FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 24. 2. 2025, svátek má Matěj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68 Jeden příspěvek | Celý strom
Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:08
Blackrat
Vite nekdo kvuli cemu jsou zakazane prostory 5 a 12?

A jeste jaky je vztah prostoru LK R8 a LK TRA60 + LK TRA68, ktere se navzajem prekryvaji?
Dejme tomu ze mam povolenu cinnost v prostoru LK TRA 60, muzu vyuzivat celou jeho plochu vcetne te, ktera se prekryva s LK R8, nebo musim zadat i o povoleni cinnosti v LK R8?
 

Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:28
MaPa   
Myslím, že tyto prostory se budou lišit i výškou, takže se nebudou "překrývat", protože nejsme v traktoru ale v aeroplánu
Ale nestaudoval sem je.
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:44
Blackrat
Prekryvaji se i vyskove. LK R8 (temelin) FL95/GND, LK TRA 60 FL240/1000AGL...
 

Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 10:01
MaPa   
Tak na průnik bych viděl extravízum z obou stran, jinak seš nahranej.
 

Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:36
Sněhulák   
LK P12 - presidentův castl..?-)
Obvykle LK P bývají např. elektrárny, muniční sklady či vojenské teritoria tajných účelů .-)

Viz vztahy - nehledal bych v tom moc souvislosti.. prostory jsou stanovovány podle potřeb... a aktivovat si je musí příslušné celky min den předem faxem.. jejich aktivaci pak vidíš na tkzv. AUP.. Takže třeba podle potřeb je zateslý jeden prostor a druhý volný, popřípadě oba ,-) Spíš by ti to mohl přiblížit ten kdo tamtím krajem častěji lítá.. já znám spíš sever ČR... Např TRA51 prostor pro vlnu nad jeseníkama.. moc pěkné..

Takže před letem navštívíš aktuální AUP a zjistíš kam můžeš, kam jen na spojení (např. TRA50 - Vrchlabí aktivujese především pro výcvik VFR v mracích apod..), kam ne, případně s kým jednat o povolení...

http://aup.rlp.cz/
Moc pěkná je vizualizace notamu a aupu na http://s1.amenit.cz/laa/notam/

JO A DOUFEJME, ŽE TA RAKETOVÁ ZÁKLADNA neprojde..? páč jinak přibude další LKPxy který zatesne zbytek teď volného prostoru a budem pak jen lítat na koštětích !-)))
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:41
Tragédie v JRD
prezidentovo kastl je P1
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:42
Sněhulák   
Jen POZOR na ty notamy.. ty v AUPECH jsou zahrnuty jen "odkazem" a člověk musí mrknout na příslušný notam... Viz. např. teď kvůli Mistrovství ČR v plachtění v Moravské Třebové...... http://notam.rlp.cz/LK_RaW.htm

0608060800-0608192359 LKAA QWGLW X0911/06
D) DENNE 0800-SS
NAV WRNG - SKUPINOVE LETY KLUZAKU:
1. PROSTOR VYCHOD: 501137N0163347E-500839N0162511E-500632N0162156E
-495215N0161848E-495039N0154230E-494607N0155058E-493633N0153927E
-491940N0154540E-492152N0154752E-492307N0155238E-492210N0155846E
-491706N0160844E-PO KRUZNICI R 23NM BNO-492354N0161450E-PO HRANICI
TMA LKTB-491531N0165627E-491826N0170306E-492314N0170402E
-493340N0172438E-493501N0174419E-PO HRANICI TMA LKMT
-500114N0174720E-PO STATNI HRANICI S POLSKEM-501137N0163347E
2. PROSTOR SEVER: 503106N0135712E-504028N0133230E-PO STATNI HRANICI
SE SRN A POLSKEM-501137N0163347E-500839N0162511E-500632N0162156E
-500912N0152253E-501106N0152249E-501114N0145832E-PO KRUZNICI R28NM
OKL-503106N0135712E
3.PROSTOR ZAPAD:
495923N0122815E-495752N0124034E-495844N0131316E-494312N0133922E-
495139N0135759E-494753N0140556E-494649N0141437E-494155N0141338E-
490957N0145349E-490309N0145025E-490306N0145612E-490049N0150033E-PO
STATNI HRANICI S RAKOUSKEM A SRN-495923N0122815E
4.PROSTOR JIH:
494645N0141448E-494155N0141338E-490957N0145349E-490309N0145025E-49030
6N0145612E-490049N0150033E-PO STATNI HRANICI S
RAKOUSKEM-484839N0162728E-485306N0162359E-490209N0163713E-491059N0162
024E-491706N0160844E-PO KRUZNICI R23NM BNO-492354N0161450E-
494607N0155058E-493633N0153927E-495505N0145554E-PO KRUZNICI R28NM
OKL-493932N0142959E-494645N0141448E
PORADATEL: AEROKLUB MORAVSKA TREBOVA TEL +420461311328, +420777188413
F) GND G) FL095)
 

Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:40
Tragédie v JRD
P5 ... jestli se nepletu, tak to jsou satelity u sedlcan ... prcice....
P12 ... to bude jenom asi ze si obyvatele stezovali ze tam maj kraval ... tak aby se tam nelitalo

R8 ... to je zona kolem temelina, a kdyz vztah, tak s P2
a ty dva zbyle s nim asi souvislost nemaj.. neni tam spis nejaky vycvikovy prostor vojclu?
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:47
Blackrat
No prave, mrkni do mapy. Dejme tomu ze sem CEF26.. a letim na akrobacku do TRA 60.. Jenze ten se vyskove i prostorove prekryva s LK R8, ktery pokud vim je imrvere aktivovany. A ted me zajima jestli musim zadat extra i o povoleni cinosti v R8, nebo jestli mi staci povoleny TRA 60.
 

Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:48
Tragédie v JRD
musis extra zadat i o R8 bych rekl
 

Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 13:46
kuma   
Praktická připomínka - s TRA/TSA/R/P pochopitelně nepracuje jen nešťastník, který v chrochtajícím vivatu bloudí nad českou hroudou, ale taky ty řídící, který se v tom vyznaj. V reálu člověk ještě na zemi sedne k telefonu a netu a podle toho, co se dočte v notamech na netu se volá dispečerovi (nebo se mu rovnou zavolá a on to rovnou řekne), jestli tohle nebo onohle je aktivované a kudy by to šlo prokličkovat. Pak překrývání nehraje roli (bez ohledu na armácní specifika, jak to píše velmi hezky Tom), protože buď se tam nesmí - a musí se to tak jako tak obletět, nebo to má na starosti nějakej dispečer po cestě a ten tě tam buď pustí, nebo nepustí.

Někdy je to fakt sranda, protože jednou jsem zjišťoval, kdo má na starosti rozhonové TSA na sever od Olmika, pardubickej mi řekl, že Náměšť, tam mi řekli, že proletět budu moct, akorát ať se ozvu rádiem 10km před vlítnutím, taky ale že ale to můžu podlítnout, páč to neni na zem a oni s tím počítají (je tam pod tím asi 50 m nebo kolik průvan).

Pak ale (když už jsem byl těch 10 km před čárou) na věžce seděl někdo jinej a řek, že od nich tam nikdo přece nelítá, tak proč jim volám, ať zavolám Přerováka, ten řekl, že akorát v Prostějově hází paragány, ať volám znovu Náměšť - a to už jsem tam byl, tak jsem klesnul nad ty stromy tam, počítal šišky - a nedovolal se nikomu, protože jsem byl moc nízko. Žádný předpis jsem neporušil, ale čekal jsem, kdy mi nějakej Gripáč rozčísně pěšinku - ale bylo to v poho. Pak jsem zas nastoupal, aby mne viděli - přihlásil jsem se, slyšeli mne a nikdo nenadával.

Takže závěr - šedá je teorie, zelený strom života
 

Re: Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 13:58
Blackrat
Super priklad, diky ) Tohle me taky moc zajimalo, jestli se ty TSAcka v realu podlitavaj nebo prelitavaj... Jinak by tam snad mela bejt dira 100m. Vertikalne ty nudle maji 1000/300 ft AGL. To by me docela zajimalo jak v tom vojaci navigujou - pri rychlosti dejme tomu 800 km/hod, kopirovat teren ve vysce 100-300m.. To nejsou zrovna podminky pri kterych bych chtel letet srovnavaci navigaci! Ikdyz v realu je to asi o necem jinem nez ve FS..
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 09:52
Blackrat
Jinak s tim LK P12 - to je slusnej mazec )) Predpokladam spravne, ze sou to Nebusice? To sem fakt necekal. A vcera vecer na IVAO jsem ho asi trefil, jsouce na prodlouzenem left downwindu rwy 24. Asi prijdu o pilotni prukaz
 

Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 10:01
Tragédie v JRD
takovejch prostoru co jsou nad mestama aby tam nelitali piloti je rada.... ale taky tam muze byt nejaka fabrika ci co ... ted uz mapku nemam pred sebou .. ale je to oznaceno jako Řež
 

Re: Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 10:03
Blackrat
A tak to je jaderny vyzkumak v Rezi. Tak to je v pohode.. Diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 10:06
Tragédie v JRD
No joooooo, Rez .. ted jsi me nakopl, me to mohlo napadnout... na podzim tam pri trose stesti jdu na exkurzi na reaktor....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 10:32
TomášN
LKP5 Prčice - GND/FL175 - instalace satelitních přijímačů (možná bude v budoucnu sníženo-FL175 je dost vysoko)
LKP12 Řež - GND/2000ft AMSL - jaderný reaktor v Řeži
LKR8/TRA60/TRA68 - TRA60 a 68 využívá pouze AČR a ta jakožto "dohlížecí orgán" ) nad LKR8 (Temelín) a LKR14 (Dukovany) samozřejmě nemusí mít žádné povolení pro vojenské lety v LKR kolem jaderných elektráren.
Tom
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 10:38
Blackrat
Diky moc za odpoved. Muzu se jeste zeptat, co to je za satelity u tech Prcic? Telekomunikace? Ten prostor je totiz krom toho ze je vysokej taky docela dost velkej v prumeru..
 

Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 17:49
Marky Parky   
Proč dělení prostorů z pohledu řídícího na ACC:

a) Různé prostory mají různé uživatele - tím pádem pro řídícího také různé koordinační partnery, ať už je to armáda, aerokluby a větronáři či tovární letiště.

b) Omezené prostory jsou různě klasifikovány z hlediska režimu, v jakém se k nim můžeme přiblížit/do nich můžeme vstoupit. Jsou to například:
LKR 8,9,14 - do kterých je možné vstoupit při splnění určitých podmínek
LKR 1,3,4,5 - u kterých zajišťujeme rozstup podle prováděné činnosti (můžeme vektorovat až na hranu prostoru pokud jsou vyhlášeny jako střelecké, musíme vektorovat nejbíže 5 NM pokud jsou aktivovány jako letecké )
TRA - vždy aktivovány jako letecké a tedy nutno udržovat vždy vektorovat 5NM
MTMA - jak ACC tak uživatel prostoru je povinnen udržovat rozstup 2,5 NM od hrany prostoru

c) Dále se protory dělí podle toho kdo zajišťuje rozstupy od letadel na stálých tratích ATS - u některých (LKR 1,3,4,5, některá TRA) všechny rozstupy zajišťuje řídící na ACC Praha, zatímco u některých TRA rozstup zajišťuje uživatel prostoru. Současně platí že některé tratě mají definované omezení CDR1 (např. L984) a tedy není možné ji používat pokud jsou aktivovány prostory přes které vede a je nutné zajistit v tomto případě oblet, nebo koordinovat průlet.

 

Re: Re: Prostory LK P5 a ... OT pro Marky Parky   16. 8. 2006 / 18:51
Peetrs (Robert)   
OT: Prosím tě Marky máš ICQ kontakt ? Včera jsem ti posílal meila a zatím bez odezvy. Ozvi se mi prosím. Díky.
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   16. 8. 2006 / 22:16
Blackrat
Muzu se zeptat, jaka jsou kriteria pro povoleni pruletu napriklad zonou Temelina (LKR 8)? Mam namysli civilni GA letadlo (nejaky Zlin nebo Cessnu), ne vojaka.
 

Re: Re: Prostory LK P5 a LK P12 a vztah LK R8 a TRA60 + TRA68   17. 8. 2006 / 11:31
TomášN
Dávám za jedna, Filipe... )
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ