| | | GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 12:08 | Michal T. |
| | Tak , s novým letadlem nové problémy. Jak vlastně funguje a jak spolupracují letový plán v FS a FMC v GA 737? Je potřeba v FMC znovu natahovat příslušný letový plán , nebo jen data pro FMC? Příklad : v FS vytvořím letový plán pro let z LKPR do Waršavy. Naprogramuju FMC, vyberu si SID pro odlet , provedu předepsanou komunikaci s letištěm atd. a můžem startovat. Po odlepení aktivuju autopilota, LNAV, VNAV a letadýlko se krásně šplhá k předem nastavenému bodu, a tady je první problém. Ze sluchátek se ozve odletová kontrola a žádá změnu kurzu, která nekoresponduje s FMC a příslušným SID- odletovou procedůrou. A co teď? Změnit data v FMC?, k čemu je pak SID? Možná dělám něco špatně a proto vás žádám o radu. |
| |
|
| | | Re: GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 12:22 | |
| | FS nezná SID ani STAR...a vůbec, defaultní flight planner je docela na .... |
| |
|
| | | Re: GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 13:14 | |
| | tak tak.. po startu te FS naviguje "po svem", po chvili te donaviguje k naplanovane trase....
s nazorem, ze FS defaultni fligh planovac je na houby, souhlasim.... |
| |
|
| | | | Re: Re: GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 13:28 | |
| | Mi se spíš stane, že mne nechá letět podle vlastní navigace, ale nejdříve jen do 6000 ft, ale nakonec mne pustí výš, kde potřebuji. Takže něco podobného se mi ještě nestalo.
Jinak občas se i v praxi stane, že sice ve FMC máte SID, ale řídící vás pošle trochu jinak. Tohle se spíš stává na přistání, proč oblítávat letiště okolo, když můžu rovnou, pokud tam ovšem není moc letadel a řídící si to buď odvektoruje sám nebo je nechá letět podle standartů.
SID a STAR jsou hlavně proto, aby tam byl pořádek, ale nemusíš se jich striktně držet.
Letíš prostě podle HDG a ALT. Proti LNAV a VNAV je to jen trošku víc práce a kochat se můžeš v hladině. A když ti dá bod, na který máš letět tak ho dáš do FMC a autopilot tě k němu zavede.
Chce to jen trošku kreativity a ne jen lítat podle pravítka. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 13:35 | |
| | No kdyz chces realni FMC, tak zkus WilcoPIC, je to nejlepsi FMC ze vsech co dnes exestuji IMHO |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 13:47 | |
| | No,já reální FMC kvůli tomu nepotřebuji, chtěl jsem jenom říct, že ne vždy se musí letět podle FPL. Je to všude v reálném lítání běžné, že se všichni snaží lítat co nejpříměji, aby ušetřili na palivu, pokud je to ovšem možné. A naučit se dělat s FMC chce právě během letu ho poupravovat a ne na zemi nabouchat a pak už jen tradá a obtěžovat letušky. |
| |
|
| | | | | | | : GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 14:50 | Michal T. |
| | Dík za vaše názory.GA 737 mám teprve čtrnáct dní a tak vtom ještě plavu, no a je příjemné když mi dispečer řekne kudy kam. V druhý fázi budu řešit atopilota, ale to až příště. Ještě se trochou potrápím a třeba nato přijdu - nechce mě poslouchat co se týče výšky při autolandu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: : GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 15:00 | |
| | Tak ho neposlouchej a přistávej bez něj. Holt mu nejde říct NEGATIV a pak to co potřebuješ jako v reálu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: : GA-737, letový plán a FMC 13. 2. 2003 / 22:51 | |
| | Je jedna základní rada, pokud chceš létat podle SID/STAR s naprogramovaným FMC, tak nemůžeš! používat ATC v režimu IFR, protože FS vůbec netuší, co máš ve FMC naprogramováno, tak tě nemůže vést odpovídajícím způspbem. To je jediné, co se k tomu dá říct. Buď FMC nebo flight planner a ATC. Nikdy ne oboje. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: : GA-737, letový plán a FMC 14. 2. 2003 / 11:09 | Jenyk |
| | Mel bych jeste jeden dotaz k danemu tematu. Take resim podobny problem, ze mi ATC temer okamzite po odlepeni da HDG a vubec nerespektuje odletovou trat. Zkousel jsem do Flightplaneru zadat alespon nejakej interseksn, ale povedlo se mi to jen nekdy, vubec nevim jak na to. Vyjimat body z letovyho planu jde perfektne pomoci ikony delete waypoint, ale jdou tam naopak body pridavat? Jak? Kdyz rikate, ze default Flightplaner ja na.., jakej teda pouzivate? Diky |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: : GA-737, letový plán a FMC 14. 2. 2003 / 11:45 | |
| | Ja ho používám jen na to, abych mohl odletět a ohlásit se jako let IFR. Ještě se mi nestalo, že by mne hned po odlepení dal HDG, dá mi jen ALT.
Flightplaner moc nepoužívám, protože občas generuje tak, jak já nechci a nedá se opravit. To pak dám let A - B, tzn. pro něj přímo a letím si svoji trať podle postupů a tratí jak chci, podle Jeppessna.
V Insbrucku me s klidem poslal proti horám klesat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: : GA-737, letový plán a FMC 14. 2. 2003 / 14:03 | |
| | Body se daj přidávat jednoduše, klikneš na trať, a potáhneš ji na bod, který chceš přidat a on se přidá. |
| |
|
|