| | | Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 19:09 | |
| | Řítíme se na Dubaj |
| |
|
| | | Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 20:36 | |
| | To z vás měli tamější řídící asi takové menší letní vánoce, co? |
| |
|
| | | | Re: Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 21:16 | |
| | V Káhire maj C1 skúšku, tak si aspoň nemusia lámať hlavu s trafficom ) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 21:23 | |
| | my ale letěli daleko dřív, než tam zkouška začala a přišlo mi, že tam tu zkoušku nemá nikdo.. |
| |
|
| | | Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 21:03 | |
| | No tak jsem se dořítil seklo se to zrovna kdyz jsem klesal a míjel FL100 . Tak sem dám alespon nejake obrazky. |
| |
|
| | | | Re: Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 21:27 | |
| | Taky dodám tři fotky. |
| |
|
| | | Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 21:51 | |
| | A už jsme tam. Škoda,že to Berimu spadlo |
| |
|
| | | | Re: Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 22:06 | |
| | a stal ses šťastným výhercem BHA trička.. nakonec to nebyl zas tak spatnej event! az na ty ridici.... HRUZA Emirates Center |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 25. 6. 2006 / 09:53 | |
| | Jo jo - tričko mně udělalo velkou radost.S tím provozem nad Emiráty - no oni měli nedávno velký event a podle jmen řídících jsem je začal podezřívat,že si půjčují lidi z Evropy hlavně z Francie.Na druhou stranu to trochu "rozhodili" s tou "bezILSovou rwy 30R",když měli 30L volnou a pak začal zmatek s křižováním rwy.Je pravda to ,co po akci řekl Mates - to o té nové frazeologii,kterou dal na stránky české divize.Ona totiž v mnoha případech urychluje rozhovor mezi ATC a piloty a toho bylo zrovna v Cairo zapotřebí jako sůl.O té změně SQ kódů nemá cenu psát,to se stává,když se narychlo vytváří nové posty řídících a oni si ty původní kódy mezi sebou nepředají.No a na závěr ta naše stará známá bolístka a tou je to nešťastné si skákání do hlášení.Podle mojí čistě osobní logiky ( nemusí to být pravda ve skuteřnosti!) řadím důležitost hlášení: mašina,která se usadila v ILS a chce přistát,pak mašina,která už pojíždí a nebo je už na vyčkávacím bodu,dále mašina,která je po vytlačení a žádá taxi a na závěr mašina,která žádá letové povolení.Nic se nestane,když poslední jmenovaná počká až ATC vydá příkazy těm " kteří už jsou v nějaké akci".
Jinak se mi akce moc líbila a bylo vidět,že byť s různě výkonnými stroji - když to piloti umí ( výška letu pro nejlepší rychlost letu ) tak jsme dorazili bez velkých rozestupů |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 25. 6. 2006 / 12:37 | |
| | ale no tak Gustave ... jak to rozhodili tim, ze pouzili ne-ILS drahu ? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 25. 6. 2006 / 12:45 | |
| | To máš pravdu, tým by to nerozhodili nijak. Tá dráha má ILS, problém bol v tom, že oficiálna frekvencia ILS tej dráhy je 110,9 no po naladení to chytilo LLZ opačnej strany a frekvencia na ktorej to chodilo bola 109,5. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 25. 6. 2006 / 12:53 | |
| | aha .. tak tohle uz jiste rozhozeni prinest muze .) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 25. 6. 2006 / 13:10 | |
| | hlavne ze X krat jsem slysel jak piloti zadali informaci o frekvenci a pak hromadne prechazeli na vizualni priblizeni |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Hurá na Dubaj 25. 6. 2006 / 13:11 | |
| | Máš spoustu pravdy a jsem rád, že tu přiznáváš naše chyby, i když si je třeba nedělal (nevím o tom, že bys někomu skočil do řeči - ty seš takovej pilot kliďas, co čeká ) Na tom skákání se podepíše víc věcí. Předně si myslím, že při tak "hustém provozu" by se pro povolení měla zřídit pozice GND. I třeba za cenu absence TWR, kterou převezme APP. Pak je to to, co už nám říkal Matej - poslouchat okolní komunikaci. Není možné vstoupit do vysílání, pokud právě řídící po někom něco chce a ten mu to ještě nepotvrdil. Další chybou je, že ten co má potvrzovat, má dost velkou prodlevu a tím dává příležitost někomu tam skočit, kdo už to ticho prostě nevydrží. Pak je to samozřejmě trochu i chyba řídícího. Měl by o všech vědět a sám odbavit piloty podle priority. Pokud to opravdu má pod palcem, nestane se, že by se mu musel někdo připomínat a o něco žádat, on prostě postupně jednoho po druhým "zaúkoluje" a jen vyčká potvrzení a jde k dalšímu. S tím teda asi i souvisí nenarušovat tuhle jeho logiku a nežádat o vektorování na dráhu ze vzdálenosti 50nM od letiště s 10 letadly před sebou...
Ale měl bych taky něco k řídícím - obecně. Týká se to i těch českých a to i včetně profíků. Možná to je moje pracovní deformace - já s lidským hlasem pracuju, nahrávám a upravuju. Proto vím, že třeba moderovat v televizi, rádiu, namlouvat nějakou reklamu nebo čtený text prostě nemůže kdokoli. Ti co to dělají mají aspoň trochu školený hlas, ne-li přímo vystudované herectví. Běžnýmu smrtelníkovi to nepříjde, když něco někde z rádia slyší, ale oni fakt hodně musejí všechny písmenka přehánět a hodně artikulovat. Pak je všemu dobře rozumět. Dobrý srovnání je, když třeba nějakou reklamu namluví sám majitel firmy/cestovky apod., to je peklo. Huhlá, mumlá a celá intonace je divná. Zkuste si kdokoli nahrát na mikrofon třeba číslovku 900 a vsadím se, že vám z toho "vypadnou" všechny "t", takže pak uslyšíte devěce. Při prohnání takovýho slova Teamspeakem už není problém zaslechnou "dvěvěci" nebo dokonce "dvěstě". Nesnažím se tu pouštět nějaký moudra, já sám školený hlas nemám. Ale řídící je tak něco jako moderátor a na jeho projevu často visí i lidské životy. Proto bych všechny ATC při takových "megaakcích", kdy je na frekvenci plno, poprosil - neskládejte testy z rychlomluvy, nehrajte si na americký akční film, kde řídící žvejká a mele jednu zprávu za druhou a u toho si hraje s tenisákem. Zkuste volačky, důležitá čísla a písmena zdůraznit, proložit, změnit hlas. Pořádně odartikulovat. Bude vás to stát maximálně vteřinu času navíc, ale oproti totálnímu zastavení - způsobeným frází "say again" - je to úspora jako prase a celkově se plynulost a čistota komunikace zlepší. |
| |
|
| | | Re: Hurá na Dubaj 24. 6. 2006 / 22:15 | |
| | Jo byl to pěknej let až na par věcí... (belgičan) tak tady jsou taky nějaky ty screeny |
| |
|
|