| ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FS X: První dojmy, hlavně co se týká vnitřností 10. 8. 2006 / 09:34 | |
| ![](img/nic.gif) | Tak už pomaru pářu vnitřnosti dema FSX a z některých věcí jsem nadšen, z jiných zklamán, ale dalo se to čekat. Zatím jsem testoval kompatibilitu scenerií a zde jsou výsledky
1) GMAXové 3D objekty - zdá se že zde kompatibilita zůstala téměř stoprocentně zachována včetně animací, všiml jsem si pouze dvou menších omezení
- objekty které nemají v gmaxu v materiálu nadefinovanou texturu, ale jen barvu se zobrazí černě
- byla zrušena podpora 32 bit BMP. DXT1 i DXT3 zůstaly zachovány a zobrazují se korektně
(testováno na LKPR 2004)
2) SCASMové 3D objekty - kupodivu MS zachoval i nadále zpětnou kompatibilitu, ovšem je to obrovská olověná koule přidělaná k noze, stačí jeden jediný SCASMOvý objekt na obrazovce a FPS se propadne o obrovský kus
3) AFD data fungují zdá se stoprocentně, jen to vypadá, že budou obsahovat další nové informace a že AFCADu tedy odzvonilo definitivně
4) Co se dalo očekávat je, že nefunguje technologie VPT. Nejpravděpodobněji se MS konečně i v tomto směru odklonil od BGLC kódu a přešel na XML, ale na tuhle otázku pravděpodobně dá odpověď až Profi verze simulátoru co bude obsahovat SDK.
5) Co je ovšem velkým překvapením je změna struktury landclassu. Ortofoto i landclassová data jsou celá kompilovaná do obrovských BGLek a nepodařilo se mi rozchodit ani ortofoto ani jiná landclassová data v ČR. Nevím zdali to přisuzovat omezení dema, nebo zdali se natolik změnila technologie, že daná BGL jsou nekompatibilní. Tomuto tématu se budu věnovat trošku blíže v nejbližších dnech.
6) MESHe fungují bez problémů.
Dálší dojmy:
- vývojáři zcela jiste ocení, že reindexace scenerii se provádi při jejich přidávání, nikoliv restartem celé FS
- rapidně se zvýšila stabilita, FS hlavně nyní ignoruje vadná BGL a nepadá na nich, totéž se týka chybějících textur
- autogenové linie jsou stále ještě definovány v jednom textovém souboru, avšak narozdíl od dřívějšího číselného indexování mají také vlastní GUID, což umožní autorům scenérií definovat si neomezeně vlastní silnice lemované vlastními objekty
- letadla tvoří stejnou třídu objektů jako autogenová autíčka, lodičky, vláčky, AI letadla a pod, ve výsledku to tedy vypadá že s tím půjdou dělat poměrně dost obecná kouzla
No a večer až se vrátím z práce tak se pokusím rozchodit AI traffic, data z FS9 a taky se podívám jak moc se chytá/nechytá FSUIPC ![](images/smile/06.gif) |
| |
|