| | | A -320Pro & MCDU 4. 3. 2003 / 15:04 | |
| | Kdyz chci naprogramovat MCDU(FMC) u 320ky napise mi to "unable CRZ FL"..
FL,ZFW a palivo mam nastaveno v poradku...nevite nekdo co stim? |
| |
|
| | | Re: A -320Pro & MCDU 4. 3. 2003 / 15:37 | |
| | Jestli se nepletu a FMC je stejné jako u B737, tak pod cudlikem CRZ by jsi to měl najit. Jinak pokud mi někdy FMC nechtěl něco zchroupnout, tak jsem šel postupně od INI, TAKEOFF, atd. On si ji totiž spočítá sám, ale ty mu ji musíš potvrdit, tak jako se potvrdí klapky na start.
Jinak je na to přesný postup, v jakém pořadí tam vše nabouchat, aby jsi nic nezapomněl. Pokud to děláš nahodile, tak se to lehce stane. |
| |
|
| | | | Re: Re: A -320Pro & MCDU 4. 3. 2003 / 16:21 | |
| | FMC je jiné než u DF737 a problém je v tom, že FL je po spuštění FMC defaultně nastavena na FL310 a tato chyba naskakuje pravidelně cca po 30sec v případě, že zadáš trasu, která je příliš krátká. Tj. by se do nastavené FL (310) letadlo za tu chvíli nestihlo dostat. Takže jednoduše hned na první stránce (INIT) zadej nějakou nízkou FL a teprve po naprogramování celé trasy zadej FL (ale musí být odpovídající!). Např. LKTB/LKPR max okolo FL150. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A -320Pro & MCDU 4. 3. 2003 / 17:38 | |
| | to neni tak uplne pravda....
protoze jsem zadal trasu
LTBA(Istambul)-LKPR
Ale skusil jsem v load manageru "vyprazdnit)letadlo na minimum a pote jsem zadal do MCDU nejnizsi hodnutu ZWF a bylo to v pohode... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: A -320Pro & MCDU 4. 3. 2003 / 18:38 | |
| | To je pravda, hmotnost letadla je samozřejmě parametr, který má na toto taky vliv. Když stiskneš po naprogramování FMC tlačítko PROG, tak na displeji uvidíš tři FL, vlevo tebou nastavenou, uprostřed optimální a vpravo maximální dosažitelnou. Pokud je nastavena vyšší, než maximálně dosažitelná, tak se chybová hláška "unable CRZ FL" objeví taky. Mě se v této souvislosti zatím neobjevila, protože létám většinou jen ktatší trasy, tak do 2 hodin letu a paliva mám nastaveno maximálně 50/0/50% a ZFW 67.000 (létám spíš A321). Tam potom maximální dosažitelná FL je myslím přes FL350. A tak vysokou nenastavuji. Proto mě tento důvod nenapadl, spíš mi tato hláška vyskakuje v souvislosti s krátkými trasami. Mimochodem, během letu se postupně s ubýváním paliva zvyšuje optimální i maximální FL (zjistíš tlačítkem PROG) a můžeš průběžně stoupat na optimální FL. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A -320Pro & MCDU 4. 3. 2003 / 19:25 | |
| | Ok..dekuju... ) |
| |
|
|