| | | ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 09:26 | |
| | Prisel jsem na zajimavej problem u ATR od F1. Mozna delam neco spatne, ale venoval jsem se tomu uz nekolik letu a prostoural jsem vsechno co mne napadlo a nic jsem neobjevil, takze sice pocitam s tim, ze mne tady mistni vsevedi klasicky zjebou, jakej jsem looser, ale na druhou stranu, treba na to nekdo prisel... takze:
Letim normalne po zadane trati a od ATC dostanu shortcut - tedy "Dir to...". V takovem pripade proste klasicky v FMC zadam v oddilu LEGS prislusnej bod a umistim ho zcela nahoru a potvrdim. Potud vsechno chodi, jenomze... Logicky by letadlo v takovem pripade melo automaticky pokracovat nejkratsi cestou k tomu zvolenemu bodu v lezimu LNAV, jenomze to ATR neudela a zacne se dost zvlastne "tocit". Zajimave je, ze v levem hornim rohu navigacniho displeje je udaj DTCK (nebo tak nejak - je to proste zlutej kurz ), kterej ukazuje v takovem pripade jiny udaj, nez je primy kurz k prislusnemu bodu. Vetsinou tak o 10-20 stupnu. Osobne mi to pripada, jako kdyby si to FMC nejak pamatovalo tu puvodni cestu, nebo jeste jinak, jako kdyby propojilo virtualni spojnici odletove letiste a ten bod "Dir to..." a snazilo se na tuto virtualni spojnici dostat. Nekolikere vybrani toho bodu v LEGS a opetovne potvrzovani nic neresi.
Takze panove... cim to je a jak to vyresit? Nebo je to normalni funkce FMC u ATR? Podle OM to neni prilis zrejme, takze prosim vase zkusenosti. Jinak pochopitelne ono se to da obejit a nastavit si hruby kurz k danemu bodu a pokracovat v rezimu HDG, ale to mi prijde nesystemove. Takze predem dekuju. |
| |
|
| | | Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 09:52 | |
| | No, jak je to s DCT To nevím ATR od F1 létám hodně, ale jen NONRNAV. Ale myslím, že odchylka od přímého kurzu na zvolený bod je dána vyrušením vlivu větru. Jestli to tak není tak mě opravte.
Jinak RNAV létá TomS, tak ten by mohl vědět. |
| |
|
| | | | Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 09:59 | |
| | Ne, to neni ten problem. Tohle je zalezitost, kdyz se letadlo snazi dostat na jinou trasu, ktera je o par mil bokem.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 10:17 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 10:26 | |
| | Jo diky, vypada to na klasickej problem, kterej se snad vyresi SP3. Bohuzel jsem zjistil, ze jsem pouzival dosud SP2. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 10:27 | |
| | Nene, s SP2 to taky umí ATRko správně Dotyčný co dělal ten rozsáhlý "test" atrka jel pres SP2 a šlapalo mu to normálně.... Kromě vstupů do HOLDu, který zatím umí jenom PSS 777 správně automaticky... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 10:30 | |
| | No tak v tom pripade nechapu kde je problem, protoze mi to dela presne ty chyby, ktere se tam v tom foru popisujou... Chmmm |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 12:10 | |
| | Musim říct že s tímhle problémkem sem se taky potýkal, ale měl sem špatný postup (teď přesně nevim jakej) ale teď to vcelku šlape tak jak má, tak jestli chceš, tak to kdyžtak prokonzultujem přez skype nebo TS až dorazim s práce. Jinak můžu potvrdit, že to šlape jak se SP2 tak SP3. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 14. 6. 2006 / 12:18 | |
| | tak to je opravdu velice divny. Nenapada mne totiz, co bych tam nekde mohl delat spatne, protoze tam v tom FMC proste ani zadne jine moznosti nejsou ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATR Flight1 a problem s "direct to" 15. 6. 2006 / 06:33 | |
| | Já s tím také nemám žádný problém. A jen pro úplnost se to nejmenuje FMC, ale HT1000. |
| |
|
|