 2600 m dlhá a 45 m široká. Uhol zostupu je 3,5o a pre dráhu 27 je k dispozícii ILS CAT I.. Okrem toho, aj keď je v tesnej blízkosti hôr, poloha letiska je taká, že často leží nad hranicou hmly a využívajú ho ako náhradné letisko lietadlá pôvodne smerujúce do Košíc, Sliača a Žiliny...nelietam, ale myslím, že v porovnaní so Žilinou je Poprad lahôdka.
 

Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 12:36
milan
ano, presne tak, ako pises...aj ked s tou hmlou je to otazne a trosku zlozitejsie, ako si napisala, ale v principe mas pravdu
 

Re: A už piluju INNSBRUK   19. 8. 2006 / 20:53
Rychlokvaška
Čau Gustave, trošku přitlač na tu pilu Z 26ky se letí po vzletu track doprava od kurzu dráhy a na tvé úrovni se už točí levá na ABSAM...
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 09:13
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo. Jednou jsem to zkusil zatočit po startu doprava a ani 4000ft/min nestačilo na tu masivní skálu na pravoboku
Tajně doufám,že nás bude Dietr-le navigovat na tu 08 ať si něco užijeme
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 09:28
Petlok
Náhodou --- ! S Dietrem jsem ještě žádné vzrůšo nezažil a je zatím jediný, kdo (pokud nemá fofr) je ochoten mluvit se začátečníkem v anglině pomalounku, slovíčko od slovíčka !
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 10:22
Gustav ( BHA576 )   
Jo tak to já si s ním taky povídám. Až se jednou ozval TCAS a Dietrle jenom řekl "Šajze" a já dodal "Katze"
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 11:58
nimbo
ja si tak isto rád pokecám, a kľudne aj po slvovensky(česky)
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 17:41
Cesmina
Jinak ta 08 je s větším létadlem dost šílená , třeba s A319 se to ve FS vůbec nedá zaletět, protože ti nepovolí tak velkej náklon na těch dvou finálních obrátkách a spolehlivě to narveš do stráně
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 17:41
nimbo
738 to dokáže
 

Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 17:48
Cesmina
Jo , dokáže , tam se dá nastavit bank 30 stupňů a když letíš dost pomalu, tak to i vytočíš, ale je to o fous
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 18:28
nimbo
jo dá, ale tam to v prvom rade letíš rúčo
 

Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 09:40
Rychlokvaška
Ale dá se to zaletět, jen to musíš letět růčo. Dá se to zaletět téměř s čímkoliv, co je schopno letět 159kt při 25 stupňovm náklonu. Všechno je v procedurách - výška, rychlost, poloměr. Problémy bývají, jen když fouká z těch severních svahů do údolí, to je pak potřeba vylučovat opravdu razantně
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 10:29
pawlick
A jak jsou ty procedury? Začínám přiblížení podle mapy, začnu klesat podle mapy, plný klapky, motor volnoběh, ale stejně se mi Beech rozletí tak, že musím všechno zavřít a opakovat.... Babo raď?
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 10:40
Rychlokvaška
Nechce se mi zdát, že by 1900ka byla tak čistý éro, že neztrácí rychlost na plných klapkách při klesání s s 6,7 nebo 8,2% gradientem...
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 14:27
pawlick
Možná dělám něco špatně. Ten gradient vidím kde? To jsou ty čárky na umělém horizontu?
 

Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 15:12
Rychlokvaška
Ne, to je úhel klopení - pitch angle

Gradient nevidíš nikde, to je pouze poměr sklesané výšky vůči uletěné vzdálenosti, resp. rychlosti klesání vs. rychlosti letu vůči zemi. Proto čím letíš rychleji, tím musíš i klesat rychleji, aby poměr zůstal stejný. K tomu je na mapách taková tabulka - ground speed vs vertical speed. Gradient pro klasické ILS přiblížení bývá 5,2%, v Innsbrucku je o něco vyšší jak jsem psal (např. LOC DME East má 6,7%, což třeba pro rychlost 140kt odpovídá klesání 953ft/m).

Najdeš tam taky úhel klesání [asin(rozdíl výšek/vzdálenost)], na který je nastavena Glideslope - to je prostě obecně úhel, pod jakým je skloněna sestupová rovina vůči zemi (resp. pomyslné vodorovné přímce od výšky bodu dotyku příslušné dráhy). Standardní je většinou 3°, kterým odpovídá právě 5,2% gradient.

Znovu ale upozorňuju, že pitch je něco úplně jiného - kdybys letěl pitch -3°, zcela určitě nepoletíš sestupovou rovinou GS 3°. Pouze budeš čumákem letadla mířit přímo do bodu dotyku, ovšem.... moc dlouho ti to nevydrží
 

Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 18:37
step   
Zdravím, když už jste u toho Innsbrucku... Chtěl bych se zeptat. Při přistání na dráhu 26 se mi zdálo že ILS není totožné s osou dráhy (frekvenci 111.10 s kurs 255 (myslim)) jsem kontroloval několikrát). Je to tak schválně, tedy i v reálu, nebo jsem něco přehlédl? Předem díky.
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 18:43
Tragédie v JRD
je to schvalne... v miste danem mapou vemes ero do teplych a letis vizualne na drahu a pristanes.. neco podobnyho bylo kdysi napr. na hong kongskym letisti kai tak...

ostatne, staci mrknout do mapicky...
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 18:44
Waterfight (TVS379)   
Nevím, ale pokud to tak je, nebylo by to vůbec nic neobvyklého, stejně tak je to v Tivatu (BTW další hardcore letiště) a kdysi dávno třeba ILS na 22 v LKPR (pomocí ILS na 24)
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 18:49
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo nalétáváš zprava,to kvůli tomu tvaru údolí
 

Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 22:27
pawlick
Měl bych otázku. Jak se dá udržet rychlost klesání? Ikdyž mám plné klapky a motor volnoběh, tak stejně se mi o rozjede až na 200 kt a musím nahoru a vzít to údolím na dráhu 08
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 22:47
nimbo
aké éro?
 

Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 22:49
pawlick
PMDG 1900
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 22:52
nimbo
tak to neviem, nelietam
 

Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 17:17
Gustav ( BHA576 )   
Tak na toto mám dvě "finty" záleží jestli má éro ještě spoilers ( brzdící křidélka ),tak ty samozřejmě také pomáhají brzdit a když už ani to nepomáhá a to se mi stává,když mne řídící dovolí klesat až příliš pozdě i když už ho o to žádám před drahnou dobou - tak prostě udělám "prasárnu" a vysunu podvozek a když už by ani toto nepomohlo,tak udělám ještě "větší prasárnu", která asi v praxi ani není možná a stisknu F2 - zpětný tah motorů. Víc už se brzdit nedá a věř mi,že i plně naložený Jumbík na tohle zabírá a i při rychlosti klesání 5000ft/min už nezrychluje
 

Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 17:18
Fabo™   
Tu "prasárnu" s podvozkom ja tiež aplikujem docela často... )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 17:25
Gustav ( BHA576 )   
Samozřejmě,že ho nevysunu v tom velké trapu,ale srovnám klesání na nulu a když je rychlost pod 210 kias tak hup s ním ven a klopím a klopím dokud nevidím,že už by se zase rychlost zvyšovala
 

Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 17:31
nimbo
no tú rýchlosť nemusíš znižovať až na 210, ono jumbík môže ukázať kolečka pri hodne vyššej rýchlosti
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A už piluju INNSBRUK   21. 8. 2006 / 17:37
Gustav ( BHA576 )   
Já vím Peter , ale mám trochu " hokej " s tou rychlostí v různých výškách.Jednou jsem letěl na maximální realismus letu a neměl jsem kurzor "nakliknutý" do okénka IVAPu a při psaní písmena G se my vysunul podnozek a rup - už jsem ho neměl
 

Re: Re: A už piluju INNSBRUK   20. 8. 2006 / 23:17
pseudoMates
Teda já nevim, ale to vypadá, jako by tam bylo jen LLZ/DME approach s tím, že GP je použitelnej pouze do cca 4NM pak se to bere do ruky.. Ale publikovaný je to jako LLZ/DME approach..
Viz:
http://flight.sanyjo.cz/mapy/Austria/LOWI.pdf
 

Re: A už piluju INNSBRUK - dovětek   21. 8. 2006 / 17:28
Gustav ( BHA576 )   
Omlouvám se za tu zkomoleninu názvu - samozřejmě se jméno má psát,tak jak je zvykem v domovině toho letiště
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ