|  |  | Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 07:34 | |
|  | Prosím, prosím, mohl by mi někdo znalý vysvětlit funkci Spínače palivového čerpadla? Na obrázcích mám dva z DHC8-Q311. Zajímalo by mně, zda se zapínají před nastartováním motorů nebo až po, kdy se vypínají, vzhledem k tomu že jsou třípolohové (z nichž dolní je OFF), tak do jakých poloh apod.
Nebo druhá možnost jestli někdo neví odkud by se dal stáhnout podrobný manuál k DHC8-Q300 i třeba ke skutečnému letadlu. Už bych si ho přečetl.
Předem děkuji za jakoukoli věcnou odpověď. 
|
| |
|
 |  |  | Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 10:24 | |
|  | Tak jsem prolezl internet a jsem o něco moudřejší.
První věta ze Vztlaku:
"Palivové čerpadlo automaticky upravuje hustotu směsi v závislosti na výšce a během stoupání i klesání, takže pilotovi ubyla jedna starost v nejnáročnějších fázích letu. Za cestovního letu v přeletové hladině lze nastavit optimálně bohatou směs pro dosažení co nejvyšší rychlosti. Pokud chceme dolétnout co nejdále, nastavíme naopak směs chudou (20° C, “lean of peak”) a je dosahováno nejnižší spotřeby paliva."
Mi zhruba osvětlila čeho by se to mohlo týkat.
A potom jsem rozluštil ty tři polohy.
T1 - je asi turbina prvního motoru (obdobně druhý motor je T2)
AUX - auxiliary - zřejmě nějaký pomocný doplňkový režim
OFF - vypnutí
Ale do jakého režimu to kdy zapnout mi pořád uniká. Pomůže mi s tím prosím někdo?
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 10:47 | |
|  | Můžu se zeptat jaký ho Dashe máš, jako jestli komerční nebo free... Děkuji |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 10:52 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 11:39 | |
|  | ja to sice nemam , ale takveto funkce vetsinou u free modelu nedelaji nic ,neboli jsou DUMMY, vypinac zapnes nebo vypnes , ale pro let je to vetsinou uplne jedno nic se nezmneni, nevim konkretne u tohodle letadla ,ale free prumner je obecne omezen na takoveto lepsi funkce. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 12:07 | |
|  | Když jsem u tohoto modelu objevil pushback, gpws a taky fuelstat, který počítá spotřebované palivo, průtok, zbývající čas a to v librách, galonech, litrech a taky hodiny s flight timem a možností nastavení, tak jsem začal prozkoumávat ostatní tlačítka atd. Pořád u něj objevuju něco nového.
Třeba je tento model ta vyjímka, co potvrzuje pravidlo. Proto mně zajímala především funkce palivového čerpedla, případně jestli něco podobného není třeba u ATR.
Tuším, že jsem blízko, proto budu tohle zařízení o víkendu testovat. |
| |
|
 |  |  | Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 15:11 | |
|  | No, nejsem sice odborník ( narozdíl od klasiky českého filmu :... máš štěstí, na toto jsem odborník .....), ale trochu s Dash8 poletuju, takže podle mně :
1. To T1 a T2 neznamená turbína, ale Tank1 a Tank2( nádrže levá a pravá )
2. Aux - znamená, že se jedná o záložní čerpadlo (elektrické) příslušné nádrže
Dash8 má (si myslím, protože z manálu jsem to nevyčetl ) jako jiná větší turbovrtulová letadla na každý motor dvě čerpadla. První je poháněno mechanicky přímo od motoru (hlavní), druhé je elektrické (záložní-aux). Hlavní čerpadlo automaticky běží spolu s motorem, záložní čerpadlo se používá tehdy, dojde-li k poklesu tlaku v palivovém potrubí ( při poruše hlavního čerpadla ), nebo při přečerpávání paliva z jedné nádrže do druhé. To pak zapneš čerpadlo příslušející nádrži ze které chceš čerpat, otevřeš oba ventily VALVE (ty dva černé čtverečky nad oběma přepínači)a přepneš přepínač TRANSFER ( přepínač mezi černými čtverečky ) doleva, nebo doprava, podle toho, do které nádrže chceš čerpat. Pak už jenom kontroluješ na ukazatelích množství paliva jak se palivo přemísťuje z jedné nádrže do druhé.
Chtěl jsem ti poslat něco málo k DASH8 do e-mailu, ale má to 7 MB a nějak to nechce projít.
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 16:32 | |
|  | Díky moc. Pokud jsem to dobře pochopil, tak k normálnímu letu, bych měl zapnout ty spínače do polohy T1 a T2? A AUX zapínat pouze při poruše hlavního nebo při přečerpávání?
Tak v tom případě je ten model trošku méně propracovaný, protože se dají motory nahodit a motory běží i když jsou tyto spínače v poloze OFF.
Ale to nevadí, mě se stejně líbí. 
PS: Poslal jsem Ti maila. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 21:24 | |
|  | Vše vyřešeno. Po dotazu na tvůrce tohoto modelu mi bylo odpovězeno, že tyto gauges nemají žádnou funkci. Dali je tam pouze aby zaplnili místo na panelu.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 10. 8. 2006 / 21:53 | |
|  | Ne, ty se zapínají jenom v případě poruchy hlavních čerpadel, nebo při přečerpávání. Ten vypínač je dvoupolohový.
T1 AUX (T2 AUX) - záložní čerpadlo nádrže1(nádrže 2)- zapnuto
OFF - záložní čerpadlo nádrže zapnuto
PS: U Dash8 od PSS to funguje. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 11. 8. 2006 / 07:20 | |
|  | Ještě bych měl dva upřesňující dotazy.
Je ten model od PSS hodně náročný na FPS? Ve srovnání třeba s PMDG737.
Dokáže brát v autopilotovi defaultní plán nebo se to musí nahrát či naládovat do FMSky? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 11. 8. 2006 / 09:29 | |
|  | 1. Na FPS je určitě méně náročny než PMDG, také nemá tak dokonalý VC kokpit.
2. Načítání default plánů jsem nezkoušel, já v tomto letadle skoro FMS nepoužívám protože je škoda ošidit se s tímto strojem o klasickou pilotáž a když už, tak ji naláduju ručně. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spínač palivového čerpadla 11. 8. 2006 / 09:35 | |
|  | | |
|
|