| | | GA737- 400 FMC 12. 3. 2003 / 10:13 | Roman |
| | Může mi někdo sdělit, kdy se má správně aktivovat V-NAV? Četl jsem už hromadu návodů a pokaždé je to jinak. Když jej chci aktivovat cca v 1500 AGL, nejde to a při aktivaci např. ve FL150 mi na MPC naskočí zpět rychlost 110, která je tam defaultně fixnutá při zahájení simulace. Díky. |
| |
|
| | | Re: GA737- 400 FMC 12. 3. 2003 / 10:22 | |
| | Tak to máš chybu v FMC. Musíš mít vše v FMC a pak se ti VNAV zapne podle potřeby.
"Chybu" v FMC poznáš na poslení straně, kdy nastavuješ rychlosti na take off ( V1, Vr, V2) tak pod čarou se ti zobrazí, co ti "chybí".
A trať se ti zobrazí na displeji? |
| |
|
| | | | Re: Re: GA737- 400 FMC 12. 3. 2003 / 18:23 | Jenyk |
| | VNAV zapinam po zasunuti klapek. A doufam, ze nejen ja |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: GA737- 400 FMC pro Navyka 12. 3. 2003 / 19:13 | Roman |
| | No a to mi právě nejde. Mám dodrženy všechny procedury, vše na MPC přednastaveno, jak má být a když se po LNAV, které funguje bezproblémově snažím zapnout VNAV, tak mi pouze problikne na EADI a tím to končí. Jednou se mi podařilo jej aktivovat, přitom se zaaretovala nastavená rychlost 250 na MPC avšak po překročení 10.000 se nedělo nic. FMC by snad měl dále zrychlovat? A nastavenou let. hladinu a zároveň bod T/C, v tomto případě FL120 to ignorovalo a stoupalo dále. Kurňa co je blbě? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: GA737- 400 FMC ........sorry pro Jenyka 12. 3. 2003 / 19:14 | Roman |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: GA737- 400 FMC pro Navyka 13. 3. 2003 / 13:43 | |
| | Tak zkus na MCP panelu taky nastavit FL120. Ten má větší sílu pro autopilota. Neměl by ho pusti výš.
VNAV se opravdu zapíná až po zasunutí klapek.
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: GA737- 400 FMC pro Navyka 15. 3. 2003 / 16:05 | Jenyk |
| | Chyba muze byt i v tom, ze mas malo vykonny PC, ktery proste "nestiha". Ja mel taky problem, ze misto do FL330 mi masinka nastoupala treba az do FL355, nez se srovnala a zacala zas klesat do FL330. PC proste nestihal. Pak sem pri nove instalaci DF zadal instalaci soft, tzn. slow PC a bylo po problemu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: GA737- 400 FMC pro Navyka 15. 3. 2003 / 17:03 | spirit |
| | Na videu k GA737-400SE pilot po startu z letiště Stanted zapíná LNAV a po chvilce i VNAV ještě před zasunutím klapek z polohy 5 na 1! A zhruba po prostoupání výšky 400ft nad letištěm. Zřejmě záleží na postupech toho či onoho pilota... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: GA737- 400 FMC pro Navyka 15. 3. 2003 / 21:46 | A.J.Scandall |
| | To je právě to, Boeing stanovil jenom takový hrubý rysy, jak se 737 lítat, a provozovatelé si to v průběhu těch 35ti let od zavedení 737-100 upravovali sami. Nemluvim o tom, že každej provozovatel má éro jinak "napinovaný" a doladěný, takže snad nelze najít dvě společnosti se stejnýma postupama. Stačí srovnat Fischera a ČSA... To Airbus na to jde jinak (ostatně Boeing u novějších modelů taky), a to tak, že omezuje roztříštěnost vybavení i postupů. Má to něco do sebe. Jinak dle mýho názoru by šel VNAV principiálně připnout i dřív, ale asi zas ne před N1 (redukcí tahu na stoupací režim), tj. u postupu ICAO "A" ve výšce 1500ft nad letištěm |
| |
|
|