No jestli raketoplán vůbec nějaký záchranný systém má, tak rozhodně není použitelný při návratu těsně po vstupu do atmosféry, protože při té rychlosti by okamžitě všechno shořelo. Katapultovací část by musela být chráněna proti žáru stejně jako celý trup a tím by se celý raketoplán neřešitelně zkomplikoval. Kdysi jsem četl, že je tam jen únikový východ a ten je myšlen pro použití při náhlém požáru ještě na startovací rampě. A možná nějakou chvíli po startu. Ale určitě tam není katapult jako u vojenských letadel. Ještě tady někdo počítal uváděné sedminásobné překročení rychlosti, jako 350km/h krát 7 = 2450? To je nesmysl, samozřejmě nešlo o konečnou rychlost před přistáním (což může být těch 350), ale o rychlost vstupu do atmosféry. Při tom musí raketoplán zpomalit z rychlosti 8km/s!!! na 300m/s a tato byla zřejmě překročena. |
|