| | | Další případné články od A. J. Scandalla 18. 3. 2003 / 22:12 | |
| | Chtěl bych tu nadhodit dotaz, zda by byl zájem o nějaké další články od A. J. Scandalla, od kterého si zde nyní můžete přečíst recenzi na DF737 a pokud ano, tak o čem by jste se z oblasti reálného/simulovaného létání s letadly typu B737 rádi dozvěděli. Pište náměty. Jeden článek by třeba mohl nést název Polopatická kuchařka o IFR lítání. Co vy na to? Byl by zájem. |
| |
|
| | | Re: Další případné články od A. J. Scandalla 18. 3. 2003 / 23:50 | Milan |
| | Huraaaa, sem s tym, uz teraz je neskoro.... tema clanku je na nom, ako bude mat chut a naladu |
| |
|
| | | Re: Další případné články od A. J. Scandalla 19. 3. 2003 / 06:25 | Vláďa |
| | Kdyby měl EjDžej více rád Bulíka (no snad potlačí svou lásku k písťákům a vrtulím ) )))), tak jistě. S malými éry se lze vcelku snadno setkat, jak to chodí u těch větších ptáků a jak se co má procedurálně dělat se jen tak někdo nedozví .
První můj námět by mohl být: jaký je rozdíl mezi "no speed limit" a "no speed restriction" u pražského APP ...........)
Předem se těším na nová pokračování |
| |
|
| | | | Speed limit 20. 3. 2003 / 08:34 | |
| | To Vláďa: no speed limit a no speed restriction je totéž, akorát jinak řečeno. Právě ohledně rychlostí se ve světě můžeš setkat s největší možnou rozdílností frazeologie, takže je to možná někdy matoucí. Spíš je rozdíl mezi "no speed limit" a "keep high speed", i když se to na první pohled nezdá. V případě jedna můžeš letět jak chceš rychle, i třeba pomalu, netýkají se tě rychlostní omezení (třeba po FL100 anebo uvnitř kružnice o poloměru 28NM se středem VOR OKL), v případě dvě to musíš natvrdo kalit, protože se za tebou může někdo tlačit. |
| |
|
| | | Re: Další případné články od A. J. Scandalla 19. 3. 2003 / 08:59 | |
| | Jen bych chtěl říct, že by bylo zbytečné přepisovat tady něco, co už bylo napsáno (IFR). O tom, jak se lítá, je dobře popsáno v předpise 8168 - Provozní postupy. Pak existuje kniha učebnice pilota a spousta jiných. Myslím, že pokud by chtěl A. J. Scandall něco psát o IFR lítání, tak bude muset hodně dlouho psát. Vznikne totiž podle mne spousta nových dotazů proč, jak atd. V podstatě by tady vznikla škola pro piloty.
Že napsal opravdu pěkný návod na FMC, za to mu moc díky, protože to se nedá jen naučit napoprvé, to se musí dlouho dělat prakticky. To nejsou moje slova, jsou od zkušených pilotů.
Ono totiž pak bude muset vysvětlovat spoustu termínů, viz jeden dotaz přede mnou a zapadl by hodně hluboko. Takže bych spíš byl pro, aby se s pouštěním do obecné teorie lítání šlo poněkud opatrněji. I já mám spoustu dotazů, ale 2k2-ce je jedno, jestli stoupu na plný výkon jen do 6000 ft, pak se plazím X majlí v této výšce a pak teprve mne pustí ATC do vyšší hladiny (kde jsou protihlukové postupy?). V reálu se lítá trošku jinak a psát, jak se to má, když to nejde, je škoda jeho práce. Ostatně to sám v hodnocení DF psal, ne vše tam funguje jako v reálu.
A jestli chce někdo lítat s velkými éry IFR, tak by to měl nejdříve umět s malými. Autopilota zapne do polohy ON i malé dítě, když mu to řeknete. Ale umět nalítnout maják, letět podle něj v daném kurzu s bočním větrem, lítat vyčkávací obrazec tam, kde mne ATC nechá vyčkávat, atd., to je lítání. Navíc lítat s letadlem a nevědět jak je možné, že se vznese a proč, pokládám za pošetilost (aerodynamika).
Takže pro A.J.Scandalla ještě jednou díky za FMC i jeho názory, jichž si vážím jako od všech pilotů, ale ať se nedostane díky své ochotě do pěkné bryndy. |
| |
|
| | | | Re: Re: Další případné články od A. J. Scandalla 19. 3. 2003 / 12:17 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Další případné články od A. J. Scandalla 19. 3. 2003 / 21:29 | |
| | No to je perfektní, jasně a krásně vysvětlený ILS přiblížení.... díky za odkaz. |
| |
|
| | | | Re: Re: Další případné články od A. J. Scandalla 20. 3. 2003 / 08:41 | A.J.Scandall |
| | Dík za reakci (vážně), ale trochu si rejpnu. V takovym Londýně je naprosto běžný, že dostoupeš initial clearance altitude, která je zrovna těch 6000ft (a zároveň je to převodní výška), v nich někdy i dost dlouho letíš a pak tě teprv pustěj vejš... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Další případné články od A. J. Scandalla 20. 3. 2003 / 09:36 | |
| | No já to myslel spíš obecně. Stalo se mi to v LKPR a při příletu např. do Insbrucku, tam to asi znáš, a přilítával jsem od západu a ATC mne hnalo do hor a když jsem letěl podle STAR tak se na me ATC vybodlo, at si letím VFR. Je spousta dalších takových případů. Navíc ne všichni mají možnost mít "Džepíka" a tak lítat podle SID, STAR. Vysvětlovat, jak se nalítne hold atd., atd. Víš sám, když jsi začínal, kolik jsi toho musel našrotit, aby jsi se ve všem orientoval, jak číst přibližovačky atd. Nechci tě v tom nijak zrazovat a nijak křivdit těm, co se to chtějí naučit,ale na sepsání lítání IFR, je toho dost. Pokud do toho půjdeš, tak samozřejmně se taky na to podívám a budu ti moc držet palce na dlouhou výdrž. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Další případné články od A. J. Scandalla 24. 3. 2003 / 23:51 | |
| | a nemohol by si urobit nejaky komplet popis letu kde je to dost zaujimave a kde je dost rusno?
t.j. komplet postup. stylom pridem do kabiny, otvorim dvere na cocpite, potom sii zavesim sako na vesiak atd...
Napriklad by ma dost zaujimalo priblizenie na Madeire, atd, atd... |
| |
|
|