| | | Ještě ke tragické nehodě modelu 14. 5. 2006 / 22:11 | |
| | | |
|
| | | Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 15. 5. 2006 / 01:00 | |
| | Není zde nějaký hungarista..? |
| |
|
| | | | Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 15. 5. 2006 / 01:03 | |
| | Nastesti ne, to by tu jeste schazelo |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 15. 5. 2006 / 01:05 | |
| | zitra vam muzu jednoho zajistit, ted uz asi spi |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 15. 5. 2006 / 19:39 | |
| | Jednoznacne chyba pilota- nelitat nad lidma!!!! prvni zasada bezpecnosti. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 15. 5. 2006 / 19:55 | |
| | Pilot za to udajne tak uplne nemohl, aspon co o tom psal znamy z Madarska. Pry tam bylo ruseni frekvence a to letadlo prestalo poslouchat. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 09:52 | |
| | Domnívám se, že tak dobrý a zkušený pilot by svévolně nad diváky nezaletěl a model se tam dostal až dík své neovladatelnosti. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 10:04 | |
| | Take pravda, ovsem ruseni -to se mi nezda , s takovou "kravou" litat na FM modulaci je sebevrazda , a PCM modulace je znacne odolnejsi proti ruseni , nebo temner nemozne ruseni zvlast pokud je model docela blizko , vydel jsem nekolik havarek modelu ,nastesti jen modelu , kdy se myslelo ruseni a pak se ukazalo utrepanej dratek na baterce, vypadlej konektor z prijmace , nahle odesla baterie.atd
jeste k tomu PCM.
vetsina PCM souprav -tech drazsich ma moznost naprogramovani polohy serv v pripade ,ruseni nebo vypadku baterie, aby se zamezilo nestesti ,i kdyz v praxi je to prd platny ,ale muze to alespon okamzite zastavit motor coz muze znacne zmirnit "ranu" do zemne. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 10:50 | |
| | Ono se do těch velkejch kravskejch modelů dělá i takovej autolanding. Stačí s tím na novým palouku v chvíli lítat po okolí ve vyhrazeným letovým prostoru a pak přistát, když to má zapnutej nahrávací mód.
Pak se to přepne do provozního a v případě, kdy bude přijímač "mimo mísu" to přebere řízení a přistane. Údajně to vyhodnocuje polohu modelu ve vzduchu podle vestavěnýho gyra a vůči zemi podle mikrozměn v magnetickým poli. Ale na vlastní bulvy sem to fachat neviděl. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 11:10 | |
| | Máš hodně bujnou fantazii... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 12:07 | |
| | no tak moment, na temu urcovania polohovych uhlov lietadla pomocou merania magnetickeho pola robim bc. pracu, takze ziadna bujna fantazia, ono to fakt funguje. Akurat vtip je v tom, ze to nedokaze vypocitat vsetky tri polohove uhly(roll, pitch, yaw) a teda musis mu jeden zadat. Hod si do googla UAV a AHRS a hodi ti to spustu odkazov,vyuziva sa na to trojosi magnetometer |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:37 | |
| | Já netvrdím, že takové zařízení nelze vytvořit, ale tady se bavíme o jeho využívání v obřím modelu pro automatizované přistání. A úhly jsou jen polovina zadání, ješte zbývají tři souřadnice a rychlost. Přesnost podle GPS na bezpečné přistání modelu stačit nebude. Určitý primitivní autopilot pro modely existuje, ale ten umí jen srovnání do horizontu podle fotobuněk. Je omezeně použitelný pro neakrobatické modely. Gyra se používají především u vrtulníků, u plošníků to jsou jen ojedinělé experimenty. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 15:35 | |
| | Pokud sem to pochopil a napsal správně, tak geomagnetické pole je využíváno pouze k určení zemepisné polohy a výšky. Vlastní natočení os v souřadném systému je potom honěno gyroskopem. Taky sem psal, že sem to n ČR ještě neviděl ale čet sem to v modelářským plátku, který vydává AMA http://www.modelaircraft.org/ . |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 15:48 | |
| | no tak to sme sa nepochopili, ono to geomagneticke pole je vyuzivane prave pri merani uhlov voci suradnemu systemu x,y,z v inercialnej vztaznej sustave lietadlo. Navigaciu potom musis osefovat inaksie. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 15:55 | |
| | Tak sem to asi blbě pochopil, ale jakejsi autopilot, kterej umí sedat s modelem a má něco společnýho s geomagnetizmem existuje. Já se věnuju upoutancům a tam takový zhovadilosti nepotřebuju
Kdo se o to zajímá, zajisté si to vygoogluje. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 20:54 | |
| | Gyroskop v modelech (hlavně vrtulnících) se nepoužívna k zjištění natočení, ale úhlové rychlosti a následně stabilizaci(zastavení otáčení) předevčím okolo svislé osy. Netvrdím, že je geomagnetické pole nepoužitelné k určení úhlů, jak píše Nimbo, ale je to maximálně ve stádiu experimentů a ne použitelné v modelech. Přesnost souřadnic pomocí běžné GPS je řádově v metrech a s dalším, pro model těžko dostupným, upřesněním v desítkách centimetrů a i to je pro přistání modelu na hranici použitelnosti. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 11:26 | |
| | PCM a jeho různé klony jsou dobré, ale není to všelék, ten zatím neexistuje. Hlavní výhoda je maskování krátkodobého výpadku/zarušení a možnost stažení plynu. Využití nastavení polohy serv kromě plynu je sporné. Co vybrat? Přímý let, s tím, že budeš doufat, že se to ještě třeba časem chytne nebo to někde blízko spadne na placato s minimem škody? Ale zároveň z toho vznikne neřízena střela, která může letět dost rychle a relativně daleko v původním směru, takže kromě škody co může způsobit ti také může nenávratně uletět dost drahé vybavení. Nebo raději plné výchylky a spadnout blízko menší rychlostí? Nebo nechat poslední známou výchylku? Hodně záleží na typu modelu, ale není to snadná volba.
Velký model může spadnout kdekoliv, 100 m není žádná vzdálenost a když necháš diváky dál, tak nemusíš nic pořádat. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 11:33 | |
| | presne tak , tak jak jsem napsal v praxi je to naprd, ja sice PCM nemam a s tak velkejma nelitam ,asi bych osobne zvolil hlavne okamzite zastaveni motoru, a stema vychylkama serv to bych asi taky nevedel co si vybrat. |
| |
|
| | | Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 09:07 | |
| | Podle toho záznamu to odhaduju na model podle prozatimní kategorie F3M.
Výtah z pravidel:
5.L.1.3. Obecné charakteristiky velkého rádiem řízeného motorového akrobatického modelu
Minimální rozpětí jednoplošníku ............................2,1 m
Minimální rozpětí dvouplošníku .............................1,8 m
Maximální letová hmotnost bez paliva...................20 kg
5.L.1.15. Bezpečnost
Ředitel soutěže jmenuje činovníka pro bezpečnostní dozor. Jeho úkolem je dohlížet
na bezpečnost letu a stojí v blízkosti pilota. Musí sledovat let modelu i pilota. Má
právo dát pilotovi příkaz k okamžitému přistání pokud je to nutné.
Při volné sestavě musí být mezi pilotem a prostorem, kde model manévruje, nejméně
20 m. Všechny obraty provedené ve vzdálenosti menší než 20 m od pilota budou
hodnocenu nulou.
V blízkosti 20 m čáry musí model letět jen rovnoběžně s ní a nebo směrem od diváků.
Rámec letového prostoru pro povinnou a tajnou sestavu není nutné pro volnou
sestavu používat, ale létání za pilotem bude po skončení letu hodnoceno nulo (0) za
celý let. |
| |
|
| | | | Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 12:57 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:08 | |
| | Ved do toho by som uz ja mohol sadnut |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:22 | |
| | To bys mohl ale asi by ti bylo za chvilku spatne |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:33 | |
| | Brendě ne, tý ne, ta je mrška ďáblice odolná .. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:37 | |
| | Nebojte naprv by som si t skusil na simulatore. Sedel na stolicke a riadil z dialky a zistil citlivost. A po nacviku sup do lietadielka |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:42 | |
| | Nic nemusíš cvičit. Tyhle letadla se ovládaj jen z venku, tam bys byl jen pasažér odkázaný na svévoli RC pilota - pán bůh ti žehnej, Brendo. Já bych do toho nevlez. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:47 | |
| | Kdo by hovoril, ze by to riadili ony. Ved to dialkove by som si zobral ja a riadil z VC a nehrozilo by, ze stratyla vysielacka dosach |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:51 | |
| | A jseš si jista, že bys byla uvnitř ještě schopna smysluplně držet vysílajdu? Já myslím, že bys byla ráda, že jsi vůbec uvnitř a nefoká ti za krk. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 15:21 | |
| | Jenom abys na to z toho WC viděl. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 13:49 | |
| | To mu muzu na 100 % garantovat, ze by z toho vylezl zelenej jak trava okolo Pezinku, teda pokud by " ho " ridil ten panacek z toho videa, on totiz na tom videu s tim modelem pouze " odpociva " tak me napadlo, optat se na letisti, jestli je ochoten pro kamarada zaletet vyhlidkovy let |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 15:39 | |
| | Tak takovýhle píčoviny předváděl loni jistej nejmenovanej PAN modelář Dvořák na LKHK v rámci ukončení Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced, kde vystoupil se svým modelem CAP21 a v pozadí mu při tom lítala akrobačku skutečná CAP21 tak, aby opticky byla přibližně stejně veliká |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 17:15 | |
| | Po cenzure:
Tak takovýhle píííííííp předváděl loni jistej nejmenovanej PAN modelář Dvořák na LKHK v rámci ukončení Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced, kde vystoupil se svým modelem CAP21 a v pozadí mu při tom lítala akrobačku skutečná CAP21 tak, aby opticky byla přibližně stejně veliká
Bud slusny. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 17:16 | |
| | Brendone, ty jsi ale pííííííííp. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 17:59 | |
| | Co je na píčovinách neslušnýho Brendo ??? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 17:00 | |
| | Nezasvěcený by řekl, že šel mixér na karneval přestrojený za éro ! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 19:50 | |
| | Taky se tomu říká vítězství hrubé síly nad aerodynamikou |
| |
|
| | | Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 18:59 | |
| | Čo som rozumel - ten pilot bol nemec a deň predtým mu éro fachčilo bez problémov, model mal asi 25kg a pilot nemal ani náhodou v úmysle letieť s ním nad divákmi, čo sa pokazilo sa vyšetruje , ten manželský pár bol namieste mŕtvy... |
| |
|
| | | | Re: Re: Ještě ke tragické nehodě modelu 16. 5. 2006 / 19:49 | |
| | Tak ten model byla maketa pro akrobatické létání, měla pouhých 15kg, motor s obsahem 150ccm a rozpětí necelých 2,5m. Letová rychlost těsně před dopadem byla asi 150km/h. |
| |
|
| | | Re: nehoda modelu 17. 5. 2006 / 22:25 | |
| | | |
|
|