FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
oktany Jeden příspěvek | Celý strom
oktany   12. 7. 2006 / 14:02
majky
kolko oktanovy je letecky benzin?ja tak viem ze cca 110 a ze raketove palivo ma cca 150 oktanov?mam dobre info?
 

Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:13
MaPa   
To je nějaký divný. Oktanový čislo vyjadřuje podobnost paliva s referenčním palivem tvořeným přednou dávkou izooktanu. Takovej Natural 95 tedy odpovídá referenčnímu palivu s obsahem 95% izooktanu. Nedokážu si nějak představit referenční palivo, který by mělo víc jak 100% tohohle sajrajtu.
 

Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:17
Eidi   
Oktanový číslo je poměr mezi Trimetylpentanem 2,2,4 a Heptanem, pro ty, kteří nevědí co oktanové číslo znamená
 

Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:21
Tragédie v JRD
pozor, vypadlo Ti dulezite slovo "teoreticke" ..

takze napr. natural odpovídá směsi, která by měla poměr mezi isooktanem a heptanem 95:1.
 

Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:29
MaPa   
Jo ten izooktan umíš popsat po novu docela obstojně
 

Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 15:45
Fabo™   
A ja som si myslel že budem amť cez prázdniny od chémie pokoj )
 

Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:36
MaPa   
Sakra, sem se seknul, tohle sem našel na netu:
"Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100. Takové palivo je pak ještě odolnější proti samozápalu než čistý izooktan."
Ale jak to pak dál měřej sem nezjistil.

Ještě tam stojí tohle:
Oktanová čísla některých paliv
Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle nejméně 91
Letecký benzín: 87 – 107
Závodní benzín: 95 – 130
Benzín používaný ve Formuli 1: 95 – 102 (stanoveno pravidly)
LPG: okolo 110
 

Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:41
Eidi   
LOL, to si děláš srandu!? Bych se chtěl projet teda v nějakym DTMku, tam se podle mě určo dává 130oktanový béňo... A letadle nepoužívaj vysokooktanovej benzín proč?
 

Re: Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:59
Tragédie v JRD
a k cemu by ho pouzivali? ono neznamena cim vyssi tim lepsi ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 15:28
Eidi   
Jo? Aha!
 

Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:19
Tragédie v JRD
ten letecky benzin urcite nema 110 .))) ono naopak, ma docela malo oktanu ..

jinak, napr. starsi olovo ma 78 oktanu, do ULLek se leje bezne obycejny natural (95) a do vetsiny pistovych letadel se lije avgas 100 (jak cislo napvoida, 100 oktanu)
 

Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 15:01
kuma   
...se do vivata leje taky bleifrei (=načůral 95), je to schválený výrobcem motoru, tedy žádná černota.

Letadla obvykle mají předepsané nejnižší oktanové číslo (např. Walter mikron 75 okt.) a co do toho leješ je fuk, když ti neklepou ventily. Důležité je spíše rozlišení "letecký benzín" (např. LB78) a automobilový benzin (např. Natural 95) - a to protože letecké benziny mají mnohem přísnější normu, tedy lepší standardizaci, menší pravděpodobnost "cinknutí" řepkovým olejem a fujtajbly ze špinavýách trubek - což jak každý chápe je důležité, páč když zakoktá vstřikování u auta o nic nejde, ale u letadla... Takže to schválení výrobcem motoru musí člověk brát s rezervou, někteří zavilí majitelé letadel (AeČR) nedovolují do svých letadel lít jiný než letecký benzín - mimo jiné i z důvodů pojištění pro případ havárie zapříčiněné vynecháním motoru. Není to jednoduché...
 

Re: oktany   12. 7. 2006 / 14:58
MaPa   
Tady můžeš zkoumat, co se kam leje http://www.shell.com/home/Framework?siteId=aviation-en&FC2=/aviation-en/html/iwgen/productservice/aviationfuels/detail/zzz_lhn.html&FC3=/aviation-en/html/iwgen/productservice/aviationfuels/detail/dir_aviation_fuels_detailed_18011600.html
 

Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 15:03
kuma   
No to je fakt zajímavý, dík za odkaz
 

Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 17:07
tonde   
já vím například o jednom mercedesu, který jezdí na Jet A1 Bližší prozradit nemohu, byl bych zastřelen
 

Re: Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 17:09
kuma   
Cha, nic nového, náš aeroklubový Zetor 50 dlouho a dlouho jezdil na Jet A1, kterého nám v rámci delimitace po převratu v nádrži po Air Specialu nechali asi 600 litrů... A jek jezdí, to není traktor, to je formule!
 

Re: Re: Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 17:55
Tragédie v JRD
kdysi kdesi byl na planes.cz clanek o tom, jak nalili jakys avgas ci co do skodovenky ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 20:49
Fabo™   
A roztavila sa im ta serepeticka na veku motora )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oktany   12. 7. 2006 / 23:12
Fish Rybkowitz
udajne neco podobneho se stalo za hluboke totality... na severni morave tlupa vesnickych pubosu ukradla par litru paliva z letiste a napumpovala do pincku.... pote co zacal motor pri chodu svitit(nutno dodat ze to muselo mit slusnej odpich) soupli fechtly pod pumpu... je jasne ze to skoncilo tak ze pisty se pritavili k valcum...

za pravdivost nerucim mam to ze zdroje "jedna pani povidala"
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ