| | | Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 14:46 | |
| | Chtěl bych poprosit Ty jenž mají zkušenosti s repaintama na Mi-2 od Nemeth design o několik rad.
1. Problém se zobrazováním "ocasní" textury. Je po načtení éra celá rozmazaná. Až na maximální zoom k vrtulníku se doostří (poslední obrázek) a pak už zůstane ostrá jako zbylé textury. Proč to dělá? Formát textury je stejný jako u ostatních, které ovšem neblbnou.
2. Neumím si poradit se sesazením textur na nádržích. Mají tam být stejně šikmé pruhy jako na bocích vrtulníku. Pomohl by mi s tím prosím někdo? (Pro moje potěšení mi bude stačit repaint s nádržemi v jedné barvě, ale chtěl jsem to zveřejnit i pro ostatní a to bych raději s nádržemi tak jak mají být.)
Díky.
|
| |
|
| | | Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 20:04 | |
| | Pred ulozenim textury odskrtni zaklikavak kterej do textury vlozi mipmapy. Jejich pritomnost generuje tenhle efekt/defekt |
| |
|
| | | | Re: Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 21:03 | |
| | Srdíčko mi poskočilo radostí, že mám závažnější z problémů vyřešem, ihned jsem to fičel vyzkoušet. Bohužel bezůspěšně. Už jsem to porovnával s neproblémovýma texturama snad 15x. Nemůžu najít rozdíl, něco co je právě u téhle rozmazávajícíse textury špatně. Vím, že to nakonec bude nějaká kravina kterou mám přímo pod nosem a já ji prostě nevidím. Každopádně díky za radu. |
| |
|
| | | Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 20:09 | |
| | Na to sesazení textur je jediný recept, který používáme často všichni co repaintíme - zkoušet a zase zkoušet - existuje nějaký prográmek, co ti to na modelu ukáže i bez komlikovanýho pouštění FSky, ale teď si zaboha nevzpomenu, jak se jmenuje. Zapátrej tady na fóru. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 20:12 | |
| | je to od abacusu - FS Repaint. Demo je zdarma a v tom si to muzes prohlizet. Plna verze to umiprimo i premalovavat z jeho prostredi. Ma to Gusta, urcite ohledne toho vi vic |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 20:14 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 21:23 | |
| | Už na těch nádržích dělám, právě spouštění FSky znova a znova abych se podíval jak to vypadá na modelu, mě momentálně dohání k šílenství. Jinak jsem si tedy stáhl demo na FS repaint od Abacusu, jak mi bylo poraděno níže. Dobré je tam akorát to, že umožní prohlídnout model s texturou, editor stojí za prd, práce s vrstvama v Photoshopu se nevzdám. Jenže kvalita zobrazení modelu tam není nic moc. Takže zůstanu u kombinace Photoshop + DXTbmp + FS2004 + kýbl trpělivosti. Blbé je, že ty nádrže nejsou souměrné, takže teď dělám na levé a pak příjde na řadu pravá. Díky za rady a morální podporu. ) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 21:45 | |
| | nemusis spoustet FSku znova. staci vybrat v menu: aircraft-select aircraft-OK a to ero (hrtulnik) se ti zase nacte |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mi-2 repaint problem 27. 5. 2006 / 22:23 | |
| | No až takhle jednoduché to není... Když se vybere éro, které je momentálně použité v aktivním flightu, tak změněnou texturu nenačte. (Zřejmě si textury éra drží v paměti.) Takže buď nahrát jiné éro, a pak znova to co testuješ. To už mi rychlejší připadne Esc / End Flight / a odkliknout Fly Now! Jinak levá nádrž je hotová, jdu spát, pokračování zítra. Ještě chybí pravá nádrž a pruhy na "ocasní" části. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mi-2 repaint problem 28. 5. 2006 / 07:29 | |
| | jestli už to nemáš domalovaný - tak to s přepénáním éra dělám taky - mám fail s dotyčnou texturou v pomocné složce, a současně záložní kopii staré (poslední slušné - stačí jen lehce přejmenovat) textury pro případ zemětřesení. Takže přimaluju detail, udělám mimpapy, zkopíruju fajl do "ostré" složky ve FS a spustím FS, create flight, vyberu letadlo (a nastavím den, aby na to bylo vidět), pak ho posadím někam na konec dráhy nebo na stojánku. Tam můžu okouknout, jak to vyšlo. Když se mi to ještě nelíbí, tak jen vyberu jiný éro, počkám, až se mi otexturuje a stáhnu FS dolů do lišty. Tam taky mám paint, kde aktualizuju textury, pak mipmapy, šup do FS z lišty, vybrat to éro, co zrovna dělám, okouknout kde co chybí - a tak kolem dokola. Člověk běhá dokolečka na pár stejných krocích, ale kdyby se musela zapínat celá FS, to by bylo lepší si střelit do hlavy hřebík.... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mi-2 repaint problem 28. 5. 2006 / 12:53 | |
| | v tom FS Repaint jde nastavit ten editor na jakej chces v je to v options ,samozrejmne ten prilozenej je k nicemu , takze si vyberes treba photosop pak 2x klepnes na texturu v fs repaintu a otevre ti to v photoshopu a malujej pak klepnes na ulozit a hned to vidis v v okne fs repaintu, takhle to funguje v plne verzi , v demu urcite taky.
Jo abys zjistil jestli tam mas ten mipmap nebo ne tak ty textury otevri v imagetool od microsoftu co je v nejakym SDK pro fs2004 a nebo bylo na nejakym cd ze FS2002.
je to urcite problem stim mipmapem . a nebo nezmensil jsi velikosti textur?
pokud original byl 1024x1024 a ty by si to zmensil na 512x 512 tak to muze udelat ten efekt, a nebo jestli to jde tak ty textury zvetsit na 1024x1024 poku jsou 512x512 |
| |
|
| | | Re: Mi-2 repaint a je po problemu 28. 5. 2006 / 10:50 | |
| | Tak nakonec na to kápnul Serž. (Díky.) Po ICQ mi písnul, že mu podobné problémy dělaly Gustíkovy Repainty na B767 ve formátu DXT1, po přechodu na DXT3 rozmazávání textur zmizelo. Takže jsem ocasní texturu zkusil uložit v DXT3 a opravdu to pomohlo. Takže pokud bude ještě někdy někdo dělat repaint na Mi-2, bude ho trápit rozmazávání textur, nebude líný hledat v tomhle fóru, možná mu tohle zjištění pomůže. Jo, ještě přikládám obrázek s pruhy na levé nádrži s poděkováním všem, co mě včera poskytli morální podporu. (Fakt byly chvilky kdy jsem si říkal, že se na to vyprdnu.) |
| |
|
| | | | Re: Re: Mi-2 repaint a je po problemu 28. 5. 2006 / 11:15 | |
| | | |
|
|