FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 1. 2025, svátek má Vilma Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mountfield lety Jeden příspěvek | Celý strom
Mountfield lety   20. 6. 2006 / 10:46
OK-EUU46   
Pokud si nekdo vsimate, v soucasne dobe letaji po CR 3 letouny, ktere vlecou reklamni transparenty na Mountfield. Leckdy je vidim JASNE pod 300 AGL. Myslite, ze na to muzou miti vyjimku, nebo to delaj na cerno? Pokusim se nekdy vyfotit. Letaji tam u nas docela casto..
 

Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:05
bumper   
vyfoceno v patek nad LKCM

5773 B / 500 x 317 / transparent.jpg
 

Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:29
Kobos   
presne tenkle stroj sem videl unas litat uz nekolikrat vetsinou v nedeli dal si par kolecek nad mnesteckem a odletel smnerem na Boskovice.Jednou byl dost silnej vitr ze to snim pekne mavalo ze sem myslel ze se "vyboura"
 

Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:34
memorex
by mě teda zajímal oco to bude za GPS.....tam budou jen trasy jak se dostat k nejbližším Mountfieldum nebo se mýlím??
 

Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:44
Zouzman Air
Žádnej palubí kompiuter to teda neni )

http://www.garmin.com/products/etrexLegend/#
 

Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:46
Tragédie v JRD
Garmini Legend.... uz ponekud vybehovy typ, ale nekam na kolo nebo tak docela pohodicka.. je tam i osekana (aby se vesla do pameti) turist mapa cesky republiky s tim, ze se da pouzivat i plna verze - ale tam uz musis vybirat co si nahrajes.
 

Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:50
anatolij   
Garmin eTrex Legend a ty Mountfieldy tam vyznačené jsou
Známý si koupil nejlevnější kolo za nějaké 4 litry, prodal za 2, k tomu přikoupíš jejich mapu (MapSource) za 1400Kč (jinak se myslím prodává za 3000). Takže máš gpsku s legální mapou za 3500Kč, jinak by tě to přišlo zhruba na 9 litrů. Do neznámého terénu je to pro turisty, cyklisty i motoristy vcelku užitečná věc. Používá to krom jiného jako tachometr do auta, palubní mu nefunguje
 

Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:51
Tragédie v JRD
chichi .)) aby se pak nedivil co mu to bude ukazovat .))) nedavno mi GPSka ukazovala (kdyz jsem stal pred barakem) ze mam rychlost asi 350 km/h a jedu (letim?) z norimberku nekam na stutgart .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   21. 6. 2006 / 06:39
PjSky   
nestezuju si. Jen se mohli zmoct a dat barevnou verzi, v terenu neni cas resit co je silnice a co vrstevnice sem tam pak v lese hledam nejakou cesticku, co tam neni atp... s kolem.

btw. asi tyden zpet mi letel na barakem ULL a letel zjevne pod 300m. Hruby odhad 50m nad silnici. Krasne sem si precetl registraci a vazne sem premyslel, co je to za ptaka! Ze by mistni? ovsem moc hluku nenadelal, a pokud sel na pristani do pole za barakem..? zadne letiste krome Ruzyne nebo pak az LKBU tady nemame.
 

Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:35
Mandak (OK-LUK)
No jak si to myslel na černo? Jako to že lítají pod 300m AGL, nebo jestli mají povolení pro letecké práce
 

Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 11:37
OK-EUU46   
Jestli muzou letat niz nez 300 AGL.Docela delaj randal nad nasi vesnici. Podle me se to casem lidem prestane libit...
 

Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 12:42
bumper   
a budou ho sestrelovat sak to nebude litat vecne, ne ? Cim vetsi kraval, tim vic lidi vyleze a podiva se co to leti a co ma napsano na tom prosteradle
 

Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 12:51
OK-EUU46   
No toje teda pravda, a myslite,ze teda je mozne ze by mohli pod 300m? Nebo na to kaslou?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 13:34
Pips   
Ale proc by nemohli pod 300m? V predpisech jsem tusim zahledl minimalni vysku letu 150m nad terenem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 13:44
D@li
Ale ne nad obydlenou zástavbou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 13:46
Pips   
No to ne, ale v puvodnim prispevku nic o letu nad obydlenou zastavbou neni.Tam je to minimalne 300m nad nejvyssi prekazkou v okruhu 600m.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 13:52
D@li
Ale o něco níže se píše, že dělají randál nad jejich vesnicí. Ono taky létat s transparentem nad polem nemá moc velký význam .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 14:34
OK-EUU46   
Tak ja jsem vzdycky zil v presvedceni, ze zadne letadlo krome ULL nesmi pod 300m nad terenem. Existuji samozrejme vyjimky pro urcite oblasti a aerokluby, kde se smi nize pri nacviku nouzoveho pristani v terenu.
Muzete tedy prosim nekdo osvetlit , jak je to u VFR s vyskovymi limity. A jak koneckoncu u ULL. Dekujem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 14:44
Lowmick   
Existuji samozrejme vyjimky pro urcite oblasti a aerokluby, kde se smi nize pri nacviku nouzoveho pristani v terenu. Spis bych rek ze existuji mista kde se pod tuto vysku nesmi, resp tech je rozhodne min.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 14:58
OK-EUU46   
Ok,ale standatne se tedy muzes pohybovat jak nejnize? V 30m by to uz asi neproslo )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 15:39
Zouzman Air
Snad by vám pomohlo tohle:
59179 B / 600 x 494 / vfrspacecz.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 21:15
kuma   
Nad obydlenými prostory platí, co tu bylo napsáno - 300m nad nejvyšší překážkou v okruhu 600m). Mimo obydlené prostory, pokud vím, není nějakým všeobecným leteckým předpisem nejnižší výška letu nad terénem omezena. Rozdělení vzdušných prostorů - viz výše, v prostorech CTR a ATZ (kolem letišť) je pochopitelně minimum 0 (nula-nadazero), protože tam se přistává. K dispozici zbývá prostor G, kde nejnižší výška letu není nijak stanovena. Pochopitelně je třeba zachovat potřebnou míru bezpečnosti.
Nemýlím-li se, provozní příručka pro létání v aeroklubech (P-1) stanovuje nejnižší výšku letu na 50m nad terenem (mimo výjimky) - ale to si už tak úpřesně nepamatuji (a stydím se za to).
Pro zajímavost ještě - prostory pro nadzvukvý rozhon (např. TSA24, TSA25) nejdou až na zem, ale jen do 100 ft AGL, teoreticky se pod nimi dá podletět přízemním letem do 30m výšky (ale nechtěl bych, aby mi takhle nad zemí nějakej Gripáč rozčís pěšinku )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 21:18
kuma   
Škoda, že není edit...
si to po sobě čtu a už vidím, že jsem se seknul. Výška letu nad terenem (v prostoru G) by měla být ne 50, ale 150m maximálně (mimo výjimky).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 21:19
kuma   
edit-edit... 150m MINIMÁLNĚ (nějak stárnu, omlouvám se)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 21:41
D@li
Ale v prostorách ATZ a CTR není minimum 0. V CTR je minimum taky 150m a v ATZ (což je vlastně prostor "G") taky - vyjma vzletu a přistání - o leteckých pracech nemluvím. A jen tak na okraj - v CTR jsi v prostoru třídy "D" a to znamená, že nestačí být vně oblak jako v "G-čku" ale 300m pod mraky (nebo nad) - z toho vyplývá 150+300=450m minimální výška oblačnosti - jinak zvláštní let VFR
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   21. 6. 2006 / 06:27
Marky Parky   
A ještě je nutné vzpomenout, že v obou případech je tam ještě jeden výškový limit na který se zapomíná - letadlo musí být schopné doplachtit na nějakou plochu použitelnou k nouzovému přistání v případě výpadku motoru - což velmi často je mnohem výš než zmíněnýh 150/300m.
 

Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 19:16
Neo OK AAA
No podle mě si tady nikdo moc z 300m nedělá...toť můj nároz například dnes jsem při těláku viděl něco jako B58 a určitě nebyl vysoko 300m nebo vejš ale to je pouze můj názor
 

Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 19:20
Lowmick   
No on nemusi, jak je videt z toho obrazku rozdeleni prostoru tak muze mit od 150m GND. Jinak je to twin, coz ma dalsi sve vyhody.
 

Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 19:36
Eurostar   
Randál z 337ky je pastava pro uši, nevim jakto že se najdou lidi kterejm se to nelíbí.
ještě lépe když jsou v tandemu na L-200 )
 

Re: Re: Re: Re: Mountfield lety   20. 6. 2006 / 23:26
kuma   
xi, xi, kousek po startu ze 31 v LKCE je pod startujícím érem bordýlek... Tam nemaj pro waltry pochopení a když po startu neuhnem doprava, volaj jako zběsilý (asi pak maj nervózní zákazníci problémy s výkonem či co... )
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ